וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי החטופות בניגריה ויתרו: "אין תמיכה מהרשויות"

למעלה מ-230 התלמידות שנחטפו מבית הספר טרם נמצאו. ההורים הרימו ידיים, ומאשימים את כוחות הביטחון. "הרכבנו צוות חיפושים, אבל אין לנו נשק שיכול להשתוות לזה של החוטפים"

חיילים בבית הספר לבנות בצ'יבוק, ניגריה, ממנו נחטפו 230 תלמידות, אפריל 2014. AP
"החוטפים חמושים ומוכנים לרצוח". חיילים בבית הספר ממנו נחטפו התלמידות/AP

הוריהן של מעל 230 התלמידות שנחטפו מבית הספר בו למדו בניגריה על ידי חמושים איסלאמיסטים הודיעו אמש (שלישי) על הפסקת החיפושים אחר בנותיהן, בשל חוסר בגיבוי משטרתי לחיפוש, לטענתם – כך דווח בטלגרף הבריטי. חלק מההורים סיפרו כי נאלצו לצאת לחיפושים בעצמם, ללא סיוע מהרשויות, אך נאלצו לעצור קרוב למקום בו התלמידות מוחזקות, לטענתם.

מיוחד | חרב הדמים האיסלאמית שמטילה אימה על הנוצרים

"הרכבנו צוות חיפושים ויצאנו ליער על אופנועים", סיפר שטימה הרונה, אביה של אחת מהתלמידות הנעדרות, "חיפשנו במספר מקומות, עד שאדם סיפר לנו שראה את הילדות שלנו עם החוטפים בהמשך הדרך". "הוא אמר לנו שהילדות לא רחוקות, אבל הזהיר אותנו שהחוטפים חמושים ומוכנים לרצוח, אז החלטנו להציל את חיינו ולחזור", הוסיף.

עוד בוואלה! חדשות:
ארדואן הביע צער על רצח העם הארמני: "כולנו סבלנו"
"הישג היסטורי לפלסטינים": פיוס, אחדות ובחירות
האם עצם מסתורי שנסחף לאוסטרליה קשור למטוס הנעלם?

חיילים בבית הספר לבנות בצ'יבוק, ניגריה, ממנו נחטפו 230 תלמידות, אפריל 2014. AP
"איתרנו את החוטפים, אבל לא היה אפשר להמשיך". חייל סמוך לבית הספר ממנו נחטפו התלמידות/AP

אב נוסף, שטימה האמה, אישר כי צוות החיפוש החליט לוותר, מכיוון שלא קיבל תמיכה והגנה. הוא סיפר: "איתרנו את החוטפים של הילדות במקום מסוכן מאוד ביער, אבל לא היינו יכולים להמשיך, כי אין לנו נשק מתוחכם שיכול להשתוות לזה שבידי החוטפים".

אף ארגון לא נטל אחריות על המתקפה שאירעה לפני כשבוע וחצי בבית הספר הממשלתי לבנות בצ'יבוק, במדינת בורנו שבצפון ניגריה, אולם הרשויות במדינה וגורמים נוספים מעריכים כי ארגון "בוקו חראם", המזוהה עם אל-קאעדה ועומד מאחורי מתקפות רבות בניגריה שהביאו למותם של כ-1,500 בני אדם בשנה האחרונה, אחראי לחטיפה ההמונית.

הרשויות העריכו בתחילה כי רק כ-80 תלמידות נחטפו, אולם בהמשך מנהלת בית הספר וההורים דיווחו על מעל 230 תלמידות שנעלמו. לפי דיווחים שטרם אומתו על ידי הרשויות הניגריות, 39 תלמידות הצליחו לחמוק מידי החוטפים.

בשבוע שעבר, צבא ניגריה הכריז על חילוץ רוב התלמידות שנחטפו – אולם נאלץ במהרה לחזור בו מההצהרה, שהתבררה כלא נכונה. כעת, לא ברור מה יעלה בגורלן של הבנות. מוסא מוקא, אביה של אחת התלמידות שנחטפו, קרא לסיוע: "לא ראיתי את בתי, היא ילדה טובה. אנחנו קוראים לממשלה להציל אותה ואת חברותיה, ומתפללים שדבר לא קרה להן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully