וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת החטופה האמריקנית: "קיילה נגעה בלב העולם כולו"

11.2.2015 / 3:13

קרובי המשפחה וחבריה של קיילה ג'ין מולר, שנהרגה בשבי דאעש, התאספו בעיר הולדתה, לאחר שהתבשרו על מותה. המשפחה חשפה את המכתב האחרון ששלחה: "למדתי שאפילו בכלא, אפשר להיות חופשי. יש בי כוחות"

עריכה: יאיר דניאל

בני המשפחה והחברים של קיילה ג'ין מולר, עובדת הסיוע האמריקנית שנהרגה בשבי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, נאספו אתמול (שלישי) בעיר הולדתה, פרסקוט, אריזונה, לאחר שהקבלה הבשורה המרה בדבר מותה של יקירתם. "היא עשתה יותר ב-26 שנות חייה המדהימות משאנשים רבים יכולים לחלום לעשות בכל חייהם", אמרה דודתה, לורי ליון.

"קיילה נגעה בלבו של העולם כולו", הוסיפה ליון. "העולם מתאבל יחד אתנו. כל העולם רוצה להיות קצת יותר כמו קיילה. ואם זו המסורת שהיא משאירה בעולם הזה, זה דבר נפלא". מולר הוחזקה בשבי הארגון האיסלאמיסטי במשך 18 חודשים, ובמהלך סוף השבוע, המשפחה קיבלה הודעת דואר אלקטרוני, שאליה צורפו תמונות, משוביה.

עוד בוואלה! חדשות:
אובמה אישר: החטופה האמריקנית בידי דאעש נהרגה
אמו של השבוי שראשו נערף: "ממשל אובמה לא עשה כלום לשחרור ילדינו"
האמריקנית שנחטפה על ידי דאעש: "מזדהה עם העם הסורי"

בני משפחתה של קיילה ג'ין מולר וחבריה במסיבת עיתונאים, פרסקוט, אריזונה, פברואר 2015. AP
"התפללו עבור קיילה". פרסקוט, אריזונה, אתמול/AP

גורמים רשמיים בארצות הברית מסרו כי ההודעה שקיבלה המשפחה סייעה למודיעין האמריקני לקבוע באופן ודאי כי מולר אינה בין החיים, אולם נסיבות מותה טרם התבררו. דאעש טענו ביום שישי כי היא נהרגה מהפצצה אווירית של חיל האוויר של ירדן, אולם בעמאן ובוושינגטון הביעו ספק רב בנוגע לטענות הארגון.

"קיילה ניסתה ללמד את השומרים יצירה, להכין עגורים קטנים של שלום מאוריגמי", סיפרה קת'לין דיי, חברת המשפחה. "היא סיפרה שהם היו מספרים סיפורים האחד לשנייה ושרו שירים. מי שידע היטב איזה נפש חופשייה הייתה לה, שמח לשמוע שקיילה נשארה קיילה. הם ניסו להשתיק אותה, להפחיד אותה. אבל כעת היא חופשייה".

ממשפחתה של מולר נמסר בהודעה רשמית כי הם "שבורי לב" ממותה של קיילה. כמו כן, הם פרסמו עותק של המכתב האחרון שהעבירה להם בשנה שעברה, באמצעות חטופים נוספים ששהו עמה ושוחררו. "קשה לדעת מה לומר", כתבה. "דעו שאני במקום בטוח, בריאה, ומתייחסים אלי בכבוד".

עוד באותו נושא

דאעש: אמריקנית שהוחזקה בשבי נהרגה בתקיפה ירדנית

לכתבה המלאה
מכתבה האחרון של קיילה ג'ין מולר שנהרגה בשבי דאעש. רויטרס
המכתב האחרון/רויטרס

מולר הוסיפה: "אם אפשר לומר ש'סבלתי' בחוויה הזו, זה רק מהידיעה שגרמתי לכם כל כך הרבה סבל. לעולם לא אבקש מכם לסלוח לי, מכיוון שלא מגיעה לי מחילה. אני זוכרת שאימא תמיד אמרה לי שבסופו של דבר, היחיד שיש לי הוא האל. הגעתי לשלב שהתמסרתי לבורא במלוא מובן המילה, כי באמת אין אף אחד אחר".

"למדתי שאפילו בכלא, אפשר להיות חופשי", כתבה. "אני מלאת תודה. גיליתי שיש טוב בכל מצב, לפעמים אנחנו פשוט צריכים לחפש אותו. בשעות הארוכות, חשבתי סוף כל סוף על מקומכם בחיי". מולר הבהירה: "נשארו בי כוחות. אני לא נשברת ולא אכנע, לא משנה כמה זמן זה ייקח. בבקשה, היו סבלניים. אני יודעת שתרצו שאשר חזרה. זה בדיוק מה שאני עושה. אל תפחדו עליי".

בני משפחתה של קיילה ג'ין מולר וחבריה במסיבת עיתונאים, פרסקוט, אריזונה, פברואר 2015. רויטרס
דודתה של קיילה, אתמול/רויטרס
3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully