וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקו חראם הניגרי: "התלמידות בידינו, נמכור אותן"

מנהיג הארגון הניגרי הקיצוני אמר כי "אללה הנחה למכור אותן, הן רכושו". הוא לא ציין היכן הנערות ואיים לחטוף נוספות. מחריפה המחאה נגד הנשיא ורעייתו, שהורתה לעצור מפגינות

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

ארגון הטרור בוקו חראם, הפועל בניגריה, קיבל היום (שני) בפעם הראשונה אחריות לחטיפתן של מאות התלמידות מבית ספר בעיר צ'יבוק שבצפון המדינה באמצע החודש שעבר. בסרטון וידאו שהגיע לידי סוכנות הידיעות אי-פי ולידי סוכנות הידיעות הצרפתית, הודיע מנהיג הארגון הקיצוני, אבו בכר שכאו, כי בכוונתו "למכור בשוק" את התלמידות. 276 נערות בנות 18-16 מוגדרות עדיין נעדרות, ורק 53 מהחטופות הצליחו לברוח משוביהן.

בסרטון, שלא ברור מתי בדיוק צולם, הסביר שכאו כי הנערות – שאותן הגדיר "שפחות" – לא היו אמורות להיות בבית הספר מלכתחילה, אלא עליהן להינשא. "אללה הנחה אותי למכור אותן, הן הרכוש שלו. אמלא אחר הנחיותיו ואמכור אותן בשוק", אמר. הוא אף איים לתקוף בתי ספר נוספים ולחטוף עוד נערות. שכאו לא נקב במספרן של הנערות שהארגון מחזיק בשבי, וכן לא ציין להיכן נלקחו. בשבועות האחרונים דווח כי הועברו אל מעבר לגבול, למדינות השכנות קמרון או צ'אד. אורכו של הסרטון כשעה, ובתחילתו נראים חמושים שאוחזים ברובים יורים באוויר וצועקים "אללה אכבר".

עוד על חטיפת הנערות:
האם הנערות שנחטפו בניגריה נמכרו כשפחות מין?
הורי התלמידות האשימו: "אין תמיכה מהרשויות"
חרב הדמים האיסלאמית שמטילה אימה על הנוצרים

הפגנות למען שחרור התלמידות שנחטפו על ידי בוקו חראם. לגוס, ניגריה, 5 במאי 2014. רויטרס
"החזירו את בנותינו". מפגינים בעיר לגוס, היום/רויטרס

חטיפת הנערות עוררה ביקורת חריפה על הממשלה באבוג'ה ועל הנשיא גודלאק ג'ונתן, בטענה כי הם לא עושים די לשחרר את הנערות, שלפי דיווחים, חלקן אולצו להינשא לחוטפיהן ולהתאסלם. איש דת איסלאמי שמנסה לתווך בין הצדדים אף אמר כי 20 מהנערות חולות, וכי שתיים מהן מתו לאחר שהכיש אותן נחש.

המחאה גברה היום עוד יותר בעקבות מעצרן של שתי נשים שארגנו בשבוע שעבר מחאה מחוץ לפרלמנט בבירה. בכלי התקשורת המקומיים דווח כי מי שהורה לעצור את נעמי מוטה ניאדר ואת סראטו אנגוס נדירפאיה היא לא אחרת מרעיית הנשיא, פיישנס ג'ונתן, בפגישה שהתקיימה הלילה. לגברת הראשונה בניגריה אין סמכות חוקתית להורות על מעצר, אולם היא נחשבת לבעלת השפעה פוליטית רבה במדינה האפריקנית.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ג'ונתן עוררה זעם רב לאחר שהטילה ספק בעצם החטיפה ואף האשימה את מובילי המחאה נגד הממשלה בהשתייכות לבוקו חראם. בעיתונות המקומית בניגריה דווח כי היא שיגרה מסר של אזהרה לנשים בארצה שלא להשתתף במחאה, ואמרה כי אם יקרה להן משהו בהפגנות, הן יהיו האשמות בכך. דובר מטעמה אמר: "הגברת הראשונה לא הורתה לעצור איש, ואני בטוח בכך".

אתמול התייחס לראשונה הנשיא הניגרי לחטיפה. בשידור טלוויזיוני הודה ג'ונתן כי אינו יודע היכן הנערות, אולם התחייב לעשות הכול כדי לאתר אותן. בעקבות הלחץ הציבורי, הוא הודיע שישלח את צבאו למבצע נגד החוטפים.

בתוך כך, אחר הצהריים דיווחה המשטרה המקומית כי חמושים חטפו אתמול שלושה אזרחים הולנדים – שני גברים ואישה – במחוז ביילסה שבדרום המדינה. חטיפת אזרחים זרים נפוצה באזור זה העשיר במחצבים, ואשר חברות זרות רבות להפקת נפט פועלות בו.

הפגנות למען שחרור התלמידות שנחטפו על ידי בוקו חראם. לגוס, ניגריה, 5 במאי 2014. רויטרס
רעיית הנשיא הזהירה את נשות ארצה שלא להפגין. לגוס, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully