וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש פרסם ריאיון עם הטייס הירדני השבוי: "יהרגו אותי"

"טייס של כוחות ברית הצלבנים" מעאז אל-כסאסבה נלקח בשבי הארגון האיסלאמיסטי לפני כשבוע, ובריאיון לכתב העת הג'יהאדיסטי "דאבק" חשף פרטים על פעילות הקואליציה העולמית. "האמריקנים ממריאים מטורקיה"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

"טייס של כוחות ברית הצלבנים הופל באמצעות ירי נ"מ (נגד מטוסים)" – כך נפתחת ההקדמה לריאיון עם "הצלבן" מעאז אל-כסאסבה, הטייס הירדני שנפל לפני כשבוע בשבי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), בגיליון השישי של כתב העת "דאבק", שופרו של הארגון האיסלאמיסטי, אשר יצא לאור אתמול (שני). בפתח הריאיון, סיפר כסאסבה בן ה-26, אשר מתואר רק כ"כופר", כי הוא תושב העיר כרכ שבירדן, והוא החל את תפקידו כטייס קרב בשנת 2012.

כתב העת מתייחס לגרסאות הסותרות שנמסרו בתחילה בנוגע לגורלו של הטייס. הרשויות בירדן אישרו את נפילתו בשבי, ואילו האמריקנים הכחישו "מחשש שבעלות הברית יפחדו מהמבוכה שיחושו, במקרה שבו חייליהם יפלו לידי 'המדינה האיסלאמית'".

עוד בוואלה! חדשות:
משפחת הטייס הירדני פנתה לדאעש: "נהגו בו ברחמים"
סוריה: דאעש פרסם סרטון הוצאה להורג של חיילי צבא אסד
"המתאבד" הצעיר שהערים על דאעש: "לא רציתי להתפוצץ"

לוחמי דאעש עם טייס ירדני – לכאורה – שלכדו אחרי הפלת מטוס קרב באזור העיר א-רקה. סוריה, דצמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
"נחתי בנהר פוראת, אך נתקעתי – עד שנלכדתי על ידי חיילי 'המדינה האיסלאמית'"/צילום מסך, טוויטר

"תפקידנו היה לחפות על מטוסי התקיפה", סיפר כסאסבה. "חלפנו על פני האזור במטרה להשמיד כל נשק נגד מטוסים על הקרקע, ולהוות גיבוי במקרה של תקיפה אווירית נגדית". הוא הוסיף כי המריא מבסיס חיל האוויר באזרק, שבמזרח ירדן.

"הגענו לאזור א-רקה, והמטוס שלי נפגע מטיל מונחה חום", המשיך. "המטוס החל לסטות מנתיב הטיסה שלו, והפעלתי את כיסא המפלט. נחתי בנהר פוראת, אך נתקעתי – עד שנלכדתי על ידי חיילי 'המדינה האיסלאמית'".

כסאסבה נשאל בנוגע ל"משטרים ערביים המשתתפים במסע הצלב של התקיפות האוויריות", ומנה את חילות האוויר של ירדן, איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית, כוויית, בחריין, מרוקו, קטאר ועומאן. כמו כן, הקואליציה העולמית משתמשת בבסיסים בירדן, כוויית, ערב הסעודית ובחריין, ובשדות תעופה אזרחיים בעיראק ובטורקיה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תפקידנו היה לחפות על מטוסי התקיפה". כסאסבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חלק מהמטוסים האמריקנים ממריאים מטורקיה", הבהיר הטייס. הוא המשיך בתיאור הנהלים של חלוקת המשימות בין החברות בקואליציה העולמית, וסיפר כי "כמובן" שפגש במאות החיילים האמריקנים המשתתפים במבצע נגד דאעש.

הריאיון הסתיים בשאלה: "האם ראית את הסרטונים שהופקו על ידי 'המדינה האיסלאמית'?". כסאסבה ענה בשלילה, ואילו המראיין הבטיח כי "נדאג שהסוהרים יספקו לך עותק של אחד מהם". הוא המשיך: "אתה יודע מה 'המדינה האיסלאמית' תעשה אתך?". לכך, ענה הטייס: "כן, הם יהרגו אותי".

(עדכון ראשון: 23:29)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully