וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קמרון הודה: "כן, לפעמים אובמה קורא לי 'אחי'"

17.1.2015 / 0:23

בתום יומיים של פגישות בבית הלבן, כינסו נשיא ארצות הברית וראש ממשלת בריטניה מסיבת עיתונאים, ובשוליה אמר אובמה: "דייויד הוא אחד משותפיי הקרובים בעולם". השניים הבהירו: נמצא איזון בין הפרטיות באינטרנט למעקב אחר גורמי טרור

נשיא ארצות הברית ברק אובמה וראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון במסיבת עיתונאים בוושינגטון, ינואר 2015. רויטרס
"כן, לפעמים הוא קורא לי 'אחי'". אובמה וקמרון/רויטרס

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הבטיח אתמול (שישי) כי ממשלתו וכל שותפותיה בקהילה הבינלאומית יעמדו לצד צרפת, לאחר הפיגועים בבירה פריז בשבוע שעבר. "נעשה כל שביכולתנו על מנת לסייע לצרפת להוציא את הצדק לאור", אמר אובמה במסיבת עיתונאים שכינס בוושינגטון יחד עם ראש ממשלת בריטניה, דייויד קמרון, בתום יומיים של פגישות עם בכירים בבית הלבן.

השניים הדגישו כי יש להגיע לאיזון בין פרטיות באינטרנט לאינטרסים של ביטחון לאומי, על מנת לשמר את היכולת לנטר אחר פעילות של קבוצות קיצוניות ברשת. "אנחנו נמצא דרכים לוודא שאם גורם המזוהה עם אל-קאעדה פועל בבריטניה או בארצות הברית, נוכל לפעול על מנת למנוע את הטרגדיה האמיתית", אמר קמרון. "אני חושב שחברות האינטרנט גם רוצות את זה".

עוד בוואלה! חדשות:
ארה"ב: ה-FBI עצר תומך דאעש שתכנן פיגוע בקונגרס
עיתונאית ב"שרלי הבדו": "הבריטים בגדו בנו"
הפגנות ברחבי העולם המוסלמי: "שרלי הבדו הוא השטן"

צעדה בכיכר הרפובליקה לזכר קורבנות הטרור מהימים האחרונים, פריז. AP
"יש חלקים באירופה שבהם המוסלמים אינם מרגישים חלק מהחברה". צעדת הזיכרון בפריז/AP

במהלך מסיבת העיתונאים, התייחסו השניים לדיווחים בתקשורת הבריטית, לפיה אובמה פונה לקמרון בכינוי "אחי" (Bro). הדיווח עורר סערה בממלכה, ואובמה הסביר: "הרשו לי להניח לספקולציות האלה. בפשטות, דייויד הוא חבר קרוב, ואחד משותפיי הקרובים ביותר בעולם".

קמרון התייחס אף הוא לשותפות האמיצה בין שתי המדינות. "רוב הזמן, אנחנו דוברים באותה השפה", אמר והודה: "היחסים בינינו חזקים יותר משהיו אי פעם, באופן אישי וברמה הציבורית. וכן, לפעמים הוא קורא לי 'אחי'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

"נשמר את הסנקציות על רוסיה"

"התופעה של קיצוניות אלימה, האידאולוגיה, הרשתות, היכולת לגייס צעירים, התפשטו באופן נרחב", אמר אובמה. "זה חדר לקהילות ברחבי העולם. עם זאת, אני לא מחשיב זאת כאיום קיומי. אנחנו נביס אותו בסופו של דבר, אבל אנחנו לא יכולים להביסו רק באמצעות כלי נשק".

לטענת אובמה, לארצות הברית יש יתרון גדול בהתמודדות עם האיסלאם הקיצוני, מלבד "שירותי המודיעין שלנו", הוא העובדה כי "האוכלוסיות המוסלמיות שלנו מרגישות אמריקניות. התהליך המדהים של ההגירה והיטמעות הוא ככל הנראה החוזק המשמעותי ביותר שלנו". לדבריו, "זה לא אומר שאין אצלנו טרגדיות כמו זו במרתון בוסטון, אולם יש חלקים באירופה שבהן הסיפור שונה לחלוטין, וזו הסכנה הגדולה ביותר שניצבת בפני היבשת".

פרנסואה הולנד מקבל את פניו של דייויד קמרון באליזה שהגיע עקב גל הטרור בצרפת בימים האחרונים,צרפת. AP
קמרון בביקור בארמון האליזה, עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד/AP

שני המנהיגים התייחסו גם לשיחות הגרעין עם איראן ולסנקציות נגד רוסיה. הם טענו כי החרפת הסנקציות נגד איראן עלולה לפגוע במאמצים להגעה להסכם, וקראו לקונגרס האמריקני "להתאזר בסבלנות", על רקע קריאות של מחוקקים להחרפת הסנקציות. "אין שום טעם לפעול כעת, עד שלא נמצה את המשא ומתן", אמר אובמה.

כמו כן, הסכימו המנהיגים להותיר את הסנקציות נגד רוסיה על כנן, עד שמוסקבה תחדל ממעורבותה במשבר במזרח אוקראינה. "הסכמנו על הצורך לשמור על סנקציות חזקות נגד רוסיה, עד שזו תחדל מהתוקפנות באוקראינה, כמו גם על הצורך לתמוך באוקראינה, שעה שזו מיישמת שורת רפורמות כלכליות ודמוקרטיות", הסביר אובמה.

(עדכון ראשון: 23:31)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully