וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלונדון לדאעש: מצוד בינלאומי אחר 3 נערות שנמלטו לסוריה

משטרת לונדון מנסה לאתר את השלוש, בנות 16-15, שיצאו מביתן בשבוע שעבר ועזבו לטורקיה. דיווח: השלוש נפגשו עם נציג הארגון בגבול. אחת המשפחות פנתה לבתה בתקשורת: "מתגעגעים, שובי הביתה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

משטרת בריטניה מעריכה כי שלוש נערות, שיצאו מביתן במזרח לונדון בשבוע שעבר, יצאו לטורקיה כדי לחצות את הגבול לסוריה. השלוש למדו כולן באותו בית הספר, ומשפחותיהן חוששות כי בכוונתן להצטרף לשורות דאעש. אתמול התברר כי לפני חודשיים, לפחות אחת מהן תושאלה בידי המשטרה, אחרי שבת-כיתתן ניסתה להסתנן לסוריה.

שלוש הנערות הן שמימה בג'ום בת ה-15, קדיז'ה סולטה (16) ואמירה עבאסה (15). לפי דיווחי התקשורת בבריטניה, ייתכן שבג'ום נעזרה בדרכון של אחותה כדי לעלות למטוס. השלוש נראו לאחרונה בבוקר יום שלישי בשבוע שעבר, כאשר סיפרו למשפחותיהן כי ישובו למחרת.

השלוש חלפו בנמל התעופה גטוויק והגיעו לאיסטנבול ביום שלישי. משפחתה של שמימה פרסמה הודעה בתקשורת ובה אמרו קרוביה כי הם "מתגעגעים אליה נואשות" וחרדים לגורלה. "בבקשה, אם את שומעת את ההודעה הזו, צרי קשר והודיעי לנו שאת בטוחה. אנחנו רוצים אותך בבית, עמנו. כאן את שייכת".

בני המשפחה הבהירו כי הם מבינים שלבתם יש "תחושות חזקות" לגבי סוריה, וכי ברצונה לעזור לבני העם הסובלים ממלחמת האזרחים המתמשכת, אך הבהירו: "את יכולה לעזור גם מהבית - מבלי שתסכני את חייך".

איום דאעש - כותרות אחרונות
כוח טנקים טורקי נכנס לסוריה כדי לפנות קבר, חייל נהרג
לוב: "דאעש השתלט על מצבורי נשק כימי של קדאפי"
כדורגל, כושר ולימודים: כך משקמת דנמרק את מחבלי הג'יהאד

קדיז'ה סולטנה, אמירה עבאסה ושמימה בג'ום – שלוש נערות שיצאו את לונדון בדרכן לסוריה. פברואר 2015. משטרת לונדון, אתר רשמי
קדיז'ה סולטנה, שמימה בג'ום ואמירה עבאסה/אתר רשמי, משטרת לונדון

ראש הממשלה דיוויד קמרון הביע אמש "דאגה עמוקה" מהיעלמותן של הנערות, ואמר כי בריחתן צריכה להפנות זרקור למאבק הנרחב של הרשויות נגד הטרור האיסלאמי. "זה לא דבר שנוכל להילחם בו רק באמצעות המשטרה וביקורת הגבולות", הדגיש קמרון בפנייה לציבור. "זה צריך להיעשות בכל בית ספר, בכל אוניברסיטה, בכל קולג' ובכל קהילה, ולכולנו יש תפקיד כדי לעצור אנשים מלעבור שטיפת מוח בידי כת הרצח המזעזעת הזו".

ריצ'רד וולטון, מפקד היחידה ללוחמה בטרור במשטרת לונדון, העריך כי ייתכן שהנערות עדיין נמצאות בשטח טורקיה, מכיוון שסופות שלג עזות שיבשו בימים האחרונה את נתיבי המעבר לסוריה. "אנחנו פונים לנערות דרך התקשורת הטורקית ובאמצעות הרשתות החברתיות, בתקווה שהן ישמעו את הדאגה שלנו ויאזרו אומץ לשוב למשפחותיהן", הוסיף וולטון. לדבריו, אם הנערות כבר חצו הגבול לסוריה, ייתכן שהן לא יצליחו לעזוב מרצונן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
קדיז'ה סולטנה, אמירה עבאסה ושמימה בג'ום – שלוש נערות שיצאו את לונדון בדרכן לסוריה. פברואר 2015. משטרת לונדון, אתר רשמי
שלוש הנערות בנמל התעופה גטוויק/אתר רשמי, משטרת לונדון

ה"דיילי טלגרף" הבריטי ציטט אמש "מקורות מודיעין בטורקיה", ולפיהן שלוש הנערות כבר חצו את הגבול לסוריה. אחד המקורות, שזוהה כטורקי, אמר לעיתון: "הן נראו בתל אבייד ביום שישי, נוסעות במכונית פרטית בחברת גבר סורי. הם השתמשו בתעודות זיהוי סוריות. להבנתנו, אחרי הגעתן מאיסטנבול, הן נפגשו עם נציג דאעש האחראי על סיוע לזרים שמבקשים להצטרף לארגון".

סלמאן פארסי, דובר המסגד של מזרח לונדון - מהמסגדים הגדולים באירופה - אמר ל"גרדיאן" כי מדובר ב"מקרה עצוב". "אני לא יודע מה הבטיחו להן", אמר. "מעולם לא נתקלנו בדבר כזה בקהילה שלנו?

לפי נתוני ממשלת בריטניה, 600 אזרחי המדינה יצאו עד כה להילחם בשורות דאעש בעיראק ובסוריה.

בחודש שעבר דווח כי חייאת בומדיין, רעייתו של המחבל מהמרכול הכשר בפריז, נמלטה לסוריה. לאחרונה נראתה אישה המזכירה את תיאורה בסרטון של דאעש, שייתכן וצולם בשטח סוריה. רשויות המודיעין בצרפת הודיעו כי הן בודקות אם מדובר באותה אישה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully