וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות אלפים חגגו את חג המולד בבית לחם: "די לטרור"

רבבות נוצרים התאספו בעיר לכבוד טקס המיסה המסורתי שנערך בכנסיית המולד בעיר. הפטריארך פואד טוול ייחל ל"שנה טובה יותר" והביע צער על ההרס ברצועת עזה. בטקס נכח גם יו"ר הרשות אבו מאזן שקרא "למגר את הקיצוניות"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

עשרות אלפי נוצרים מרחבי העולם התאספו הלילה (חמישי) בבית לחם לכבוד חג המולד. הסמכות הקתולית הבכירה ביותר בישראל, הפטריארך פואד טוול, הוביל את התהלוכה הממונעת שהחלה בעיר העתיקה בירושלים והסתיימה בכיכר המרכזית בבית לחם. אלפי אנשים גדשו את הכיכר ועמדו ליד עץ אשוח ענקי, שעוצב בצבעי הדגל הפלסטיני. בטקס המיסה שנערך בכנסיית המולד השתתף גם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

אבו מאזן במיסת חג המולד – כנסיית המולד, בית לחם – דצמבר 2014. רויטרס
אבו מאזן במהלך המיסה, הלילה/רויטרס

"יש למגר את הטרור ואת הקיצוניות", אמר אבו מאזן. יו"ר הרשות הוא אומנם מוסלמי סוני, אך הוא הביע תמיכה במיעוט הנוצרי שחי בשטחי הרשות, שמהווה רק 2% מכלל האוכלוסייה, וגם במיעוט הזעום עוד יותר שחי ברצועת עזה תחת שלטון חמאס, שמהווה רק 0.1% מכלל האוכלוסייה.

במהלך הטקס התייחס הפטריארך טוול למבצע "צוק איתן" בנאום שנשא בירושלים לכבד חג המולד. הוא גינה את "ההסלמה באלימות באזור" ולדבריו, "המלחמה ההרסנית בעזה שלוותה בשפיכות דמים היא הקשה ביותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מיסת חג המולד בבית לחם, דצמבר 2014. רויטרס
כנסיית המולד, הלילה/רויטרס

הפטריארך הוסיף כי "כל הקורבנות הללו היו לשווא. דבר לא השתנה ביחס לבעיה הבסיסית: הישראלים ממשיכים לחיות בפחד ובחוסר ביטחון והפלסטינים ממשיכים לדרוש את עצמאותם וחירותם, כשעזה מחכה להיבנות מחדש בפעם השלישית". כמו כן, הפטריארך הביע תקווה ששנת 2015 תהיה טובה יותר "מהשנה הקשה הזאת".

על פי משרד התיירות, כ-70 אלף תיירים, רבים מהם צליינים נוצרים, צפויים לבקר בישראל במהלך תקופת חג המולד. הנתונים הללו נמוכים יותר משנים עברו ומבצע "צוק איתן" הוא ככל הנראה אחד האחראים לירידה במספר המבקרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully