וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דאעש הוציא להורג את הטייס הירדני שנשבה בסוריה

2.1.2015 / 9:13

רשת אל-מיאדין הלבנונית דיווחה כי ארגון "המדינה האיסלאמית" הוציא להורג את מעאז אל-כסאסבה, שנפל בשבי הארגון בסוריה לפני כשבוע אחרי שמטוסו ככל הנראה התרסק

צילום: רויטרס, עריכה: ניב פוקס

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) הוציא להורג את מעאז אל-כסאסבה, הטייס הירדני שנפל בשבי הארגון בסוריה בשבוע שעבר – כך דיווחה הבוקר (שישי) רשת אל-מיאדין הלבנונית. מטוסו של אל-כסאסבה התרסק בעיר א-רקה, מעוז הארגון, ככל הנראה בשל כשל טכני. לוחמי דאעש טענו כי הפילו את מטוסו באמצעות נשק נגד מטוסים, אולם גם ארצות הברית וגם ירדן הכחישו את הטענות הללו.

ביום שני פורסם בגיליון החדש של מגזין הארגון "דאביק" ריאיון שערכו לוחמי דאעש עם השבוי. "תפקידנו היה לחפות על מטוסי התקיפה", סיפר אל-כסאסבה. "חלפנו על פני האזור במטרה להשמיד כל נשק נגד מטוסים על הקרקע, ולהוות גיבוי במקרה של תקיפה אווירית נגדית". הוא הוסיף כי המריא מבסיס חיל האוויר באזרק, שבמזרח ירדן.

מסע הכיבושים של "המדינה האיסלאמית" - סיקור מיוחד
"המתאבד" הצעיר שהערים על דאעש: "לא רציתי להתפוצץ"
"כמו לחתוך בצל": כך לומדים ילדי דאעש לערוף ראשים
סוריה: דאעש פרסם סרטון הוצאה להורג של חיילי צבא אסד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"תפקידנו היה לחפות על מטוסי התקיפה". כסאסבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הגענו לאזור א-רקה, והמטוס שלי נפגע מטיל מונחה חום", המשיך. "המטוס החל לסטות מנתיב הטיסה שלו, והפעלתי את כיסא המפלט. נחתי בנהר פוראת, אך נתקעתי – עד שנלכדתי על ידי חיילי 'המדינה האיסלאמית'".

כסאסבה נשאל בנוגע ל"משטרים ערביים המשתתפים במסע הצלב של התקיפות האוויריות", ומנה את חילות האוויר של ירדן, איחוד האמירויות הערביות, ערב הסעודית, כוויית, בחריין, מרוקו, קטאר ועומאן. כמו כן, הקואליציה העולמית משתמשת בבסיסים בירדן, כוויית, ערב הסעודית ובחריין, ובשדות תעופה אזרחיים בעיראק ובטורקיה.

"חלק מהמטוסים האמריקנים ממריאים מטורקיה", הבהיר הטייס. הוא המשיך בתיאור הנהלים של חלוקת המשימות בין החברות בקואליציה העולמית, וסיפר כי "כמובן" שפגש במאות החיילים האמריקנים המשתתפים במבצע נגד דאעש.

הריאיון הסתיים בשאלה: "האם ראית את הסרטונים שהופקו על ידי 'המדינה האיסלאמית'?". כסאסבה ענה בשלילה, ואילו המראיין הבטיח כי "נדאג שהסוהרים יספקו לך עותק של אחד מהם". הוא המשיך: "אתה יודע מה 'המדינה האיסלאמית' תעשה אתך?". לכך, ענה הטייס: "כן, הם יהרגו אותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully