וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרקליטים ישבתו? "לא נשתף פעולה עם גוף הביקורת"

7.10.2014 / 18:47

בפרקליטות כבר הכריזו על סכסוך עבודה בשל ההקמה החד-צדדית של נציבות הביקורת על ידי וינשטיין ולבני, וכעת הם מאיימים לשבות. "הנציבות קמה בהחלטה מנהלית, יש קושי בהתנהלותה"

כנס חירום בנושא פשעי שנאה על רקע ריבוי אירועי "תג מחיר", מאי 2014. נועם מושקוביץ
מתנגדים לנציבות שהקימה השרה. ציפי לבני/נועם מושקוביץ

הפרקליטים נגד הנציבות: ועד הפרקליטים מאיים לפתוח בשביתה, וזאת בשל תחילת פעולתה של נציבות הביקורת הפרקליטות – אליה הוא מתנגד.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
לוחמי יהל"ם נפגעו בפיצוץ המטען שהפעיל חיזבאללה
לא רק מילקי: ישראלים מרוויחים פחות ומשלמים יותר על הכול
מאז ה-SOS: המטיילים בפרו עדיין תקועים

באיגרת שנשלחה לכלל הפרקליטים בארץ, עדכנה יו"ר ארגון הפרקליטים, לימור פלד, על אודות סכסוך העבודה בעניין שהוכר כבר על ידי ההסתדרות. לדבריה, הסיבה המרכזית לסכסוך העבודה היא הקמת הנציבות, שבראשה עומדת השופטת הילה גרסטל, לשעבר נשיאת בית המשפט המחוזי. פלד קוראת לא לשתף פעולה עם הנציבות אותה הקימה הנציבות שרת המשפטים ציפי לבני בשיתוף היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

"נציבות הביקורת הוקמה בהחלטה מנהלית ובאופן חד-צדדי, ואנו סבורים כי קיימים קשיים משפטיים ומעשיים הן בהקמתה והן בהתנהלותה", כתבה פלד. היא פירטה שורת דוגמאות לבעייתיות שבפעילות הנציבות, כמו הגשת תלונות אישיות נגד פרקליטים, דרישה לקבל נגישות למאות תיקים שנסגרו והשתתפות של נציגי גוף הביקורת מבלי ליידע את הפרקליט המופיע. "אלה רק דוגמאות לקשיים מול הפרקליטות", נכתב באיגרת.

הפרקליטות, כך נטען, "נתונה גם כך לביקורת יומיומית של בתי המשפט, כמו גם של מבקר המדינה, נציב תלונות הציבור ווועדת האתיקה בלשכת עורכי הדין, ולכן אין הצדקה לגוף מבקר בנוסף לכל אלה".

היעדר שיתוף הפעולה עם הנציבות כבר החל לפני כמה חודשים, ולדברי הפרקליטים הפניות לגוף לא נענו. בהמשך ובעקבות המצב, באה ההכרזה על סכסוך עבודה. ארגון הפרקליטים ציין כי החלטה זו עומדת בעינה. "כל פרקליט מתבקש לדווח ולעדכן באופן מידי, על קבלת תלונה פרטנית (...) ולא לשתף פעולה בכל מובן שהוא, דהיינו בכל פנייה הנוגעת לגוף הביקורת – הן בעניין תלונה פרטנית והן בעניין בדיקה מערכתית", לשון האיגרת.

גוף הנציבות הוקם כאמור ללא הגדרת סמכויות. לא ברור האם לפרקליטים המבוקרים מגיעה הזכות לשימוע, לעיון במסמכים ועוד. גורמים בוועד הפרקליטים אמרו שמדובר ב"תסמונת הש"ג". לדבריהם, "הגוף כפוף ליועץ המשפטי לממשלה ולכן לא יכול לבקרו, אולם דווקא פרקליטים שמסכנים עצמם לעתים מול ארגוני פשיעה, ונאלצים להסתובב עם אבטחה צמודה - הם הנמצאים בסיכון. עם זאת, הארגון עוד מקווה שניתן יהיה לפתור הדברים בהידברות בתוך משרד המשפטים".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully