וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: בית משפט חסם אתרים שהציגו השער של "שרלי הבדו"

על אף שראש הממשלה השתתף בהפגנה בפריז אחרי הטבח, בית משפט במדינה הורה למנוע גישה לדפים שמציגים את הקריקטורה של מוחמד. הבוקר עצרה המשטרה משאיות הפצה של עיתון חילוני כדי לוודא שעותקיו לא הראו את הקריקטורה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

בית משפט בדרום-מזרח טורקיה הורה היום (חמישי) לחסום את הגישה לדפי אינטרנט שמפרסמים את שער הגיליון החדש של המגזין "שרלי הבדו" שיצא לאור היום. על שער הגיליון, הראשון מאז הטבח שבוצע בשבוע שעבר במשרדי המערכת בפריז, הופיעה קריקטורה של הנביא מוחמד כשהוא מחזיק שלט שבו נכתב "אני שרלי" ומעליו הכיתוב: "הכל נסלח". זאת, חרף השתתפותו של ראש הממשלה בעצרת בפריז למען חופש הביטוי.

מוקדם יותר היום עצרה משטרת טורקיה את משאיות ההפצה של העיתון החילוני ג'ומהורייט. זאת, כדי לוודא שעותקיו שיצאו לדוכנים אינם מכילים את הקריקטורה של הנביא מוחמד, שהתפרסמה ב"שרלי הבדו". העיתון הטורקי מכיל מוסף מיוחד בשיתוף פעולה עם המגזין הצרפתי, שבמסגרתו מתפרסמים איורים "בזכות החילוניות". לדברי כלי תקשורת בטורקיה, המשטרה אפשרה למשאיות להמשיך בדרכן אחרי שווידאה שהמוסף המיוחד "אינו כולל תכנים אסורים".

עוד על גל הטרור בפריז
חבר ילדות של המחבלים מפריז: "שיחקו להם בראש"
הטבח "בשרלי הבדו": העיתון עבר את גבולות חופש הביטוי?
היסטריה בצרפת: אזלו כל העותקים של "שרלי הבדו" החדש

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו (משמאל) בהפגנה נגד הטרור בפריז, צרפת, 11 בינואר 2015. רויטרס
ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטולו/רויטרס

"אלו שלא מכבדים את הערכים הקדושים של המוסלמים על ידי פרסום דברים המתייחסים לנביא שלנו ללא ספק עושים פרובוקציה", כתב סגן ראש ממשלת טורקיה ילצ'ין אקדואן בטוויטר. "אף על פי שאלו שפוגעים בערכי החברה שלנו מפרסים את זה באמצעות התקשורת או האמונות, זה עדיין לא משנה את האופי האגרסיבי שלהם", הוסיף.

צעדי הצנזורה שנוקטת טורקיה מגיעים על רקע השתתפותו של ראש הממשלה אחמט דאווטולו בהפגנת המיליונים שנערכה בפריז לזכר קורבנות הטרור בגל הפיגועים בעיר. בהפגנה השתתפו מנהיגים מכל רחבי העולם, שהגיעו כדי להביע תמיכה בחופש הביטוי ובסובלנות הדתית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully