וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטריה בצרפת: אזלו כל העותקים של "שרלי הבדו" החדש

הקיוסקים בצרפת נפתחו לפנות בוקר כדי למכור כ-5 מיליון עותקים מהמגזין הסאטירי, במהדורתו הראשונה הרואה אור מאז הפיגוע הרצחני. הגיליון החגיגי לועג למחבלים שרצחו את מאייריו הבכירים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

תורי ענק השתרכו לפנות בוקר (רביעי) בדוכני העיתונים ברחבי צרפת, עם פרסום הגיליון החדש של "שרלי הבדו". בתקשורת המקומית דווח כי כבר אזלו כל העותקים מהגיליון החדש של המגזין הסאטירי, שהודפס שבוע אחרי הפיגוע במערכת העיתון בשבוע שעבר. בפיגוע נרצחו 12 בני אדם, בהם בכירי המאיירים של המגזין ועורכו הראשי.

במקור תוכנן להדפיס שלושה מיליון עותקים, אך ברגע האחרון הודפסו חמישה מיליון גיליונות כדי לענות על הדרישה העצומה. על שער הגיליון מופיעה הבוקר קריקטורה של הנביא מוחמד, כשהוא דומע ואוחז בשלט שעליו נכתב "אני שרלי". מעליו מופיעה הכתובת "הכל נמחל". בתוך הגיליון מופיעים איורים רבים הלועגים למחבלים שעשו את הפיגוע, האחים סעיד ושריף קואשי, לצד קריקטורות הצוחקות על חשבון האיסלאם, הנצרות והיהדות.

לפי סריקה שהופצה הבוקר, אחת הקריקטורות הנועזות ביותר בגיליון החדש של "שרלי הבדו" מתארת את שני המחבלים בהגעתם לגן עדן. האחים קואשי מחפשים אחר 70 הבתולות שהובטחו להן, ומתברר כי הן עסוקות ביחסי מין המוניים ורווי אלכוהול עם העיתונאים המנוחים.

מתקפת הטרור בפריז - כותרות אחרונות
הנרצחים מפריז הובאו למנוחות; ריבלין: "אומה שלמה בוכה" * הטבח ב"שרלי הבדו": תיעוד חדש של המחבלים אחרי הפיגוע * שליח וואלה במסע לתא הטרור של הרובע ה-19 - חממת הג'יהאד בלב פריז * זוגתו של המחבל מפריז תועדה באיסטנבול: "טורקיה לא אשמה" * בקור מקפיא: נחשפו תמונות בני הערובה במקרר המרכול בפריז

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המחבלים מחפשים את הבתולות שהובטחו להן - אך הן "מתעסקות" עם העיתונאים המנוחים. מתוך "שארלי הבדו" החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

איומים על מגזין סאטירי נוסף בצרפת

בשל הביקוש העצום, דוכנים רבים בצרפת, שקיבלו לידיהם עשרות גיליונות בלבד, הגבילו הבוקר את המכירה לעותק אחד בלבד לרוכש. כתבים בפריז דיווחו כי עשרות אנשים המתינו במשך יותר בשעה בכמה דוכנים, רק כדי לחזור בידיים ריקות. על דוכן בכיכר הרפובליקה הוצב שלטים שעליו נכתב: "מי שרוצה 'שרלי הבדו' - לחזור מחר בבוקר!".

אנשי הצוות ששרדו את הפיגוע עמלו בשבוע האחרון על הכנת הגיליון במערכת העיתון "ליברסיון", שאירח אותם תחת אבטחה כבדה. השער אויר ע"י רנאר לוזיה, מבכירי המערכת של העיתון, שניצל מהטבח משום שחגג את יום הולדתו ערב הפיגוע והגיע מאוחר לעבודה.

הגיליון החדש רואה אור גם בגרסאות דיגיטליות בשש שפות, בהן אנגלית, ערבית וספרדית, ובמיני-גיליון מודפס בטורקית שצורף ליומון "ג'ומהורייט". רוב כלי התקשורת בארה"ב - בהן סוכנות הידיעות אי-פי - צינזרו את הקריקטורות המופיעות בגיליון החדש. גם כמה עיתונים בבריטניה, בהם הדיילי טלגרף, אינם מציגים את האיורים.

בתוך כך, שבועון סאטירי אחר בצרפת, לה קנאר אנשנה, קיבל איומים על חברי המערכת שלו, בהם נכתב "כעת הגיע תורכם, נשחט אתכם בגרזן". האיומים התקבלו ביום הפיגוע ב"שרלי הבדו" ותוכנם פורסם רק אמש. העיתון הודיע כי תיגבר את האבטחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully