וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה: סוכן של מדינה חברה בקואליציה הבריח נערות לדאעש

שר החוץ הטורקי חשף כי נעצר חשוד בהברחת שלוש תלמידות בריטיות לסוריה. "מסתבר שהוא עבד בשירות הביון של מדינה חברה בקואליציה נגד דאעש", אמר, אך סירב לפרט באיזו מדינה מדובר מתוך כ-60 חברות הקואליציה העולמית

מעבר הגבול אקצ'אקלה, טורקיה, ינואר 2015. רויטרס
מעבר הגבול אקצ'אקלה, בגבול טורקיה-סוריה/רויטרס

האם אחת מהמדינות החברות בקואליציה העולמית נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שמובילה ארצות הברית, למעשה מסייעת לארגון האיסלאמיסטי? לטענת שר החוץ של טורקיה, מבלוט צ'בושואלו, מרגל שעבר עבור סוכנות ביון של אחת ממדינות הקואליציה היה זה שהבריח את שלוש הנערות הבריטיות לסוריה, אשר ככל הנראה הצטרפו לשורות הארגון.

"אתם יודעים מי היה האדם שסייע לנערות האלה? הוא נתפס", אמר צ'בושואלו. "מסתבר שהוא עבד בשירות הביון של מדינה חברה בקואליציה". שר החוץ הטורקי הבהיר כי לא מדובר בארצות הברית או במדינה אירופית, אולם סירב לציין באיזו מדינה מדובר. בקואליציה חברות כ-60 מדינות, מאזורים שונים בעולם, בהם צפון אמריקה, צפון אמריקה, המפרץ הפרסי, אירופה, וכמה מדינות במזרח אסיה.

עוד בוואלה חדשות:
צעיר אוסטרלי תכנן פיגוע במלבורן - ונהרג בשורות דאעש
בשל הדמיון לדאעש: ירדן תשנה את המדים של מנקי הרחובות
דיווחים: צבא עיראק נכנס לתיכרית והודף את דאעש מהעיר

שר החוץ של טורקיה מבלוט צ'בושואלו, ינואר 2015. AP
צ'בושואלו/AP

צ'בושואלו הוסיף כי הרשויות הטורקיות יידעו את בריטניה בנוגע למעצר החשוד. "הוא עבד עבור סוכנות הביון של מדינה בקואליציה, אבל לא היה אזרח של המדינה הזאת", הבהיר. "החשוד אף אינו אזרח טורקי".

על פי ההערכות, אלפי לוחמים זרים מיותר מ-80 מדינו ברחבי העולם הצטרפו לשורות "המדינה האיסלאמית" ולשורותיהם של ארגונים נוספים בעיראק ובסוריה. רובם, בדומה לנערות הבריטיות שמימה בגאם, 15, קדיזה סולטנה, 16, ואמירה עבאסה, 15, הוברחו לסוריה דרך הגבול הטורקי. למרות טענות מצד מדינות המערב בנוגע לחוסר הטיפול של הרשויות בטורקיה בסוגיה, הטורקים מצדם מאשימים את מדינות אלה שלא עוצרות את החשודים בשלב מוקדם יותר של מסעם, ולעתים שלא מעבירות לאנקרה מידע מספק על מנת לעצור את הלוחמים לעתיד.

מוקדם יותר השבוע, החליטו הרשויות הטורקיות על סגירת שני מעברי גבול עם סוריה בשל הסלמת הלחימה באזור העיר חאלב. "לטורקיה יש דאגות ביטחוניות, וזה טבעי שיינקטו צעדים על בסיס הערכות מצב", מסר גורם רשמי. "זה גם מה שמצופה מטורקיה על ידי הקהילה הבינלאומית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully