וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנאשמים שתכננו להקים תא דאעש בישראל: "קפצו לנו"

2.2.2015 / 18:20

משפטם של שבעת הצעירים מהצפון נפתח בבית המשפט המחוזי בחיפה. עו"ד עלא א-דין, שנחשב למנהיג הקבוצה, התפרץ על התקשורת, קילל ואמר: "ביבי רוצה לעשות פוזה בגלל הבחירות, ואנחנו משלמים על זה"

צילום: ערן גילווארג, עריכה: ניב פוקס

בבית המשפט המחוזי בחיפה נפתח היום (שני) משפטם של שבעת הצעירים הנאשמים שתכננו להקים תא של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בישראל. בית המשפט קבע כי הנאשמים יישארו במעצר עד להודעה חדשה.

הצעירים, הנאשמים בעבירות של חברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, תמיכה בארגון טרור וניסיון מגע עם סוכן חוץ, מכחישים את הטענות נגדם. "ביבי רוצה לעשות פוזה בגלל הבחירות, ואנחנו משלמים על זה", טען אחד מהם. "השב"כ עצר אותנו כי ישראל רוצה לרצות את העולם".

עוד בוואלה! חדשות:
הצוותים מתמוטטים, החולים מיואשים: "המיון – כמו שדה קרב"
אחרי דוח הביקורת הראשון: הפרקליטים ישבתו מחר ל-3.5 שעות
ארגון V15 הגיש תלונה על הסתה נגד הליכוד: "סניף של להב"ה"

עו"ד עדנאן עלא א-דין, בן 40 מנצרת המעורב בהקמת שלוחה של דאעש, ביהמ"ש בחיפה. פברואר 2015. ערן גילווארג
"לא באתי לפה כדי להצטלם". עו"ד עלא א-דין בבית המשפט, היום/ערן גילווארג

כזכור, אחד הנאשמים הוא עורך הדין עלא א-דין, בן 40, הנחשב למנהיג הקבוצה. היום, לפני שהחל הדיון, הוא נכנס לאולם המשפט כשפניו מכוסות. מלבד מטר קללות שזרק לעבר העיתונאים, הוא הוסיף: "אני לא רוצה להיות פה. אני בא למשפט, לא בשביל שיצלמו אותי. קפצו לי".

מוחמד בשיר, ראש עיריית סכנין לשעבר ואביו של הנאשם פאדי בשיר, העריך כי לבנו אין קשר לדאעש. "אני לא יודע, אבל אני חושב שהוא בכלל לא חשב על זה אף פעם", אמר בפתח הדיון. "אמנם יש לו מחשבות, דעות, אידיאולוגיה, אבל עד כדי כך שנגיע לבית המשפט - אני לא חושב".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נפתח משפטם של שבעת הנאשמים שניסו להקים את "דאעש פלסטין". ערן גילווארג
שניים מהנאשמים בבית המשפט/ערן גילווארג

כשנשאל למה הוא מתכוון כשהוא אומר "אידיאולוגיה", השיב: "כמו כל בנאדם אחר. לך יש אידיאולוגיה, למשל איפה לבנות בית שלישי. יש כאלה שאומרים שצריך להרוס את אל-אקצא ולבנות בית שלישי שם. אני כמובן נגד. אני בעד שכל עם יחיה בשלווה ובשלום". הוא הבהיר גם כי הוא מתנגד לתפיסה של ארגון "המדינה האיסלאמית" והוסיף: "אני בעד שיתוף פעולה. אנחנו חיים במדינת ישראל, יהודים וערבים בשותפות, בדו קיום".

הנאשמים נעצרו על ידי השב"כ במהלך החודשים נובמבר ודצמבר 2014. לפני כשלושה שבועות הוגש כתב האישום נגדם. על פי כתב האישום, עו"ד עלא א-דין שימש מעין מדריך צבאי עבור חברי הקבוצה. הוא סיפר להם שהוא מייצג אסירים ביטחוניים, והסביר שהוא מתכוון להכריז על עצמו אחראי הצבאי של "דאעש פלסטין".

עו"ד עדנאן עלא א-דין, בן 40 מנצרת המעורב בהקמת שלוחה של דאעש, ביהמ"ש בחיפה. פברואר 2015. ערן גילווארג
"השב"כ עצר אותנו כי ישראל רוצה לרצות את העולם"/ערן גילווארג

הנאשמים הנוספים הם: כרים אבו סאלח, בן 22 מסכנין; אחיו, שריף-חאלד אבו סאלח, גם הוא בן 22 מסכנין; בן דודם, עלא אבו סאלח, בן 28 מסכנין; חוסאם מריסאת, בן 30 מדיר חנא; מוחמד אבו סאלח, בן 28 מסכנין; ופאדי בשיר, גם הוא בן 28 מסכנין.

עו"ד א-דין עלה לכותרות בחודש יולי האחרון, כשהסית לרצח יהודים בימי מבצע "צוק איתן" בעמוד הפייסבוק שלו. א-דין, שעבד אז עם הסנגוריה הציבורית, פרסם סטטוס ובו פסוק מכתבי הקודש המוסלמיים, המספר על מלחמה עתידית בין היהודים לבין הערבים באחרית הימים. בסוף הציטוט על הרג יהודים, הוסיף: "למישהו עדיין יש את החוצפה לערער על הצדק שבחדית' (הלכה מוסלמית, א"א) זה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully