וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי של איראן: העלבת הנביא מוחמד – דינה מוות

דבריו של הרב גולסתאני-נז'אד מיוחסים לפיגוע במערכת העיתון "שרלי הבדו". לדבריו, "מי שפוגע בנביא האל – חייב בארבע מיתות בית דין". אמש הוענקה אזרחות צרפתית למוסלמי שהציל יהודים במרכול הכשר בפריז

צילום: רויטרס, צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק

מנהיג יהודי איראן מטיל על עורכי העיתון הצרפתי "שארלי הבדו" את האחריות למותם, וטוען כי ממשלת צרפת הייתה צריכה לסגור את השבועון, עוד שפרסם "בפעם הראשונה" את הקריקטורות בגנות הנביא מוחמד.

ההתבטאות החריגה, המיוחסת לרב משאללה גולסתאני-נז'אד, צוטטה אמש בכלי התקשורת באיראן. הרב גולסתאני-נז'אד אמר כי "פגיעה בכל דת היא פגיעה באל, ופגיעה בנביאי האל היא דבר אסור". לדבריו, מי שפוגע במוסדות מקודשים שכאלה "חייב באחת מארבע מיתות בית דין - שריפה, סקילה, חנק והריגה". עם זאת, ציין הרב, מדובר בחוקים הנהוגים ביהדות, "שכמובן אין לה שום קשר לציונות של היום".

הרב משאללה גולסתאני-נז'אד משמש כמחליפו של הרב הראשי של איראן, הרב יוסף המדאני כהן. המדאני כהן מת ב-2014, אחרי שהנהיג במשך עשר שנים את הקהילה הקטנה, שככל הנראה מונה כ-9,000 בני אדם בלבד.

בתוך כך, בפריז הוענקה אמש אזרחות צרפתית לעובד המרכול המוסלמי, שהחביא את בני הערובה היהודים בחדר ההקפאה של החנות במהלך ההתבצרות של המחבל אמדי קוליבאלי. העובד, לסאנה בתילי, יליד מאלי בן 24, קיבל מדליה, דרכון ותעודת הוקרה מראש הממשלה מנואל ואלס ושר הפנים ברנאר קזנב. בטקס בפריז אמר בתילי כי הוא "חש כבוד גדול" להיהפך לאזרח צרפת, וציין בנאומו כי "רבים אומרים שאני גיבור, אך אינני כזה. רק הלכתי אחרי מה שלבי אמר לי לעשות, והייתי עושה זאת שוב לו הייתי צריך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully