וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרוח החיה" בדאעש פלסטין: "עו"ד מצוין שתמך בשריעה"

18.1.2015 / 21:28

עו"ד עדנאן עלא א-דין נעצר יחד עם שישה נוספים בגין מעורבות בהקמת שלוחה של המדינה האיסלאמית בישראל. לדברי עמיתיו, מדובר ב"איש מקצוע מעולה", אך הם אינם הופתעו ממעצרו של מי שתואר כנלהב מחזונו של דאעש

צילום: באדיבות שב"כ, ערן גילווארג; עריכה: גדי וינסטוק

"הרוח החיה" בתא דאעש פלסטין שהיום (ראשון) הותר לפרסום כי נחשף בישראל, הוא עו"ד עדנאן עלא א-דין, בן 40 מנצרת, נשוי ואב לשניים שלמד משפטים באוניברסיטה העברית בירושלים. נוסף אליו, שישה בני אדם שנעצרו בחודשים נובמבר ודצמבר 2014 נאשמים בחברות ובפעילות בהתאחדות בלתי מותרת, תמיכה בארגון טרור ובניסיון מגע עם סוכן חוץ. לדברי עמיתו למקצוע, מדובר ב"עורך דין מצוין" הידוע ככזה בקרב עורכי הדין באזור העמקים. "מבחינה משפטית, הוא איש מקצוע מעולה", מסר לוואלה! חדשות.

לפני תשע שנים, א-דין, שנאשם במעורבות בהקמת השלוחה של הארגון הרצחני, אף התחיל לעבור כעורך דין חיצוני שהועסק מדי פעם על ידי הסניגוריה הציבורית. מטעם הסניגוריה נמסרה היום הודעה, בעקבות פרסום דבר האישומים החמורים נגדו, וצוין בה כי "ההתקשרות עם עורך דין א-דין הופסקה בחודש יולי 2014 בעקבות דברים חמורים שפרסם לאחר שאלה הובאו לידיעתנו ולאחר שנערך עמו בירור בנושא".

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד
בשל הפסד בקרב: מנהיג דאעש הורה להוציא להורג 56 לוחמים
תיעוד: ילד של דאעש מוציא להורג 2 "מרגלים" רוסים
חרב פיפיות: עורף בכיר של דאעש הוצא להורג ואיבד את ראשו

עו"ד עדנאן עלא א-דין שעומד מאחורי דאעש פלסטין. alarab.net, צילום מסך
נלהב מחוקי השריעה. עו"ד עדנאן עלא א-דין/צילום מסך, alarab.net

עורך דין אחמד מסאלחה, מעורכי הדין הוותיקים והמוכרים באזור העמקים, הכיר את א-דין ולדבריו, מדובר ב"עוף מוזר", אך מצא בו איש שיחה מעניין. "דעותיי היו הפוכות לגמרי מדעותיו", אמר מסאלחה. "אני חילוני בתפיסת עולמי ואילו הוא איש של דת צרופה, הדת הקלאסית. הוא ביקש לחזור למקורות הדת ולשורשיה והגדיר עצמו כסלפי".

מסלאחה הגדיר את א-דין כ"איש עקרונות". "לא מדובר באדם מטומטם", הדגיש. "הוא איש פיקח שמשוכנע בצדקת דרכו. מעולם הוא לא הביע שנאה ליהודים ולא שמעתי ממנו דבר נגד יהודים או נוצרים. עם זאת, יש לו עמדות נחרצות בפן האיסלמיסטי - על פי הראייה שלו, כל העולם המוסלמי צריך להיות חליפות איסלאמית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
נאשמים בניסיון להצטרפות לדאע"ש. שב"כ, עיבוד תמונה
הנאשמים, חברי הקבוצה/עיבוד תמונה, שב"כ

עורך דין נוסף שהכיר את א-דין, ציין גם הוא כי מעולם לא שמע מפיו אמירות נגד ישראל. "נראה שבשנה האחרונה החל להתקרב לדת יותר ויותר וכנראה סביב מבצע "צוק איתן" דעותיו הלכו והקצינו", סיפר. באותה תקופה, לדבריו, פרסום את הסטטוס שגרם לו לעלות לכותרות ובו הוא הסית לרצח יהודים. הוא פרסם סטטוס עם פסוק מכתבי הקודש המוסלמים, המספר על מלחמה עתידית בין היהודים לבין הערבים באחרית הימים. בסוף הציטוט על הרג יהודים הוסיף: " למישהו עדיין יש את החוצפה לערער על הצדק שבחדית' זה?". כמו כן, א-דין החל להתלבש כאיש דת. הוא עטה עליו גלביה וחבש כובע דתי.

"שחיטת כופרים חוסכת בדם"

על אף התדמית הרגועה שעמיתיו למקצוע מתארים, רבים בנצרת הכירו אותו דווקא כמזוהה עם ארגון דאעש ועד לחודש ספטמבר, כשהארגון הוכרז כהתאחדות בלתי מותרת, א-דין נשא על מכוניתו את שלטיו. אך גם כשהארגון יצא באופן רשמי מהחוק, א-דין המשיך להטיף לעקרונות הארגון ושאף להקמת חליפות איסלאמית.

מכתב האישום נגדו, עולה כי א-דין הופיע בחודש ספטמבר האחרון כשפניו מטושטשים וקולו מעוות בערוץ 10, במסגרת ראיון עם העיתונאי צבי יחזקאלי. במהלך הריאיון המצולם, התנוסס מעליו דגל דאעש. "המדינה האיסלאמית באה להחליף את הסדר העולמי הקיים", אמר א-דין במהלך הריאיון. כשנשאל על ידי יחזקאלי לגבי מקומו ככתב בחליפות האיסלאמית, הסביר לו א-דין כי על פי החזון, כוחות האמונה ילחמו בכוחות הכפירה. למרות שהיהדות נחשבת כפירה, אם לא ילחם נגד המוסלמים, אזי יתאפשר לו קיום בכבוד - אך בכפוף לתשלום מס.

לוחמי דאעש (המדינה האיסלאמית) – סוריה, דצמבר 2014. יוטיוב, צילום מסך
לוחמי דאעש בסוריה/צילום מסך, יוטיוב

במהלך הריאיון א-דין התייחס גם להוצאות להורג מצד אנשי דאעש, שנחשבות אכזריות במיוחד. "על אף שבאופן אישי הראה מצמרר, יש מקרים שבהם ההוצאה להורג מוצדקת לפי כללי השריעה", אמר א-דין. "על המוסלמים להרתיע אנשים מלהצטרף לצבאות האויב". לדבריו, השחיטה הזו חוסכת דם נוסף.

כך, בעקבות המראות הקשים של הדם הדגיש א-דין בפני חברי התא שנעצרו את הצורף להתחזק ולהתמודד עם המראה הזה. א-דין, שמחזיק בשותפות באטליז בכפר מנדא ובחוות סוסים קטנה ביישוב, אימן את הצעירים בסביבתו בשחיטת כבשים ואף לימד אותם להכין בקבוק תבערה.

לפניות לכתב אלי אשכנזי: elidanaa@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully