וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: דאעש פרסם סרטון הוצאה להורג של חיילי צבא אסד

13 לוחמים מכוחות המשטר הוצאו להורג במעוז "המדינה האיסלאמית" בצפון סוריה, א-רקה. "חשפנו חוליה שחטפה את אחינו, ומסרה אותם לשלטון", קרא מנהיג הכוח. 1,878 בני אדם הוצאו להורג בחצי השנה האחרונה

צילום מסך

13 "כופרים", ככל הנראה לוחמים מכוחות המשטר של נשיא סוריה בשאר אסד, אשר נלקחו בשבי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוצאו לאחרונה להורג בעיר א-רקה, מעוז הארגון בצפון סוריה – כך על פי סרטון שפורסם ביום שבת בידי הארגון, אשר מציג את הוצאתם הפומבית להורג.

אחד ממנהיגי כוח דאעש שביצע את ההוצאה להורג, קורא בפתח הסרטון: "המנגנונים שלנו בא-רקה חשפו חוליה שחטפה את אחינו, ומסרה אותם לשלטון", ככל הנראה בהתייחסות למנגנוני הביטחון של המשטר הסורי. בסרטון מזדהים השבויים בשמם, ובמקום בו נלקחו בשבי. לא התקבל אישור רשמי להוצאתם להורג, וטרם התברר מתי היא התרחשה בפועל.

עוד בוואלה! חדשות:
"המתאבד" הצעיר שהערים על דאעש: "לא רציתי להתפוצץ"
חג המולד ב"מדינה האיסלאמית": "כמו בית קברות"
סוריה: לוחמי דאעש ערפו ראשי 4 גברים ש"גידפו את אללה"

כוחות צבא אסד שורפים דגל של ג'בהת א-נוסרה ליד זור אל-מוחרקה. רויטרס
כוחות צבא אסד שורפים דגל של ארגון "ג'בהת א-נוסרה" המזוהה עם דאעש, בצפון סוריה/רויטרס

"תפסנו את נוטשי האיסלאם האלה, שחטפו אחים, ופוצצו מכוניות תופת בעיר טבקה", הוסיף בכיר הארגון הקיצוני, שמופיע בסרטון כשפניו מכוסות, בפני קהל הצופה בהוצאה להורג. בניגוד למקרים רבים אחרים שתועדו על ידי הארגון, השבויים בא-רקה הוצאו להורג בירייה, ולא בעריפת ראשם.

בתוך כך, ארגון זכויות אדם סורי אשר מושבו בבריטניה מסר היום כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" הוציאו להורג 1,878 בני אדם, מרביתם אזרחים, בששת החודשים האחרונים. מתוך המאות שהוצאו להורג, 116 חברי הארגון, אשר ככל הנראה ביקשו לנטוש הלחימה ולשוב למדינות מוצאם. ראמי עבד אל-רחמן, מנהל ארגון המעקב, הוסיף כי 1,175 אזרחים הוצאו להורג בידי דאעש, כולל שמונה נשים וארבעה ילדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי מוצא להורג בידי דאעש. יוטיוב, צילום מסך
מרבית ההרוגים - אזרחי סוריה. הוצאתו להורג של העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי/צילום מסך, יוטיוב

502 חיילים בצבא אסד הוצאו להורג, כמו גם 81 לוחמי ארגוני האופוזיציה הסוריים. 930 מבין ההרוגים הם בני השבט הסוני א-שעיטאת, אשר לחמו בארגון על השליטה בשתי שדות נפט מרכזיים במזרח סוריה. זאת, במסגרת השתלטות לוחמי "המדינה האיסלאמית" על שטחים נרחבים בעיראק ובסוריה, והקמת "חליפות" בראשותו של אבו בכר אל-בגדאדי.

כמו כן, כלי התקשורת האיראניים דיווחו היום כי בכיר משמרות המהפכה האיראניים, חמיד תגווי, נהרג מאש צלפים. זאת, במהלך אימון משותף שביצע עם כוחות המיליציה השיעית הלוחמת נגד דאעש בעיר סאמרא, שמצפון לבירה העיראקית בגדאד.

(עדכון 22:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully