וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת הטייס הירדני פנתה לדאעש: "נהגו בו ברחמים"

ג'ואוד אל-כסאסבה, אחיו של מעאז שנתפס על ידי הארגון לאחר שמטוסו התרסק, פנה בריאיון ב-CNN ל"מדינה האיסלאמית" וביקש לשחררו. "אדם צדיק שתמיד נשא עמו קוראן". דודו, גנרל לשעבר בצבא ירדן, אמר: "לחקור את האירוע"

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

משפחתו של מעאז אל-כסאסבה, הטייס הירדני שנפל היום (רביעי) בשבי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, פנתה לארגון והפצירה בו לשחרר אותו. מטוסו של אל-כסאסבה התרסק הבוקר באזור העיר רקה, שבמזרח סוריה. הארגון הקיצוני טען שהוא הפיל את המטוס באמצעות טיל נגד מטוסים, אולם צבא ארצות הברית טוען שאין הוכחות לכך שהמטוס הופל ולא התרסק.

בריאיון לרשת CNN בשפה הערבית, ביקש אחיו, ג'ואוד, "להפגין כבוד כלפי מעאז ולנהוג בו ברחמים". "בבקשה, החזירו אותו אלינו. הוא רק חייל שביצע פקודות ואין לו שום סמכות", הוסיף האח. "מעאז הוא אדם צדיק שמתפלל וצם. הוא תמיד מקפיד לטוס כשהוא נושא עמו את הקוראן".

פהד אל-כסאסבה, דודו של השבוי וגנרל בדימוס בצבא ירדן, אמר בריאיון כי הוא ביקש ממפקד חיל האוויר של ירדן, גנרל מנסור אל-ג'בור, לחקור את נסיבות ההתרסקות ולנקוט בכל הצעדים האפשריים כדי להביא לשחרורו.

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד
הכתב המערבי שביקר במעוז דאעש: "מסוכן בהרבה משחשבו"
הכורדים שחררו את הר סינג'ר: "לא נשאיר אף לוחם דאעש"
"דאעש הוציא להורג 100 מלוחמיו הזרים שניסו לברוח"

לוחמי דאעש עם טייס ירדני – לכאורה – שלכדו אחרי הפלת מטוס קרב באזור העיר א-רקה. סוריה, דצמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש עם הטייס מעאז אל-כסאסבה/צילום מסך, טוויטר

דובר ממשלת ירדן, מוחמד אל-מומני, אמר כי "הטייס הוא דוגמה לגבורה וכל הממלכה עומדת לצד משפחתו ולאחיו לנשק". בתשובה לשאלה אם התקרית תשפיע על ההשתתפות של ירדן בקואליציה הבינלאומית נגד "המדינה האיסלאמית", השיב הדובר: "המלחמה שלנו בטרור תימשך במטרה להגן על המדינה ועל אדמתנו". בעקבות נפילתו של הטייס בשבי התעורר החשש שירדן תשקול להפסיק את חברותה בקואליציה, אך אל-מומני הדגיש כי "ירדן משתתפת במלחמה הזאת בידיעה שהיא עלולה לגרום לנפגעים".

כמו כן, הערב הבהיר צבא ארצות הברית כי המטוס לא הופל על ידי הארגון. "העובדות מצביעות בבירור שדאעש לא הפיל את המטוס חרף טענותיו", נמסר בהצהרה של פיקוד המרכז של צבא ארה"ב, שמנהל את הלחימה בארגון שכבש שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
לוחמי דאעש ליד המטוס הירדני שהתרסק באזור העיר רקה, סוריה, 24 בדצמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
לוחם דאעש עם חלקי המטוס שהתרסק/צילום מסך, טוויטר
לוחמי דאעש ליד המטוס הירדני שהתרסק באזור העיר רקה, סוריה, 24 בדצמבר 2014. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש ליד המטוס הירדני שהתרסק באזור העיר רקה, סוריה, 24 בדצמבר 2014/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully