וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם האישה המבוקשת ביותר בצרפת מופיעה בסרטון חדש של דאעש?

גופי המודיעין בצרפת בודקים האם חייאת בומדיין, רעייתו של המחבל מהמרכול "היפר-כשר", היא האישה הנראית בסרטון חדש שהופץ השבוע. בסרטון, לועג דאעש למיליונים שהתאבלו על קורבנות הפיגועים

עריכה: טל רזניק

הרשויות בצרפת חושדות כי אישה המופיעה בסרטון חדש שהפיק דאעש היא למעשה חייאת בומדיין, רעייתו של המחבל מהמרכול הכשר בפריז. בומדיין מוגדרת כאישה המבוקשת ביותר על ידי גופי המודיעין של צרפת.

הסרטון הופץ שלשום תחת הכותרת "לפוצץ את צרפת - חלק 2", והוא מהווה המשך לסרטון קודם שהופץ לפני מתקפת הטרור בפריז. בסרטון נראים שישה לוחמים חמושים לבושים שחור, המאיימים לבצע פיגועים נגד צרפת, בשל תמיכתה בקואליציה הנאבקת בדאעש.

דובר הקבוצה הנראית בסרטון לועג למיליונים שהשתתפו בצעדה בפריז לזכר קורבנות הפיגועים, ואמר כי "עכשיו יש לנו ארבע מיליון מטרות". "כל עוד אתם נלחמים עבור הדמוקרטיה, אנו נילחם עבור האיסלאם", אומר הדובר. לצדו, נראית בסרטון אישה במדי הסוואה האוחזת ברובה קלצ'ניקוב. לפי רשת סי-אן-אן, נבדקת אפשרות שמדובר בבומדיין.

המחבל אמדי קוליבאלי וחברתו לחיים לשעבר חייאת בומדיין. לה מונד, צילום מסך
חייאת בומדיין עם בעלה, המחבל אמדי קוליבאלי./צילום מסך, לה מונד

בעלה של בומדיין, אמדי קוליבאלי, רצח ארבעה בני ערובה במרכול היהודי "היפר כשר" בפריז ב-9 בינואר. בומדיין בת ה-26 עזבה את צרפת כמה ימים לפני מתקפת הטרור במרכול ובמערכת העיתון "שרלי הבדו". ב-9 בינואר, אישה התואמת את תיאורה החיצוני תועדה במעבר הגבול בין טורקיה לסוריה. מאז אבדו עקבותיה.

יומיים לאחר מכן פורסם ברשת סרטון שחשף כי קוליבאלי נשבע אמונים לדאעש לפני מותו. על פי דיווח ברשת "פראנס 2", הסרטון שבו נראה קוליבאלי הועלה לרשת מהעיר א-רקה, שנקבעה כבירת דאעש בסוריה.

בשבוע שעבר נודע כי קוליבאלי תיעד את המצור במרכול במצלמת "גו-פרו" שנשא על גופו. כתב העיתון "L'Express" הצרפתי, אריק פלטייה, טען כי קוליבאלי הקליט שבע דקות מתוך מסע ההרג, ובהן את רציחתם של שלושה מקורבנות הפיגוע. פלטייה ציטט בדיווחו גורם צרפתי המעורה בחקירת הפיגוע, שטען כי המחשב שבמרכול היה נגיש לקוליבאלי על מנת לשלוח ממנו את תיעוד התקיפה בטרם נורה למוות בידי השוטרים. המקור אמר כי השוטרים אף צפו בהקלטה במהלך חקירת הפיגוע.

לקריאה נוספת
הרב הראשי של איראן: העלבת הנביא מוחמד – דינה מוות
מחדל: המחבל מהמרכול הכשר עוכב ושוחרר ימים לפני הפיגוע
רעייתו של המחבל מפריז תועדה במעבר הגבול לסוריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully