וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: 129 תלמידות נחטפו על ידי "בוקו חראם"

הילדות נחטפו בזמן שישנו במעונות בית הספר, לאחר קרב יריות בין השומרים לבין אנשי הארגון. רובן שוחררו או ברחו ו-8 מהן עדיין נעדרות. המושל הציע 300 אלף דולר למי שיאתרן

מתקפה של בוקו חראם על מוצב צבאי בדמטורו שבצפון-מזרח ניגריה, אוקטובר 2013. AP
מוצב צבאי של בוקו חראם ב לאחר שהותקף ב-2013/AP

הארגון האיסלאמיסטי הקיצוני "בוקו חראם" הפועל בניגריה חטף ביום שלישי האחרון 129 ילדות בעת ששהו בבית ספרן במחוז בורנו, הנמצא בצפון-מזרח המדינה. שמונה ילדות עדיין נעדרות והיתר ברחו או שוחררו, לפי דיווחי המשפחות. לא ברור כיצד שוחררו מידי חוטפיהן ובאיזה מצב. אחד מהחשודים בתקיפה נתפס והצבא מנהל מבצעי חיפוש והצלה כדי לאתר את יתר התלמידות.

עוד ידיעות מהעולם:
דרום קוריאה: מה גרם למעבורת לשקוע?
האופוזיציה בסוריה: אסד התקיף בנשק כימי, תיעוד
קנדה: מה גרם לבן השוטר לרצוח 5 מבלים במסיבה?

על פי הדיווחים, החמושים השתלטו על בית הספר העל-יסודי ביום שני בלילה, כשהבנות ישנו במעונות. לאחר קרב יריות בין החוטפים לבין החיילים השומרים על המבנה, החוטפים העלו את הבנות על אוטובוסים ומשאיות ונסעו איתן כשהם מלווים באופנועים שנועדו לוודא שהן לא יברחו. "הם לקחו את הבת שלי ואת האחיינית שלי.. ואנחנו חוששים לחייהן כשהן נמצאות בידם של האנשים חסרי הרחמים הללו", אמרה אמה של אחת הילדות החטופות. "אני לא יודעת מה לעשות. כל המשפחה מבולבלת, התפללנו, זה כל מה שיש לנו".

71 הרוגים בפיגוע באבוג'ה, בירת ניגריה, שאחראי לו ככל הנראה ארגון בוקו חראם. 14 באפריל 2014. רויטרס
הפיגוע באבוג'ה, החודש/רויטרס

צוותי הצלה מלווים בהליקופטרים נעו לעבר יער רחב ידיים הנמצא בשולי העיר - היעד אליו שיערו שנלקחו הילדות. בקצה היער נתקלו הצוותים במשאית נטושה שככל הנראה שימשה את החוטפים. "אנחנו מנסים לאתר את המיקום של הילדות", אמר מקור צבאי שסירב להזדהות. ההשערה היא שהחוטפים הוליכו אותן לעומק היער לאחר שכלי הרכב שהיו ברשותם לא תפקדו כהלכה.

לפני שהצבא בישר על שחרורן של רוב הילדות, מושל בורנו, קשים שטימה, הציע כ-300 אלף דולר לכל אדם שיוכל לספק מידע שיוביל להצלתן. בזמן שהוא נאם במסיבת העיתונאים שהו ההורים מרוטי העצבים יחד עם הילדות שהצליחו לברוח או שוחררו, מחוץ לביתו של של מושל המחוז, בציפייה לבשורות. "אנחנו קוראים לממשלה לעשות כל שביכולתה כדי לאתר את האנשים הללו. הם לא יכולים לאפשר לרוצחים הללו לנפץ את החלומות של הבנות שלנו", אמרה אמן של אחת הבנות. נשיא המדינה, גודלאק ג'ונתן, הורה לכוחות הביטחון "להפעיל את המאמץ המירבי" כדי להציל את הבנות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הממשלה סגרה את כל בתי הספר בעיר בגלל התקפות הארגון

"הם העלו אותנו בכוח לתוך משאיות ואוטובוסים. חלק מהם החזיקו אוכל ונשק והם השאירו אותנו בשיירה ביער", אמרה אחת התלמידות. "שיירה של אופנועים עקבה אחרינו כדי לוודא שלא נברח", הוסיפה. "בשלב מסוים אחת המשאיות הפסיקה לעבוד והילדות שהיו עליה הועברו לרכב אחר". "כשעוד רכב הפסיק לעבוד, והם ניסו לתקן אותו, חלקינו קפצנו ורצנו לתוך היער. מאוחר יותר מצאנו את דרכנו חזרה לעיר".

בתחילת חודש מרץ סגרה הממשלה המקומית בבורנו את כל 85 בתי הספר העל יסודיים שבתחומה ושלחה יותר מ-120,000 תלמידים הבייתה בעקבות התגברותן של התקפות הארגון הקטלני. בוידאו שפורסם ב-23 במרץ איים מנהיגה, אבו-בכר שכאו, להשתלט על בתי ספר ולחטוף נערות. יום לפני החטיפה נהרגו 75 בני אדם בפיגוע התאבדות בתחנת אוטובוס בעיר הבירה אבוג'ה, כשעל פי החשד, גם לה אחראי הארגון.

בוקו חראם היא קבוצה איסלאמיסית קיצונית המנהלת מאז שנת 2009 מאבק אלים בצפון מזרח ניגריה במטרה להשליט במדינה את חוקי השריעה. המאבק העיקרי מתרחש בין הצפון, שהוא ברובו מוסלמי, לבין הדרום הנוצרי. הסכסוף הנוראי הזה גבה את חייהם של יותר מ-3,000 בני אדם עד כה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully