וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנשי אופוזיציה בסוריה טוענים: עוד תקיפה בנשק כימי

17.4.2014 / 1:59

בסרטון שהעלו ליוטיוב כוחות המורדים בסוריה נראים ארבעה גברים לאחר שעברו, לכאורה, תקיפה כימית. הפצועים רועדים, גונחים ומכוסים בקיא. מדובר בתקיפה הכימית הרביעית החודש

צילום מסך

פעילים מצד האופוזיציה בסוריה העלו אמש ליוטיוב (רביעי) סרטון וידאו בו נראים ארבעה גברים מקבלים טיפול רפואי לאחר שעברו לכאורה התקפה כימית. לטענתם, הוידאו הוא עדות חיה למתקפה נוספת של הנשיא בשאר אסד, הפעם בעיר חרסתה, הסמוכה לדמשק. אם הדיווחים נכונים, מדובר במתקפה הכימית הרביעית מצד הממשל מאז תחילת החודש.

עוד בוואלה חדשות:
כך הופך חיזבאללה נערים ללוחמים בסוריה
ירדן הפציצה שיירה שהגיעה מסוריה, ובה כנראה מורדים
מצרים שיגרה לחלל לוויין תקשורת

זוועות מלחמת האזרחים בסוריה עולות מדרגה: בוידאו שהעלו ליוטיוב כוחות האופוזיציה נשמע קול של גבר שמציין את התאריך של אותו היום, אומר שכוחותיו של אסד "השתמשו בגז רעיל בחרסתה". הקול לא מציין אם יש הרוגים כתוצאה מההתקפה. פניו של אחד הפצועים מכוסה בקיא והוא רועד וגונח. אותו קול שאישר את המתקפה מציין שנעשה שימוש בנשק כימי באותה שכונה גם ביום שישי האחרון.

האופוזיציה בסוריה: אסד שוב תקף בנשק כימי. צילום מסך
מתוך הסרט שהעלו המורדים ליוטיוב/צילום מסך

בחקירה של האו"ם שנפתחה בעקבות הדיווחים על שימוש בנשק כימי במדינה, נמצא כי נעשה שימוש בגז עצבים בחודש אוגוסט בכמה אזורים, ביניהם פרבר של דמשק בשם גוטה הנשלט על ידי המורדים, בו נהרגו מאות בני אדם. אך החקירה בדקה אם נעשה שימוש בנשק כימי – ולא מי הגורם שעשה בו שימוש. הכוחות היריבים במדינה עשו בכך שימוש ויצאו בהאשמות הדדיות בהן הכחישו כי עשו שימוש בנשק מסוג זה.

בעקבות הממצאים של האו"ם, מממשלת ארצות הברית איימה שתתקוף בסוריה, אך חזרה בה לאחר שאסד הבטיח שישמיד את מצבור הנשק הכימי שברשותו. האולטימטום לביצוע ההשמדה היה ה-5 בפברואר, תאריך בו לא עמדה הממשלה הסורית שביקשה הארכה עד סוף חודש אפריל. לפי הערכות, סוריה מחזיקה ברשותה כ-1,300 טונות של נשק כימי מסוגים שונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתקפה בכפר זייתא/מערכת וואלה!, צילום מסך

רק ביום שבת האחרון טענו הממשלה הסורית וכוחות המורדים כי כפר בשם זייתא, המרוחק כ-200 קילומטרים מצפון לדמשק, נפל קורבן להתקפת גז רעיל. גם הפעם העלו המורדים ליוטיוב סרטון המתעד, לכאורה, את השלכות המתקפה. בשלב זה לא ניתן לאמת את תוכן הסרטון וסביר להניח שיקחו לאו"ם חודשים עד שיוכלו לומר בוודאות אם אכן מדובר בנשק כימי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully