וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחבל מהמרכול הכשר תיעד את מסע הרצח בווידאו

מקורת מודיעיניים מסרו כי אמדי קוליבאלי, שרצח ארבעה בני אדם במרכול במזרח פריז, נשא מצלמת "גו פרו" ותיעד שלושה ממעשי הרצח. "סבירות גבוה שההקלטה הועברה לנמען שאינו אמצעי תקשורת מוכר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נשא מצלמת "גו פרו" בעת ההשתלטות. קוליבאלי/מערכת וואלה!, צילום מסך

המחבל אמדי קוליבאלי, שרצח ארבעה בני אדם במרכול "היפר כשר" בפריז בתחילת החודש, תיעד את השתלטות על המרכול ואת הרצח באמצעות מצלמת "גו פרו" – כך נמסר מגורם מודיעיני בארצות הברית לרשת CNN. עוד בטרם אושר המידע על ידי הגורם, הכתב לענייני ביטחון לאומי של עיתון "L'Express" הצרפתי, אריק פלטייה, התייחס לנושא ושיתף את הפרטים עם רשת CNN. בדיווחו הוא טען כי קוליבאלי הקליט שבע דקות מתוך מסע ההרג, ובהן גם את רציחתם של שלושה מקורבנות הפיגוע.

פלטייה ציטט בדיווחו גורם צרפתי המעורה בחקירת הפיגוע, שטען כי המחשב במרכול היה נגיש לקוליבאלי על מנת לשלוח באמצעות דואר אלקטרוני את תיעוד התקיפה בטרם הוא נורה למוות בידי השוטרים שצרו על המרכול. המקור הסביר כי המחבל נשא את המצלמה על פלג גופו העליון, וכי החוקרים הצרפתים צפו בהקלטה במהלך חקירת הפיגוע.

גל הטרור בפריז || כל הכותרות:
נשיא צרפת בדמות היטלר: "רוצה מוסלמים במחנות הריכוז"
"מרגישים בבית": היהודים שעלו מצרפת לאחר גל הטרור
פריז: 4 גברים נעצרו והואשמו בסיוע למחבל מהמרכול הכשר

תמנות ממצלמת האבטחה מהמרכול הכשר בפריז שבו נרצחו ארבעה יהודים. מהדיילי מייל, צילום מסך
תיעוד של קוליבאלי ממצלמת האבטחה במרכול, ברגעי ההשתלטות/צילום מסך, מהדיילי מייל

"קיימת סבירות גבוהה שההקלטה הועברה לנמען כלשהו ולא לאמצעי תקשורת מוכר", טען אחד החוקרים בפני פלטייה והביע את חששו שמא ייתקל יום אחד בסרטון ברחבי הרשת. כמו כן, הוא טען כי החוקרים הצרפתים עורכים בדיקות מקיפות במחשבי המרכול בניסיון לעלות על הקשר שיצר קוליבאלי, אם יצר, מתוכו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

גיליון "שרלי הבדו" לא יראה אור עד להודעה חדשה

בתוך כך, גיליון 1,179 של המגזין הסאטירי "שרלי הבדו" לא יצא ב-4 בפברואר כמתוכנן וגם לא בשבוע שאחריו – כך נמסר מאן הומל, דוברת המגזין מאז התקיפה במערכת העיתון בתחילת החודש, שבה נרצחו 12 בני אדם, יומיים בלבד לפני השתלטות על המרכול הכשר. לדבריה, "אין תאריך מתוכנן" ליציאתו של גיליון חדש לאור. הומל הסבירה כי צוות הכותבים צריך עוד זמן, ועדיין "לא מוכן" ליצור גיליון חדש.

ב-14 בינואר הופצה מהדורה מיוחדת של המגזין, מיד לאחר הרצח במערכת העיתון, ועל השער אוירה קריקטורה של הנביא מוחמד. בקריקטורה נראה מוחמד כשהוא מחזיק את סיסמת ההזדהות "גם אני שרלי", ומעליו נכתב בצרפתית "הכול נסלח".

השער של גיליון "שרלי הבדו", הראשון שייצא לאחר רצח העיתונאים, ינואר 2015. טוויטר, צילום מסך
שער גיליון שרלי הבדו/צילום מסך, טוויטר

רשת סטימצקי החליטה כי לא תמכור בחנויותיה את הגיליון ה- 1,178 של המגזין הסאטירי, זאת בעקבות לחצים שהופעלו עליה בנושא - אף שמוכרת את הגיליון כבר שנים רבות. כחלופה לכך, העיתון הופץ באמצעות האינטרנט.

כמו כן, כלי התקשורת בבריטניה ספגו ביקורת קשה לאחר שמרביתם סירבו לפרסם את שער הגיליון החדש של העיתון. קרולין פורסט, פובליציסטית מצוות העיתון הצרפתי, אמרה בריאיון לרשת "סקיי ניוז" הבריטית: "עצוב לראות שהעיתונאים בממלכה המאוחדת לא תומכים בנו". לדבריה, "הם בוגדים בעקרונות של עיתונות בכך שהם חושבים שאנשים לא בוגרים דיים על מנת להחליט בעצמם אם ציור מעליב אותם או לא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully