וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של השבוי שראשו נערף: "ממשל אובמה לא עשה כלום לשחרור ילדינו"

דיאן פולי, שבנה ג'יימס היה האמריקני הראשון שנרצח בידי דאעש, אומרת שהדיווח על מות אמריקנית נוספת מוכיח שלמשפחות השבויים אסור להסתמך על הרשויות. "אמרו שנועמד לדין אם נשלם כופר"

דיאן פולי, אמו של העיתונאי ג'יימס פולי שנרצח בשבי דאעש – וושינגטון, פברואר 2015. AP
דיאן פולי בכנס בוושינגטון בשבוע שעבר/AP

אמו של העיתונאי ג'יימס פולי, שהיה השבוי האמריקני הראשון שהוצא להורג בסרטון של "המדינה האיסלאמית" (דאעש), תוקפת בחריפות את ממשל אובמה. לדבריה, הדיווחים על מותה של השבויה האמריקנית קיילה ג'ין מולר מוכיחים כי "דבר לא נעשה" לשחרור האמריקנים שנשבו בידי הארגון.

ראשו של פולי נערף בסרטון שהופץ ב-19 באוגוסט. שלשום הודיע דאעש כי מולר, בת ה-26, נהרגה בהפצצות של חיל האוויר הירדני בעיר רקה שבצפון סוריה. עם זאת, הארגון לא סיפק הוכחות למותה.

בשיחה עם רשת אי-בי-סי, הביעה דיאן פולי זעם על כישלון הממשל לשחרר את בנה ואת שאר השבויים האמריקנים שהוחזקו בידי דאעש. "קיילה, יחד עם הבן שלנו ואחרים, היו בשבי כמעט שנתיים. היו הרבה הזדמנויות לאורך הדרך", אמרה בסוף השבוע. "השובים פנו אלינו כמה פעמים, ובפעמים אחרות שבויים ששוחררו הביאו עמם מידע רגיש. אבל כלום לא נעשה כדי להציל את האמריקנים הצעירים שלנו".

אזכרה לעיתונאי ג'יימס פולי – אירביל, עיראק – 24 באוגוסט 2014. AP
אזכרה לג'יימס פולי בעיר הכורדית אירביל בחודש אוגוסט, עיראק/AP

בתחילת חודש יולי 2014 יצאה ארה"ב למבצע במזקקת נפט נטושה בעיר רקה, בניסיון לשחרר בני הערובה האמריקנים שהוחזקו בשבי דאעש. המבצע נכשל כאשר לוחמי "כוח דלתא" נתקלו בתאי מעצר ריקים. לפי רשת אי-בי-סי, קיילה מולר הייתה בין השבויים שהוחזקו במקום לצד ג'יימס פולי ואחרים. הקבוצה הועברה מתאי המעצר זמן קצר לפני הגעת הכוחות האמריקנים.

אמו של פולי אמר כי היא "משבחת את החיילים הצעירים והאמיצים שיצאו למשימה", אך אומרת כי "זה היה מאוחר מדי והמודיעין היה דל בבירור. הם יצאו לחינם". מקור מודיעיני ששוחח עם הרשת הוסיף: "וושינגטון התעכבה, ופספסנו את השבויים ביומיים. יכולנו לקבל את כולם". מאז, הוצאו להורג שלושה שבויים אמריקנים, שני בריטים, שני יפנים וטייס ירדני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"אמרו לנו להאמין שהוא ישוחרר באורח פלא"

זו אינה הפעם הראשונה שדיאן פולי פונה לתקשורת כדי להביע את זעמה כלפי הממשל. בחודש ספטמבר היא אמרה לרשת סי-אן-אן: "בני ג'ים נהרג בדרך המחרידה ביותר. הוא הוקרב רק בגלל חוסר שיתוף פעולה, חוסר תקשורת וחוסר בסדרי עדיפויות". גם אז היא הדגישה שבני המשפחה היו נתונים לאיומים חוזרים מצד גורמי ממשל שונים, ולפיהם אם יעבירו כופר לשובים, הם יועמדו לדין. "פשוט אמרו לנו להאמין שהוא ישוחרר מתישהו, באורח פלא. וזה לא קרה, נכון?".

הוריה של קיילה ג'ין מולר פנו אמש לדאעש בדרישה שיצור עמם קשר. בהצהרה שמסרו קרל ומרשה מולר, הביעו השניים תקווה כי בתם עדיין בחיים והפצירו באנשי "המדינה האיסלאמית" להתייחס אליה כאל "אורחת". "החדשות הללו מדאיגות אותנו, אך אנחנו עדיין מקווים שקיילה בחיים", מסרו ההורים, שהזכירו בעבר כבר עמדו בקשר עם דאעש. "שלחנו לכם הודעה פרטית ואנו מקווים שתשיבו לה בפרטיות. אמרתם לנו שתתייחסו אליה כאל האורחת שלכם, וככזאת האחריות לביטחונה ולשלומה הטוב נמצאת בידכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully