וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוח טנקים טורקי נכנס לסוריה כדי לפנות קבר, חייל נהרג

ראש הממשלה דאווטאולו אישר כי כוח החילוץ הגדול פינה את קברו של סבו של מייסד האימפריה העות'מנית, ואת החיילים ששמרו עליו, ככל הנראה בשל איום גובר מצד דאעש. חייל אחד נהרג בתאונה

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כוח של צבא טורקיה נכנס לפנות בוקר (ראשון) לשטח סוריה כדי לפנות ממנה חיילים ממובלעת בצפון המדינה - כך אישר ראש הממשלה אחמט דאווטאולו. החיילים היו מוצבים סביב קברו של סולימאן שאה, סבו של מייסד האימפריה העות'מנית, ולדברי דאווטאולו, שייריו של שאה יועברו בהמשך לאתר קבורה אחר בשטח סוריה.

על פי הדיווח בטורקיה, טנקים ליווח את הכוחות שהשתתפו במבצע, כמו גם מטוסי ביון, מסוקים ומזל"טים. במהלך המבצע הוברחו בחזרה לטורקיה החיילים ממתחם הקבר, ועמם דברי ערך שהיו בתוכו.

בהודעת הכוחות הטורקיים נמסר כי לא היו עימותים עם כוחות זרים במהלך המבצע, אך חייל אחד נהרג בתאונה.

כלי תקשורת זרים דיווחו כי המבצע תואם עם הכוחות הכורדים השולטים בצפון סוריה, וכי במהלכו, חלף הכוח הטורקי דרך העיר כובאני, ששוחררה לאחרונה משליטת דאעש. הקבר נמצא על גדות נהר הפרת, כ-40 ק"מ מדרום לכובאני. הוא מוגדר כמובלעת טורקית בהתאם להסכם שנחתם בין טורקיה לצרפת ב-1921.

מסע הכיבוש של דאעש - כותרות אחרונות:
לוב: דאעש השתלט על מצבורי נשק כימי של קדאפי
הנקמה של דאעש: עשרות הרוגים בפיגוע במזרח לוב
עיראק: דאעש שרף למוות 45 איש בעיירה אסטרטגית שכבש
בלעדי לוואלה חדשות: כך ניצחתי את דאעש בקרב על כובאני

ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו, שר ההגנה איסמט יילמז והרמטכ"ל הטורקי נג'דט אוזל - אנקרה, 22 בפברואר 2015. רויטרס
ראש ממשלת טורקיה דאווטאולו, במסיבת עיתונאים הבוקר לצד הרמטכ"ל ושר ההגנה/רויטרס

סינאס אוגאן, חבר בפרלמנט הטורקי, כתב לפנות בוקר בטוויטר כי מתחם הקבר ועשרות החיילים הטורקים שהוצבו בו היו נתונים לאיומים מצד לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש). שעות לאחר מכן, אישרו גורמים רשמיים בטורקיה כי הכוחות נכנסו לאזור, וכי הודעה על המבצע נמסרה לכוחות הקואליציה "עם כניסת הכוחות לסוריה".

בשנה שעברה, דלפה לרשת הקלטה בה נשמע דאווטאולו, שכיהן אז כשר החוץ, משוחח עם ראש המודיעין הטורקי, חקאן פידאן, על תכנית לפעולה צבאית לכניסה לסוריה, כדי לשחרר את המצור על הקבר. סולימאן שאה, יליד 1258, הוא סבו של עות'מאן הראשון הנחשב למייסד האימפריה העות'מאנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully