וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשק החדש של בוקו חראם: ילדות-מחבלות מתאבדות

שתי מתקפות קטלניות בצפון-מזרח ניגריה מהיומיים האחרונים מצביעים על אסטרטגיה מדאיגה של הארגון האיסלאמיסטי. "הן היו ילדות קטנות", סיפר עד ראייה. "היא לא בהכרח ידעה שהיא נשאה על עצמה פצצה"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד
בוקו חראם הציג את החטופות: "ישוחררו תמורת אסירים". רויטרס
בוקו חראם הציג את החטופות: "ישוחררו תמורת אסירים"/רויטרס

לפחות שלושה בני אדם נהרגו היום (ראשון) בפיגוע התאבדות כפול בשוק בעיירה פוטיסקום, שבצפון-מזרח ניגריה. על פי ההערכות, האחראים למתקפה במדינת יובה הם לוחמי הארגון האיסלאמיסטי בוקו חראם. מדובר במתקפה השנייה ביומיים האחרונים, בה משתמשים אנשי הארגון בנערות צעירות כמחבלות מתאבדות.

סאני עבדו פוטיסקום, סוחר בשוק, סיפר כי המחבלות היו כבנות עשר. "ראיתי את הגופות שלהן", אמר, "הן היו ילדות קטנות. אפשר היה לראות רק את שיערן הקלוע וחלק מפלג גופן העליון". גורם רפואי בעיירה מסר כי 46 בני אדם נפצעו במתקפה.

עוד בוואלה! חדשות:
"גופות מרקיבות ברחובות": בוקו חראם משתלט על מזרח ניגריה
קמרון: הצבא הדף מתקפה משולבת של "בוקו חראם"
דעה | מגפת טרור באפריקה

אתמול, ילדה נוספת כבת עשר פוצצה את עצמה בשוק הומה בעיר מאידוגורי. לפחות 16 בני אדם נהרגו בפיגוע, ויותר מ-20 נפצעו. למרות שהנשיא גודלאק ג'ונתן משקיע מאמצים רבים במיגור פעילות הארגון הקיצוני, לקראת הבחירות בחודש הבא, הרשויות לא מצליחות למנוע פיגועים כאלה בצפון המדינה, פעם אחר פעם.

בוקו חראם הציג את החטופות: "הן התאסלמו". רויטרס
"כעת, חייבים להתייחס בחשד לכל אישה שלובשת חיג'אב". התלמידות שנחטפו על ידי הארגון בחודש אפריל האחרון/רויטרס

"זו ילדה קטנה", סיפר גורם רפואי לעיתון האמריקני "ניו יורק טיימס". לדבריו, "לא ניתן לזהות את הגופה, אבל מהפנים ניתן להבין כי מדובר באדם צעיר. ילדה צעירה ויפה". אבו בכר פארוק, דובר המיליציה החמושה שלקחה אחריות על האבטחה המועטה הקיימת במאידוגורי, סיפר כי חברי הארגון בדקו את הילדה עם גלאי מתכות כשהיא נכנסה לשוק. פארוק הוסיף כי הילדה התנגדה, ואנשי המיליציה שמו לב לבליטה סביב מותניה. מיד לאחר מכן, המטען התפוצץ.

לאחרונה, שלחו אנשי בוקו חראם יותר נשים לבצע פיגועי התאבדות. בסוף שנת 2014, שתי נשים הוציאו לפועל פיגוע בשוק במאידוגורי, בו נהרגו עשרות בני אדם, ומוקדם יותר במהלך השנה, ארבע נשים נשלחו לפוצץ את עצמן בעיר קאנו, הגדולה ביותר בצפון ניגריה. עם זאת, השימוש בילדות מסמן שינוי מגמה מדאיג.

זירת פיגוע בעיר קאנו, שבצפון ניגריה, 28 בנובמבר 2014. AP
זירת פיגוע בקאנו, שבוצע ככל הנראה על ידי אנשי "בוקו חראם", נובמבר/AP

לדברי עדי ראייה מהפיגוע ביום שבת, נראה כי הילדה לא הייתה מודעת באופן מלא למשמעות של מעשיה. בקורה בשיר, קונה בשוק, אמר: "הילדה לא בהכרח ידעה שהיא נשאה על עצמה פצצה. גופה נקרע לשניים, וחצי מגופתה נהדפה בעקבות הפיצוץ העז".

גורם משטרתי בכיר בבירה אבוג'ה, שהוצב בעבר במאידוגורי, הסכים כי הארגון האיסלאמיסטי ככל הנראה בחר באופן פעולה חדש. "זה משהו די חדש ומטריד, להשתמש בילדות הכל כך צעירות האלה", אמר. "כעת, חייבים להתייחס בחשד לכל אישה שלובשת חיג'אב, בין אם מדובר בצעירה או באישה מבוגרת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully