וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פריז: 4 גברים נעצרו והואשמו בסיוע למחבל מהמרכול הכשר

21.1.2015 / 10:56

אלה כתבי האישום הראשונים בחקירת מתקפת הטרור בפריז, שגבתה את חייהם של 17 בני אדם. המחבל אמדי קוליבאלי נעצר כמה ימים לפני הפיגוע, נבדק ברשימת חשודי הטרור – ושוחרר לדרכו

רויטרס

התביעה בפריז הגישה הבוקר כתבי אישום נגד ארבעה גברים, בטענה שסייעו למחבל אמדי קוליבאלי, שעשה את הפיגוע במרכול "היפר-כשר". הארבעה נאשמים בקשירת קשר למעשה טרור. זהותם לא פורסמה, אך נמסר כי אחד הנאשמים הכיר את קוליבאלי בבית הכלא. מעצרם הוארך עד תום החקירה.

התובע הכללי בפריז, פרנסואה מולין, ציין כי מדובר בכתבי האישום הראשונים המוגשים בחקירת הפיגועים בפריז, שגבו בסך הכל את חייהם של 17 בני אדם.

שלשום נודע כי משטרת פריז, שערכה חיפושים בכליו של קוליבאלי, איתרה דגימות דנ"א של שני חשודים בסיוע למחבל, לא מן הנמנע שהדגימות הובילו למעצרם של ארבעת הגברים. הדגימות אותרו על מחסנית הנשק של קוליבאלי, ובמכונית ששימשה אותו להגיע למרכול הכשר, ברובע פורט דה ונסן שבמזרח פריז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אמדי קוליבאלי בסרטון שהופץ אחרי מותו, המתעד אותו נשבע אמונים לדאעש./מערכת וואלה, צילום מסך

לפי השבועון הצרפתי "לה קנאר אנשנה" כי עשרה ימים בלבד לפני הפיגוע, קוליבאלי נעצר בבדיקה שגרתית במחסום תנועה. הוא ישב במכונית שכורה עם זוגתו החשודה בסיוע לו, חיאת בומדיין, שלאחר מכן נמלטה לסוריה.

על פי הדיווח, שטרם אושר על ידי גורמים רשמיים אך נחשב מהימן, השוטרים הצליחו לאתר את שמותיהם של קוליבאלי ובומדיין ברשימת החשודים של שירותי הביטחון הצרפתיים, תחת "סטטוס הדורש להשיג מידע רב ככל הניתן מבלי לעורר את חשדם של הגורמים". שני השוטרים הודיעו לממונים עליהם על כך, אולם לא נמסר להם לפעול בנידון, ולכן הם נאלצו לתת לחשודים להמשיך בדרכם.

אמש הוענקה אזרחות צרפתית לעובד המרכול המוסלמי שהחביא בני הערובה בחדר ההקפאה של החנות במהלך ההתבצרות הדרמטית. לסאנה בתילי, יליד מאלי בן 24, קיבל מדליה, דרכון ותעודת הוקרה מראש הממשלה מנואל ואלס ושר הפנים ברנאר קזנב. בטקס שנערך בפריז, אמר בתילי כי הוא "חש כבוד גדול" להיהפך לאזרח צרפת, וציין בנאומו כי "רבים אומרים שאני גיבור, אך אינני כזה. רק הלכתי אחרי מה שלבי אמר לי לעשות, והייתי עושה זאת שוב לו הייתי צריך".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
עובד המרכול היפר-כשר לסאנה בתילי מקבל אזרחות בטקס עם ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס ושר הפנים ברנאר קזנב – פריז 20 בינואר 2015. AP
לסאנה בתילי עם שר הפנים קזנב וראש הממשלה ואלס, בפריז/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully