וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האמריקנית שנחטפה על ידי דאעש: "מזדהה עם העם הסורי"

על אף שדאעש טוען כי קיילה ג'ין מולר נהרגה בהפצצה ירדנית בסוריה, גורמי צבא ומודיעין אמריקניים מביעים בכך ספק וסבורים שהיא מתה לפני זמן רב. זאת, לנוכח העובדה שלא הופיעה בסרטוני ההוצאה להורג של הארגון

צילום מסך

על אף שארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) טוען כי קיילה ג'ין מולר, אזרחית ארצות הברית שנחטפה על ידיו לפני כשנתיים, נהרגה אתמול (שישי) בתקיפת חיל האוויר של ירדן בסוריה, יש גורמים שטוענים כי היא נהרגה כבר לפני זמן רב.

על פי גורמי מודיעין וצבא אמריקניים, אחד הסימנים הבולטים לכך שהדיווח על מותה של מולר היום הוא מפוקפק, היא העובדה שהיא לא הופיעה באף אחד מהסרטונים שפרסם הארגון (שבהם הופיעו בני הערובה המערביים לפני הוצאתם להורג). יתרה מכך, היא לא הוזכרה גם בסרטון שפורסם בחודש נובמבר אשתקד, שבו תועדה הוצאתו להורג של פיטר קאסיג, עובד סיוע שהיה ידוע עד אז כאמריקני היחיד שמוחזק בידי דאעש.

עוד בנושא
מלך ירדן דורש נקמה בסגנון קלינט איסטווד, העם פחות
איום דאעש: הרשות הפלסטינית עצרה כ-15 חשודים בגדה
"מוות לדאעש": אלפים הפגינו בירדן בעקבות רצח הטייס

כמו כן, אחרי ההודעה שפרסם דאעש, מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי וושינגטון לא יכולה לאשר שמולר, עובדת סיוע שהגיעה לסוריה כדי להביע סולידריות עם העם הסורי, אכן נהרגה בתקיפות הקואליציה בא-רקה.

קיילה ג'ין מולר, אזרחית אמריקנית שנחטפה על ידי דאעש. טוויטר, צילום מסך
קיילה ג'ין מולר/צילום מסך, טוויטר

אם מותה של מילר אכן יאושר, יגיעו בכך לסופם חודשים של ספקולציות לגבי מה יעשה דאעש, שאכזריותו לא יודעת שובע, בחטופה האמריקנית האחרונה שבידיו. עד כה רצח הארגון נשים מוסלמים ואף חטף נשים יזידיות ומכר אותן לעבדות, אולם עד היום נשים מערביות לא נפגעו. לטענת מומחי טרור, העובדה הזאת סייעה למילר להישאר בחיים. לטענתם, רצח עובדת סיוע היא צעד קיצוני מדי אפילו עבור ארגון רצחני בדמותו של "המדינה האיסלאמית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האזור בא-רקה שדאעש טוען כי בו הוחזקה החטופה האמריקנית/מערכת וואלה!, צילום מסך

מילר, שנחטפה בחודש אוגוסט 2013 בעיר חאלב בזמן שהייתה עם בן זוגה, תיעדה את עצמה בסרטון וידאו טרם נסיעתה ובו הסבירה את הסיבות למסע המסוכן. "אני מביעה סולידריות עם העם הסורי", הצהירה מילר. "אני מתנגדת לברוטליות ולהרג שהרשויות הסוריות מבצעות נגד העם הסורי. שתיקה היא השתתפות בפשע הזה", הסבירה. כמה חודשים לאחר מכן, קיבלו עמיתיה סרטון, שבו נראית לכאורה מולר כשהיא עוטה חיג'אב ומתחננת על חייה. בעבר דווח כי ארגון "המדינה האיסלאמית" דרש 6.6 מיליון דולרים תמורת שחרורה, וכן את שחרורה של ד"ר עאפיה סידיקי, מדענית שרכשה את השכלה באוניברסיטת MIT היוקרתית והורשעה בארצות הברית ב-2010 בניסיון רצח של אמריקנים שנתיים קודם לכן.

(עדכון ראשון: 22:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully