וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חג המולד ב"מדינה האיסלאמית": "כמו בית קברות"

לאחר הקמת החליפות האיסלאמית בסוריה ובעיראק ו"טיהור דתי" שביצעו הלוחמים, רק נוצרים מעטים נותרו בשטחים שבשליטת דאעש. "כל דיבור על חג המולד אסור, הארגון השמיד, הצית ובזז את כל הכנסיות"

טקס חג המולד בכנסיית מר קורקיס, בגדאד. רויטרס
מתפללת בכנסיית מר קורקיס שבבגדאד, היום/רויטרס

חג המולד המצוין היום (חמישי) בחגיגות ברחבי העולם, נראה שונה לחלוטין עבור הנוצרים המעטים שנותרו בשטחי "המדינה האיסלאמית". לאחר שמנהיג דאעש, אבו בכר אל-בגדאדי, הכריז בחודש יוני על הקמת חליפות איסלאמית בשטחים שבליטת הארגון בסוריה ובעיראק, החלו לוחמי הארגון הקיצוני בטיהור ה"מדינה" מתושביה הנוצרים. לאלה שנותרו לא נותרה ברירה, אלא להמשיך לקיים את מנהגי דתם בהיחבא.

"כל דיבור על חג המולד או על מועדים נוצריים אסור תחת 'המדינה האיסלאמית'", אמר חוקר המיעוטים הסורי סולימן יוסף בשיחה עם רשת "אל-ערביה". "הארגון השמיד, הצית ובזז את כל הכנסיות, ואסר הצגת כל סממן נוצרי". לדבריו, הלוחמים הקיצוניים הוציאו להורג נוצרים שסירבו לציית לפקודותיהם.

עוד בוואלה! חדשות:
חג המולד: צפו בתפילות ובחגיגות מסביב לעולם
עשרות אלפים חגגו את חג המולד בבית לחם: "די לטרור"
הכתב המערבי שביקר במעוז דאעש: "מסוכן בהרבה משחשבו"

פליטים עיראקיים ממוסול חוגגים את חג המולד במחנה פליטים בארביל. רויטרס
פליטים שנמלטו ממוסול מציינים את חג המולד במחנה פליטים בארביל, עיראק/רויטרס

יוסף הסביר כי קהילות בודדות נותרו בשטחים שבשליטת דאעש. חייהן, לדבריו, הם "כמו בבית קברות". כשהארגון השיג שליטה על השטחים בסוריה, הלוחמים השמידו את הכנסיות בערים א-רקה, טבקה ודיר א-זור, או השתמשו בהן כמפקדות. הם שדדו את רכושם של הנוצרים והחרימו את בתיהם ואת בתי העסק שבבעלותם.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזורים שבשליטת המדינה "המדינה האיסלאמית"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"נותרו רק כמה משפחות, שלא יכלו לעזוב בגלל בני משפחה מבוגרים, והם הוכרחו לשלם את מס הג'יזייה לדאעש", הוסיף יוסף, והסביר שארגוני הסיוע מתקשים ליצור עמם קשר בשל בעיות חוזרות ונשנות ברשתות התקשורת. חבריהן של מרבית הכתות הנוצריות בסוריה נמלטו, ומצאו מקלט במדינות השכנות.

ההשפעה מורגשת גם בבירה העיראקית, בגדאד, למרות שאינה תחת שליטת הארגון. "המצב בעיר מאוד קשה", סיפר האב מיסר בחנם, המוביל את כ-400 המתפללים בכנסייה הקתולית מר קורקיס. "אנחנו לא יכולים לעשות דבר מחוץ לכנסייה".

טקס חג המולד בכנסיית מריה הבתולה באל-קוש, 12 ק"מ מחזית דאעש בצפון עיראק. AP
טקס חג המולד בכנסיית מריה הבתולה בעיירה אל-קוש, המרוחקת 12 קילומטים בלבד מחזית דאעש בצפון עיראק/AP

מלבד שני טקסים רשמיים בכנסייה, החוגגים יוותרו על ציון החג. לדברי יוסף, "בעיראק, המצב מכוער ומזעזע יותר מבסוריה. דאעש ביצע מבצעי טיהור אתני ודתי, שהשפיעו על יותר מ-250 אלף נוצרים במחוז נינווה".

בלבנון, שכנתה של סוריה ממערב, הכנסיות מתקשות לקלוט את אלפי הפליטים. מישל קסארג'י, הבישוף של אחד הזרמים הנוצריים בביירות, סיפר כי יותר מ-1,800 משפחות של פליטים נוצרים הצטרפו לקהילתו, וכל שבוע כ-25 משפחות נוספות למניין זה. לדבריו, "זה מאוד קשה. ככנסייה, אנחנו עושים כל שניתן על מנת לשמח את האנשים, ולסייע להם עם מזון וחינוך".

פליטים עיראקיים ממוסול חוגגים את חג המולד במחנה פליטים בארביל. רויטרס
חג המולד במחנה הפליטים בארביל/רויטרס
פליטים עיראקיים ממוסול חוגגים את חג המולד במחנה פליטים בארביל. רויטרס
חג המולד במחנה הפליטים בארביל/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully