וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן הפציצה שיירה של מורדים שחדרה מסוריה ברכבי צבא

ההפצצה אירעה ברושייד, במזרח הרחוק של הממלכה. בצבא טוענים כי השיירה הוזהרה לפני הירי אך הדגישו כי "לא יסבלו" הסתננויות לא-מורשות. 150 אלף פליטים סורים נמצאים בירדן

מטוס F-16 של חיל האוויר הירדני – 2010. חיל האוויר האמריקני, אתר רשמי
מטוס F-16 של חיל האוויר הירדני/אתר רשמי, חיל האוויר האמריקני

מטוסי קרב של חיל האוויר הירדני הפציצו שיירה של כלי רכב צבאיים, שניסו לחדור את הגבול מכיוון סוריה. מקור צבאי מסר בעילום שם לסוכנות הידיעות רויטרס, כי במכוניות נהגו מורדים חמושים במכונות ירייה. ההפצצה אירעה סמוך לעיר רושייד, במזרח הרחוק של הממלכה.

דובר הצבא צוטט בצהריים (רביעי) בטלוויזיה הירדנית כי "מטוסי קרב השמידו מספר כלי רכב בצבאי הסוואה בשעה 10:30. נהגי המכוניות הוזהרו לפני הירי". בהודעה נמסר כי כלי הרכב הצבאיים התעלמו מירי אזהרה, וכי "ירדן לא תסבול פעולות מסוג זה".

ממשלת סוריה הודיעה כי כלי הרכב אינם שייכים לצבא שלה.

באזור הגבול בין שתי המדינות היו בשבועות האחרונים עימותים עזים. אנשי משמר הגבול הירדני עצרו עשרות בני אדם שניסו להסתנן לשטח הממלכה מסוריה מוכת המלחמה, למרות שלא ענו על התנאים המאפשרים לפליטים להיקלט בשטחה.

חדשות נוספות מהעולם
רצחה את האנס – ותוצא להורג? דרמה באיראן
תעלומה: מה גרם לבן השוטר לרצוח 5 מבלים במסיבה?
חשש כבד לחיי 300 נוסעים בטביעת מעבורת מול קוריאה

סוריה מאשימה בקביעות את ירדן בתמיכה במורדים נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד. בירדן יש כמה בסיסים שבהם ארצות הברית ובריטניה מאמנות, לפי דיווחים זרים, את המורדים בשימוש בירי טילי נ"ט.

לפי נתוני האו"ם, 2.5 מיליון סורים רשומים כפליטים - כ-10% מאוכלוסיית סוריה. כמיליון מהם נמצאים בלבנון, ומהווים כיום יותר מחמישית מאוכלוסיית המדינה. בירדן נמצאים כ-500 אלף פליטים. 150 אלף מהם מרוכזים במחנה זעתרי בצפון המדינה. במחנה יש עימותים יומיומיים בין התושבים לכוחות הביטחון, הנאלצים להתמודד עם זרם בלתי פוסק של סורים הנמלטים ממלחמת האזרחים בארצם, שלאחרונה מלאו שלוש שנים לתחילתה. בשבוע שעבר נפצעו עשרות שוטרים במהומה במחנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully