וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כשלו שני ניסיונות לחילוץ הטייס הירדני משבי דאעש

כלי תקשורת ערביים פרסמו כי כוחות הקואליציה הבינלאומית ניסו אמש להנחית כוחות קרקעיים בעיר א-רקה שבסוריה, שם מוחזק זה שבוע מעאז אל-כסאסבה, אולם נתקלו באש כבדה ונסוגו. קודם לכן דווח כי הטייס הוצא להורג

לוחמי דאעש עם טייס ירדני – לכאורה – שלכדו אחרי הפלת מטוס קרב באזור העיר א-רקה. סוריה, דצמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
במקום התפתחו חילופי אש כבדים. הטייס הירדני נופל בשבי דאעש, בשבוע שעבר/צילום מסך, טוויטר

שני ניסיונות של כוחות הקואליציה הבינלאומית לחילוץ בני ערובה הנמצאים בידי לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, ובהם הטייס הירדני מעאז אל-כסאסבה שנפל בשבי בשבוע שעבר, כשלו – כך על פי דיווחים שפרסמו היום (שישי) כלי תקשורת ערביים. זאת, בניגוד לדיווח ברשת "אל-מיאדין" הלבנונית, שלפיה הטייס הוצא להורג.

המבצעים הצבאיים אירעו על פי הדיווח אמש בעיר א-רקה, מעוזו של ארגון הטרור בצפון סוריה והעיר שהוכרזה כבירת החליפות האיסלאמית של דאעש. לדברי מקומיים, ניסיון החילוץ התרחש כ-20 קילומטרים ממזרח למרכז העיר. חמישה כלי טיס של כוחות הקואליציה הנמיכו טוס בשמי א-רקה במקביל ל-12 תקיפות אוויריות בפאתי העיר. כמה מטוסי סיור אף סייעו בהתקפות והרסו כמה בניינים בעלי חשיבות עבור הארגון הסוני.

מטוס F-16 של חיל האוויר הירדני – 2010. חיל האוויר האמריקני, אתר רשמי
מטוס F-16 של חיל האוויר הירדני/אתר רשמי, חיל האוויר האמריקני

במקביל, בצד השני של העיר, שני מסוקים ניסו לפרוס כוחות מיוחדים על הקרקע, אולם הם נתקלו באש כבדה מצד לוחמי דאעש. כלי הטיס של הקואליציה נאלצו לבטל את המבצע, ובשלב מסוים התפתחו חילופי אש כבדים במקום שבו הם ניסו לנחות. עדי ראייה אף אישרו ששמעו מטוסים חגים באזור וקולות ירי.

גם ניסיון החילוץ השני העלה חרס. חברות הקואליציה ניסו להנחית כוחות קרקעיים באזורים הכפריים ממזרח לעיר, אלא שגם שם התפתחו עימותים כבדים בין הצדדים. לא דווח מה בדיוק אירע ולא ידוע על נפגעים או הרוגים בשתי התקריות.

לקריאה נוספת:
דאעש פרסם ריאיון עם הטייס הירדני השבוי: "יהרגו אותי"
סוריה: דאעש פרסם סרטון הוצאה להורג של חיילי צבא אסד
"כמו לחתוך בצל": כך לומדים ילדי דאעש לערוף ראשים

עוד באותו נושא

כך נכשל המבצע הסודי לשחרור החטופים שראשם נערף

לכתבה המלאה

אין זו הפעם הראשונה שנעשה ניסיון לחילוץ שבויים של כוחות הקואליציה מידי לוחמי דאעש. בחודש יולי האחרון ניסתה יחידת העלית האמריקנית "כוח דלתא" לחלץ כמה שבויים מערביים, ובהם העיתונאים ג'יימס פולי וסטיבן סוטלוף, שבסופו של דבר הוצאו להורג.

אל-כאסאסבה, בן 26, נפל בשבי דאעש בשבוע שעבר, ככל הנראה בשל כשל טכני. לוחמי דאעש טענו כי הפילו את מטוסו באמצעות נשק נגד מטוסים, אולם גם ארצות הברית וגם ירדן הכחישו את הטענות הללו. בריאיון לכתב העת "דאבק", שופרו של הארגון האיסלאמיסטי, אמר הטייס הירדני: "המטוס החל לסטות מנתיב הטיסה שלו, והפעלתי את כיסא המפלט. נחתי בנהר פוראת אך נתקעתי, עד שנלכדתי על ידי חיילי דאעש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully