וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצלומי לוויין חושפים את ממדי הטבח של "בוקו חראם" בניגריה

מאז תחילת החודש טובחים המחבלים האיסלאמיסטים בתושבי העיר באגה. הממשלה טוענת כי רק 150 בני אדם נרצחו במתקפה, אך התיעוד החדש מגלה חורבן בקנה מידה קטסטרופלי: "עיר שלמה נמחקה"

צילום: רויטרס, עריכה: קשת סידי, קריינות: אביב אברמוביץ'

ארגון זכויות האדם "אמנסטי אינטרנשיונל" פרסם סדרה של תצלומי לוויין המתעדים את הטבח שעשה "בוקו חראם" בניגריה. התצלומים מראים את היקף הנזק שנגרם ליותר מ-3,700 בתים שנפגעו או נהרסו כליל בעיר באגה ובשכנתה דורו באגה, ושוללים את טענת הגורמים הרשמיים בניגריה כי "רק 150 בני אדם נהרגו" במתקפה.

דניאל אייר, חוקר ניגריה באמנסטי, אמר כי התצלומים מתעדים "הרס בקנה מידה קטסטרופלי בשתי הערים, שאחת מהן כמעט נמחקה לחלוטין מהמפה".

מאז 3 בינואר, התקבלו דיווחים ולפיהם מחבלי בוקו חראם טובחים בתושבי העיר באגה ו-16 כפרים ועיירות בסביבתה, כמעט על בסיס יומיומי. העיר באגה היא מושבת דייגים על גדות ימת צ'אד, ושוכנת בחלקה הצפון-מזרחי של מדינת בורנו.

מניין המתים בבאגה ובאזור אינו ידוע, אך לפי הערכות של ארגוני זכויות האדם הוא נע בין עשרות ל-2,000 ויותר. לדברי אייר, תצלומי הלוויין תואמים את העדויות ולפיהן מאות בני אדם נרצחו בטבח. פעילים באזור העידו כי לא הצליחו לספור את גופות ההרוגים.

הטבח בניגריה - כותרות אחרונות
עדות מהזוועה: "צעדתי על גופות לאורך חמישה קילומטרים" || "גופות מרקיבות ברחובות": בוקו חראם משתלט על מזרח ניגריה || הנשק החדש של בוקו חראם: ילדות-מחבלות מתאבדות || משיבים מתקפה: קמרון וניגריה חיסלו מאות מחבלי בוקו חראם || פרשנות: ההזדהות של בוקו חראם עם דאעש יוצרת מדינת ג'יהאד חדשה באפריקה

תצלומי לוויין המתעדים את הטבח של בוקו חראם – ניגריה, ינואר 2015. DIGITAL GLOBE, צילום מסך
העיר דורו באגה, לפני הטבח ובמהלכו. עצים סומנו באדום לשם הדגשה./צילום מסך, DIGITAL GLOBE

דוברת מחלקת המדינה: למה להתעסק בפריז ולא בניגריה?

אחת התמונות צולמה ב-2 בינואר, יממה לפני תחילת הטבח. השנייה צולמה ביום החמישי של הטבח - 7 בינואר. בעיר הצפופה באגה, נראים 620 מבנים לפחות שניזוקו או הושמדו לחלוטין, ובעיר השכנה דורון באגה נראים 3,100 מבנים שניזוקו במהלך הטבח. בתצלומים נראות גם סירות שעגנו בימת צ'אד לפני הטבח, ושנעלמו ממנו במהלכו, בהתאם לעדויות כי ניצולי המתקפה השתמשו בהן כדי להימלט מהמחבלים.

נשיא ניגריה גודלאק ג'ונתן נתון לביקורת רבה מצד ארגוני זכויות אדם, בשל תגובתו הרפה לטבח. ג'ונתן, המתמודד לכהונה נוספת בבחירות בחודש הבא, מיהר להביע סולידריות עם קורבנות מתקפת הטרור בפריז, אך התעלם מהידיעות הרבות על הטבח האכזרי בארצו.

דוברת מחלקת המדינה בוושינגטון, מארי הארף, הביעה ביקורת בתחילת השבוע על הסיקור המועט שלו זוכים מעשי הרצח בניגריה. אחרי שענתה על שאלות רבות של כתבים בנוגע לעצרת המנהיגים בפריז, אמרה הארף: "אני רוצה שתראו כמה דקות אנחנו מקדישים לבוקו חראם ביחס לצעדה (בפריז)".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
העיירה באגה, שבצפון-מזרח ניגריה, הרוסה אחרי התקפה של בוקו חראם, 2013. AP
הריסות בעיר באגה, כשנחרבה בשנת 2013/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully