וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חצי שנה: הנערות החטופות בניגריה ישוחררו

נשיא ניגריה הודיע שהושג הסכם הפסקת אש בין הממשלה לבין ארגון בוקו חראם, שבמסגרתו ישוחררו 219 הנערות שנשבו על ידו באפריל האחרון. בעבר דווח כי חלק מהן נמכרו לעבדות

בוקו חראם הציג את החטופות: "ישוחררו תמורת אסירים". רויטרס
חלק מהנערות נמכרו לעבדות וחלק מהן הצליחו לברוח/רויטרס

ניגריה הודיעה היום (שישי) כי הוסכם הסכם הפסקת אש עם ארגון בוקו חראם, במסגרתו ישוחררו 219 הנערות שנחטפו על ידו לפני כחצי שנה. בחודש אפריל חטפו לוחמי הארגון הקיצוני, המבקש להקים מדינה איסלאמית בשטחי ניגריה, יותר מ-200 נערות מבית ספר בעיר צ'יבוק שבמדינת בורנו, כשחלקן נמכרו לעבדות וחלקן הצליחו לברוח. המקרה זכה לתהודה רבה ברחבי העולם והממשלה באבוג'ה זכתה לביקורות בשל חוסר יכולתה לחלצן מהשבי. טרם נמסרה תגובה מצד בוקו חראם.

"הסכם הפסקת אש הושג בין הממשלה הפדרלית של ניגריה לבין ארגון בוקו חראם", מסר רמטכ"ל צבא ניגריה אלכס בדה. בדה חשף את ההסכם בתום כינוס ביטחוני שנערך בין ניגריה לבין קמרון, שנאבקת אף היא בחדירות של לוחמי הארגון לשטחה – רק היום דווח כי שמונה חיילים מצבא קמרון ועוד 107 לוחמי בוקו חראם נהרגו בקרבות באזור הגבול המשותף של שתי המדינות.

ההודעה מגיעה בהמשך לשחרורם של 27 בני ערובה ביום ראשון, שנשבו בידי הארגון בקמרון, בהם 10 אזרחים סינים ואשתו של סגן ראש הממשלה. האזרחים הסינים נשבו בחודש מאי בעיר וואזה, הסמוכה לגבול עם ניגריה. אשתו של סגן ראש ממשלת קמרון נשבתה בחודש יולי בביתה בקולופאתה שבצפון המדינה.

לקריאה נוספת על פרשת הנערות החטופות
תקווה בניגריה: מטוסי ביון גילו את מיקום החטופות?
חיפוש, מודיעין וחילוץ: המבצע להצלת הנערות החטופות
בוקו חראם הניגרי: "התלמידות בידינו, נמכור אותן"

נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן בנאום בעצרת האו"ם, 24 בספטמבר. רויטרס
מזכירו אישר את ההסכם. נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן במהלך נאומו באו"ם בחודש שעבר/רויטרס

כמו כן, חסן טוקור, עוזרו של נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן, סיפר ל-BBC כי ההסכם הושג בתום חודש של משא ומתן, שתווך על ידי צ'אד. הוא מסר כי כחלק מהשיחות נפגשה משלחת של הממשלה פעמיים עם נציגי הארגון. טוקור טען כי הארגון הקיצוני הכריז על הפסקת אש חד-צדדית אתמול והממשלה הצטרפה אליה בתגובה. "הם הבטיחו לנו כי הבנות בידיהם וכי הם ישחררו אותן", אמר. "אני אמנם זהיר, אך אופטימי". טוקר הוסיף כי סידורים אחרונים לקראת שחרורן יעשו בשבוע הבא בפגישה בנג'מנה, בירת צ'אד.

דובר ממשלת ניגריה, מייק אומרי, הבהיר כי במסגרת ההסכם לא יזכה בהכרה בשליטה על שטחים שבהם הוא מחזיק וכי הממשלה לא תחשוף מה יקבל בוקו חראם בתמורה. "אנו קרובים להסכמה על שחרור כ הקבוצות שבשבי, כולל הנערות", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנהיג "בוקו חראם" אבו באכר שכאו – מאי 2014. AP
טרם התקבלה תגובה מהארגון. מנהיג בוקו חראם אבו באכר שכאו/AP

בחודש שעבר דיווח צבא ניגריה כי יותר מ-260 לוחמים מארגון בוקו חראם נכנעו באזור הקרבות. הצבא טען בזמנו כי 135 לוחמים מהארגון נכנעו ומסרו את נשקם בעיר ביו שבמדינת בורנו. 133 לוחמים נוספים נכנעו במקום אחר באזור.

בצבא ראו בכניעתם אז "נקודת מפנה" במלחמה עם בוקו חראם, שכבש עד לאחרונה עשרות עיירות בצפון-מזרח המדינה והכריז על הקמת "מדינה איסלאמית" בשטח שבשליטתו. ארגון "משמר זכויות האדם" דיווח כי מתחילת השנה נהרגו בהתקוממות יותר מ-2,000 איש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully