וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כמו לחתוך בצל": כך לומדים ילדי דאעש לערוף ראשים

הילדים, שהצליחו לברוח לטורקיה לאחר שלחמו בשורות הארגון הקיצוני, סיפרו כיצד עברו שטיפת מוח במחנות האימונים של הארגון וכיצד למדו לבצע פיגועי התאבדות ועריפות ראשים. "הבטיחו לנו מתנות מאלוהים"

הילד אבו עובדייה אל-עבאסי בן ה-10, המכונה "הגור של בגדאדי", לוחם דאעש הצעיר ביותר שנהרג בסוריה, אוקטובר 2014. טוויטר, צילום מסך
אבו עוביידה אל-עבאסי, לוחם דאעש בן ה-10 שנהרג בסוריה באוקטובר האחרון/צילום מסך, טוויטר

מאז השתלט ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) על אזורים נרחבים בעיראק ובסוריה, הוא החל לגייס ילדים קטנים, לעיתים בני פחות משמונה, כדי שיילחמו בשורותיו בשדה הקרב. העיתון "וול סטריט ג'ורנל" ראיין כמה ילדים שגויסו לארגון הקיצוני, לחמו בשורותיו והצליחו להימלט לטורקיה, שם הם שוהים כעת. הילדים סיפרו סיפורים מזעזעים מתקופת חבורתם בארגון. רובם סיפרו כי הם חווים סיוטים משדה הקרב ואף דיווחו על אובדן זיכרון. עם זאת, כולם זכרו את הפעם הראשונה שבה הרגו בן אדם.

הילדים סיפרו כי לאחר שהתגייסו לארגון הם נלקחו למחנות אימונים מיוחדים לילדים. ג'ומעה, נער סורי בן 17 שהצטרף לארגון בשנה שעברה, סיפר כי עבר קורס בעריפת ראשים. "זה היה כמו ללמוד לחתוך בצל", אמר ג'ומעה. "אתה אוחז את השבוי במצחו ואז חותך את הצוואר באיטיות".

לדבריו, המורה הביא שלושה חיילים סורים שאולצו לכרוע ברך בפני הכיתה. לאחר מכן, המורה ביקש מתנדבים ואמר כי "אלו שיערפו את ראשיהם של הבוגדים יקבלו מתנות מאלוהים". לאחר שאחד התלמידים ערף את ראשיהם, המורה הורה להעביר את הראשים הכרותים בין התלמידים. "באותה התקופה כבר הייתי מנוטרל רגשית", סיפר ג'ומעה.

לוחם דאעש עורף את ראשו של אדם שהורשע בהעלבת אללה בסוריה. טוויטר, צילום מסך
המורה הביא חיילים לכיתה וביקש מתנדבים שיערפו את ראשיהם. לוחם דאעש עורף את ראשו של אדם בסוריה/צילום מסך, טוויטר

לעיתים, משפחות עניות שולחות את בניהן למחנות האימונים של דאעש בתמורה ל-150 דולר בחודש. כמו כן, בכמה ערים הנמצאות תחת שלטון הארגון מפתים לוחמי הארגון את הילדים להצטרף לשורותיו באירועים המתקיימים במרכזי הערים, שבמהלכם מוצגים לילדים סרטי תעמולה הכוללים הריגה ועריפת ראשים של "בוגדים". ג'ומעה, שעזב את הארגון לפני חמישה חודשים, סיפר כי הצטרף לארגון בגלל הכסף שהובטח להוריו, אך גם בגלל שהיה משועמם ורצה לחוות ריגושים.

איסמאעיל בן ה-17 סיפר כי הילדים המצטרפים לארגון מחויבים תחילה לעבור קורס של 45 ימים. לדבריו, היום החל בשעה 04:00 לפנות בוקר בשלוש שעות של לימודי שריעה, החוק האיסלאמי. לאחר מכן, למדו החניכים בקורס במשך שמונה שעות כיצד להשתמש באמצעי לחימה שונים ואחר כך שוב למדו על חוקי השריעה במשך שלוש שעות.

לאחר שסיימו את 45 הימים הראשונים בהצלחה, סיפר איסמאעיל, הם החלו ב-15 ימים של אימונים. לדברי איסמאעיל, חלק מהחניכים למדו כיצד להילחם בשדה הקרב, חלק למדו כיצד לשמור על מתקנים צבאיים וחלק למדו כיצד לבצע פיגועי התאבדות. "הכי טיפשים תמיד נלקחו לבצע פיגועי התאבדות", אמר נער בן 14 שנמלט אף הוא משורות הארגון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"פעם ילד בן 7 היה מחויב ללכת ללמוד, היום הוא מחויב להילחם"

"אני מרגיש אשם", אמר איסמאעיל. "אבל בתקופה ההיא רק חשבתי על הדרך שבה אוכל להפיל את השלטון". הוא סיפר כי התחושה בסוריה היא כי ישנו חוק לא כתוב שלפיו כל מי שמגיע לגיל 7 חייב לצאת ולהילחם. "פעם, ילד שהגיע לגיל 7 היה מחויב ללכת לבית הספר, היום הוא מחויב לצאת לשדה הקרב".

איסמאעיל סיפר כי בקיץ האחרון הורו לו מוריו לעזור לערוף את ראשיהם של כל הגברים בגילאי 14 עד 45 המשתייכים לשבט סורי באזור דיר א-זור. לדבריו, הוא נרתע מלבצע את הוראתם, אך אחיו בן ה-10 הסכים בהתלהבות לבצע את המשימה. איסמאעיל ברח לטורקיה מבלי להודיע לאחיו הקטן מאחר שחשש שאחיו, שהצטרף לדאעש בגיל 9, ילשין עליו והוא יוצא להורג לאחר שיתגלה כי ניסה לברוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully