וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה אישר: החטופה האמריקנית בידי דאעש נהרגה

נשיא ארה"ב הודיע כי קיילה ג'ין מולר, שהוחזקה בידי הארגון מאז 2013, אינה בין החיים. טרם ברור אם היא אכן נהרגה בהפצצת הקואליציה, כפי שדאעש טוען, או לפני כן. "נמצה את הדין עם הטרוריסטים"

צילום מסך

נשיא ארצות הברית ברק אובמה אישר היום (שלישי) כי קיילה ג'ין מולר, האזרחית האמריקנית שהוחזקה בידי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) נהרגה, כפי שטען הארגון ביום שישי האחרון. טרם ברור אם היא אכן נהגה בהפצצת כוחות הקואליציה, כפי שטענו ב"מדינה האיסלאמית", או שהיא נהרגה קודם לכן. הודעה נמסרה למשפחתה.

"נמצה את הדין עם הטרוריסטים האחראים למותה", מסר אובמה. מהבית הלבן נמסר כי משפחתה של מולר קיבלה הודעה פרטית מדאעש במהלך סוף השבוע, שבה היה מידע נוסף שהוביל למסקנה שמולר אכן נהרגה. משפחתה מסרה כי היא "שבורת לב" ופרסמה את המכתב האחרון ששלה בתם מהשבי.

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד:
חטוף דאעש שוב "מדווח" מהשטח: "חאלב ממשיכה לשגשג"
העיר הירדנית שבה מסרבים להתאבל על מות הטייס
מנהיגי מדינות ערב: "לקואליציה אין אסטרטגיה נגד דאעש"

קיילה ג'ין מולר, אזרחית ארצות הברית שמוחזקת בידי דאעש בתמונה שצולמה בשנת 2013 בזמן שהותה בסוריה. רויטרס
קיילה ג'ין מולר/רויטרס

מולר, שנחטפה בחודש אוגוסט 2013 בעיר חאלב בזמן שהייתה עם בן זוגה, תיעדה את עצמה בסרטון וידאו טרם נסיעתה ובו הסבירה את הסיבות למסע המסוכן. "אני מביעה סולידריות עם העם הסורי", הצהירה מולר. "אני מתנגדת לברוטליות ולהרג שהרשויות הסוריות מבצעות נגד העם הסורי. שתיקה היא השתתפות בפשע הזה", הסבירה.

כמה חודשים לאחר מכן, קיבלו עמיתיה סרטון, שבו נראית לכאורה מולר כשהיא עוטה חיג'אב ומתחננת על חייה. בעבר דווח כי ארגון "המדינה האיסלאמית" דרש 6.6 מיליון דולרים תמורת שחרורה, וכן את שחרורה של ד"ר עאפיה סידיקי, מדענית שרכשה את השכלתה באוניברסיטת MIT היוקרתית והורשעה בארצות הברית ב-2010 בניסיון רצח של אמריקנים שנתיים קודם לכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully