וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי דוח הביקורת הראשון: הפרקליטים ישבתו מחר ל-3.5 שעות

2.2.2015 / 17:11

ועד הפרקליטים הורה לכלל הפרקליטים בארץ שלא להופיע לדיונים בבתי המשפט בין השעות 16:30-13:00, למעט דיונים שבהם הנאשמים עצורים. זאת, בעקבות הדוח שפרסמה נציבות הביקורת ובו נחשפו תלונות על הפרקליטות

כנס חירום בנושא פשעי שנאה על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר", מאי 2014. נועם מושקוביץ
בוועד מדגישים כי ככלל, אינם מתנגדים לביקורת. פרקליט המדינה, שי ניצן/נועם מושקוביץ

ארגון הפרקליטים מחריף את צעדיו: בעקבות הדוח הראשון שפרסמה אתמול נציבות הביקורת על מערך התביעה ומייצגי המדינה בערכאות (נבת"ם), החליטו בוועד הפרקליטים לשבות מחר (שלישי) למשך שלוש שעות וחצי. במכתב ששלח היום הוועד לכלל הפרקליטים בארץ, נכתב כי מחר יתקיימו אספות הסברה ארגוניות בין השעות 16:30-13:00 וניתנה הוראה לפרקליטים שלא להופיע לדיונים בבתי המשפט בזמן זה, למעט דיונים שבהם הנאשמים עצורים.

במכתב הוסבר כי הצעד החריג מגיע בעקבות פרסום הדוח בכלי התקשורת, שחלקם חשפו את "שמה המלא של אחת הפרקליטות, שפעלה בהתאם להנחיות הוועד, ובהתייחס להחלטות אופרטיביות לכאורה שהתקבלו בעניינה". עוד נכתב: "ארגון הפרקליטים רואה בהתנהלות זו הפרה בוטה של דיני העבודה ורמיסת זכויותיהם הבסיסיות של כלל הפרקליטים. עמדת הארגון, כפי שנמסרה גם לכלי התקשורת, הינה כי כל מסקנה נגד פרקליט שפעל בהתאם להנחיות הארגון הנה חסרת כל משמעות".

עוד בוואלה! חדשות:
הצוותים מתמוטטים, החולים מיואשים: "המיון – כמו שדה קרב"
הרצוג באולפן וואלה!: "ליברמן הוא ימני קיצוני"
אורית נהרגה כששניים הציתו את דירת השכנים שמתחתיה

השביתה אינה הצעד הראשון שנוקט הוועד נגד הנציבות. במכתב מצוין כי לאחר ההחלטה על הקמת הגוף, הכריז הוועד על סכסוך עבודה. "ארגון הפרקליטים הביע לא אחת את עמדתו כי הפרקליטים אינם מתנגדים לביקורת, אולם ראוי כי זאת תיעשה רק לאחר הסדרת דרך פעולתה של הנציבות, בעיקר בכל הנוגע לביקורת הפרטנית, תוך הגנה מקסימאלית על זכויות הפרקליטים כעובדים ומניעת פגיעה בהם".

הנציבות, שהחלה לפעול לפני תשעה חודשים, הוקמה על מנת לבצע ביקורת מערכתית יזומה ולברר תלונות על פרקליטות המדינה. אתמול היא פרסמה את דוח הביקורת הראשון שלה, שכלל תלונה על התנהלות שיטתית של פרקליטה, הכרוכה ברשלנות ובמחדלים מקצועיים רבים חוזרים ונשנים וכן במחדלי אמינות. ההכרעה בתלונה שנמצאה מוצדקת וכללה המלצה אופרטיבית, הוכנה בנבת"ם לפני כשלושה חודשים ועובדה זו הובאה לידיעת פרקליט המדינה, שי ניצן, אלא שלבקשתו, היא טרם נשלחה פורמאלית למתלוננת כדי לאפשר את מיצוי ההליכים שננקטים בעניין הפרקליטה בתוך הפרקליטות.

הדוח גרר תגובה נזעמת מהוועד. "הקמתה ופעילותה של נציבות הביקורת מעוררת קשיים של ממש, הן משפטיים והן מעשיים, ויש בה כדי לפגוע פגיעה קשה בעבודת הפרקליטות בהגנה על הציבור מפני שחיתות, עבירות פליליות ופגיעה בקופה הציבורית", נמסר.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully