וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאית ב"שרלי הבדו": "הבריטים בגדו בנו"

אחת מהכותבות בעיתון הסאטירי הצרפתי הגיעה להתראיין ב"סקיי" הבריטי, והביעה מחאה על הצנזורה של שער הגליון החדש. כשניסתה להציג את העיתון, השידור הופסק. האפיפיור: "יש גבול לחופש הביטוי"

צילום: רשת סקיי, עריכה: קשת סידי

יותר משבוע לאחר הטבח במערכת העיתון הסאטירי "שרלי הבדו" בפריז, שבו נהרגו 12 בני אדם, הדיון על גבולות חופש הביטוי ועל הלגיטימיות של הקריקטורות שפורסמו בעיתון רחוק מלהסתיים. כלי התקשורת בבריטניה ספגו ביקורת קשה לאחר שמרביתם סירבו לפרסם את שער הגיליון החדש של העיתון, שבו מוצגת קריקטורה של הנביא מוחמד, האוחז בשלט "אני שרלי".

קרולין פורסט, פובליציסטית מצוות העיתון הצרפתי, הוזמנה אתמול לריאיון ברשת "סקיי ניוז" הבריטית. במהלך הריאיון, התייחסה פורסט לצנזורה הבריטית, ואמרה: "עצוב לראות שהעיתונאים בממלכה המאוחדת לא תומכים בנו, ושהם בוגדים בעקרונות של עיתונות, בכך שהם חושבים שאנשים לא בוגרים מספיק בכדי להחליט בעצמם אם ציור מעליב אותם או לא".

עוד בוואלה! חדשות:
טורקיה: בית משפט חסם אתרים שהציגו השער של "שרלי הבדו"
הטבח "בשרלי הבדו": העיתון עבר את גבולות חופש הביטוי?
בלעדי | חבר ילדות של המחבלים מפריז: "שיחקו להם בראש"

בנות מקבלות את פניו של האפיפיור פרנציסקוס במכון לתרבות בסרי לנקה, ינואר 2015. Eranga Jayawardena, AP
האפיפיור פרנציסקוס בסרי לנקה, היום/AP, Eranga Jayawardena

מיד לאחר מכן, ניסתה פורסט להציג למצלמה את שער הגיליון המדובר, שיצא לאור אתמול. הצלם מיד הרים את המצלמה, כך שכל מה שניתן היה לראות היה חלקו העליון של העיתון, ותוך כמה שניות השידור הופסק ושב לאולפן החדשות של "סקיי", שם המגישה התנצלה על התמונות, והבהירה כי הרשת אינה מעוניינת להציג את שער העיתון.

האפיפיור פרנציסקוס התייחס גם הוא לקריקטורות של הנביא מוחמד שפורסמו בעיתון, ובדרכו לביקור בפיליפינים, אמר היום: "ישנם גבולות לחופש הביטוי, במיוחד כאשר הוא פוגע או לועג לדת כלשהי". הוא הוסיף כי "אם חבר טוב שלי מקלל את אמי, הוא יכול לצפות לאגרוף. אין להתגרות – אסור ללעוג לאמונתו של האחר".

בטורקיה, התביעה באיסטנבול פתחה בחקירה נגד העיתון "קומהורייט", אחד מתוך חמישה עיתונים בעולם אשר פרסמו אתמול מוספים עם חלקים מהגיליון החדש של "שרלי". העיתון מזוהה עם האופוזיציה החילונית לממשלו של הנשיא רג'פ טייפ ארדואן, וטרם התברר אם יינקטו נגדו צעדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully