וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם הנערות שנחטפו בניגריה נמכרו כשפחות מין?

אחרי כישלון הצבא בהשבת מאות תלמידות בית הספר, החליטו המקומיים לנקוט יוזמה אישית ולנסות לאתר את הבנות בעצמם. "הן הועברו לקמרון, נמכרו ואולצו להתחתן עם פעילי טרור"

חיילים בבית הספר לבנות בצ'יבוק, ניגריה, ממנו נחטפו 230 תלמידות, אפריל 2014. AP
צבא ניגריה נכשל בהשבת התלמידות. חיילים בבית הספר ממנו נחטפו התלמידות, החודש/AP

למעלה מ-100 תלמידות בית ספר מניגריה שנחטפו לפני כשבועיים על ידי "בוקו חראם" נמכרו כשפחות מין בצ'אד ובקמרון - כך טוען מנהיג מקומי בשם פוגו ביטרוס. הנערות, בגילאים 12 עד 17, נחטפו מבית ספרן שבמחוז בורנו, בצפון מזרח ניגריה, על ידי חמושים מארגון הטרור "בוקו חראם" הקיצוני. משנכשל צבא ניגריה בהשבתן, נקטו המקומיים יוזמה פרטית ויצאו לאתר את בנותיהם באמצעות צוות חיפוש, נכונים להתעמת עם החוטפים.

קיימים דיווחים סותרים באשר לכמות הנערות שנחטפו. גורמים רשמיים טענו כי 129 נערות נלקחו בהסתערות על בית הספר, ו-52 הצליחו לברוח. מנהל בית הספר ממנו בוצעה החטיפה דחה את המספרים ואמר שכ-230 תלמידות נחטפו וכי 187 עדיין מוחזקות על ידי החוטפים. בניגוד לטענת הצבא לפני כשבועיים, אף אחת מהנערות לא שוחררה על ידו.

עוד על הפרשה בוואלה! חדשות:
הורי החטופות בניגריה ויתרו: ”אין תמיכה מהרשויות”
ניגריה: 129 תלמידות נחטפו על ידי ”בוקו חראם”
"בוקו חראם: חרב הדמים האיסלאמית שמטילה אימה על הנוצרים

אימהות מפגינות בניגריה נגד הנשיא למען השבת בנותיהן שנחטפו, 29.4.2014. AP
צבא ניגריה לא השיב עד כה אף חטופה אחת. אמהותיהן של הנערות החטופות בהפגנה, אתמול/AP

על פי המנהיג ביטרוס, התושבים ניסו להתחקות אחר עקבות הנחטפות באמצעות סיוע של "גורמים שונים" בצפון-מזרח המדינה. "ממידע שקיבלנו אתמול עולה כי הנערות הועברו בסירות בגבול עם קמרון, ומשם נמכרו כנשים ל'לוחמים איסלאמיסטיים' בקמרון ובצ'אד, במחיר של 2,000 נאירות ניגריות (כ-43 שקלים) כל אחת". חלק מהנערות שברחו סיפרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי רוב הנחטפות נמצאות כעת במחנה של "בוקו חראם" בקמרון.

מדובר בדיווחים שאינם מאומתים, ובשלטון הניגרי סירבו להגיב לפניות סוכנות הידיעות הצרפתית. הוריהן של תלמידות בית הספר זועמים על השלטון הניגרי, שנכשל בהשבת בנותיהם. אתמול (רביעי) הפגינו בעיר אבוג'ה אמהותיהן של הבנות שנחטפו ומחו על הטיפול בפרשה. נשיא המדינה, גודלאק ג'ונתן, נתון לביקורת קשה מאז תחילת המשבר, ותושבים רבים חשים "מיואשים".

sheen-shitof

וזה כחול לבן

המכשיר שמשנה את כל מה שידעתן על רענון ומיצוק עור הפנים

בשיתוף פרמייר
אימהות מפגינות בניגריה נגד הנשיא למען השבת בנותיהן שנחטפו, 29.4.2014. AP
"כבוד הנשיא, הצל את בנותינו". אימה של אחת הנחטופות בפנייה לנשיא גודלאק ג'ונתן, אתמול/AP

"בוקו חראם" ("חינוך מערבי הנו אסור") נחשב לאחד מארגוני הטרור האכזריים בעולם, והוא היה מעורב, לפי ההערכות, בעשרות פיגועים המוניים בניגריה מאז תחילת פעילותו לפני כחמש שנים. בין פעולות של הארגון הצתת בתי ספר על יושביהם, טבח תלמידים במיטותיהם ופיצוץ מטעני חבלה באוניברסיטאות במדינה. ההערכות הן שמאז 2009 הארגון חטף ומכר לעבדות מאות נשים ואנשיו הרגו למעלה מ-1,500 בני אדם.

"מי ייתן ואלוהים יקלל את אלה שנכשלו בהשבת בנותינו", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית הורה שבתו ושתי אחייניותיו נמנות בין החטופות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully