וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון הבריחה הנועז של אסירי דאעש מצפון סוריה

10.3.2015 / 19:01

לפחות 95 שבויים, בהם לוחמים כורדים, נמלטו מכלא של הארגון בעיירה אל-באב והתקדמו לעבר גבול טורקיה. הארגון הקים מחסומים וקרא לתושבים לסייע לו בלכידתם. עד כה רובם נתפסו. "זה מעיד על חולשה מסוימת"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

(תיעוד: חילופי אש בין לוחמים כורדים ללוחמי דאעש בצפון סוריה)

לפחות 95 שבויים, בהם לוחמים כורדים, נמלטו מכלא של "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בצפון סוריה, אולם רובם נתפסו מחדש – כך דיווח היום (שלישי) הארגון הסורי לזכויות אדם. הבריחה הנועזת התרחשה בעיירה אל-באב, שנמצאת כ-30 קילומטרים מדרום לגבול עם טורקיה. בין האסירים היו אזרחים סורים, כ-30 לוחמים כורדים וחברי ארגון "הגדודים האיסלאמיים", שמתנגד לקו הנוקשה של דאעש.

לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, היושב בלונדון ועוקב אחרי מלחמת האזרחים במדינה באמצעות רשת של פעילים, הכוננות בעיירה הפכה לגבוהה לאחר מנוסת השבויים. כמו כן, פעילי הארגון השתמשו במגבירי קול כדי להפציר בתושבים ללכוד את האסירים הבורחים. כשני שלישים מהם נלכדו מאז.

לקריאה נוספת בנושא
עריק מדאעש: ראיתי את ג'ון הג'יהאדיסט עורף ראש
דאעש פונה לחירשים-אילמים והפיק סרטון בשפת הסימנים
הבולדוזרים של דאעש מוחקים את ההיסטוריה

מסוק של צבא עיראק באזור העיר תיכרית במסגרת המבצע הצבאי נגד דאעש, 09 במרץ 2015. רויטרס
מסוק של צבא עיראק באזור תיכרית כחלק מהמבצע נגד דאעש/רויטרס

"הם הקימו מחסומים חדשים וערכו חיפושים בבתים", מסר מנהל ארגון זכויות האדם, רמי עבד א-רחמן. דאעש עדיין שולט בעיירה, שנמצאת מצפון-מזרח לעיר חאלב, אולם לדברי א-רחמן, "כשמספר כה רב של אסירים נמלט, זה מעיד על חולשה מסוימת".

מדובר בתקרית השנייה מסוגה בעיירה בימים האחרונים – בסוף השבוע לחמו ביניהם פעילי "המדינה האיסלאמית" אחרי שכמה מחבריו שנאסרו ברחו מבית כלא נוסף בעיירה וניסו להגיע לגבול עם טורקיה. מאז ניסיון הבריחה הראשון, הארגון העביר את שבוייו לבית כלא חדש וקטן יותר, שבו אירעה הבריחה האחרונה. הקבוצה שנמלטה במהלך סוף השבוע הייתה בעיקר של לוחמים אירופים, שנעצרה על ידי חברים אחרים בארגון בעימותים שבמהלכם נהרגו לפחות תשעה לוחמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully