וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיראק: דאעש שרף למוות 45 איש בעיירה אסטרטגית שכבש

מפקד משטרת אל-בגדאדי דיווח כי לוחמי הארגון הקיצוני הוציאו להורג עשרות אנשים בעיירה שבמערב המדינה, הסמוכה לבסיס שבו מוצבים נחתים אמריקנים. הוא ביקש סיוע מהממשלה ומכוחות הקואליציה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוחמי דאעש בסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שרפו למוות 45 אנשים בעיירה אל-בגדאדי, שבמערב עיראק – כך דיווח היום (שלישי) מפקד המשטרה המקומית, קולונל קאסם אל-עוביידי. לדבריו, לא ברור מי היו האנשים שהוצאו להורג ומה הסיבה לכך, אך כלל הנראה חלק מהם השתייכו לכוחות הביטחון. עם זאת, הלחימה באזור והתקשורת הגרועה מקשות על אימות דיווחים מסוג זה

לוחמי דאעש כבשו את מרבית חלקי העיירה, שנמצאת במחוז אל-אנבאר, בשבוע שעבר. קולונל אל-עוביידי דיווח כי כעת הם תוקפים את המתחם שבו מתגוררות משפחותיהן של כוחות הביטחון ושל אנשי העיירה. הוא ביקש עזרה מהממשלה ומהקהילה הבינלאומית. בתחילת החודש פרסם דאעש סרטון שבו נראה הטייס הירדני מועז אל-כסאסבה נשרף למוות ועורר זעם בקרב הקהילה הבינלאומית ובמדינות ערב.

לוחמי "המדינה האיסלאמית" צרו על העיירה אל-בגדאדי במשך חודשים, עד שמרביתה נפלה לידי הארגון הקיצוני ביום חמישי האחרון. היא הייתה אחת המעיירות הבודדות במחוז שנותרו בשליטת הממשלה אחרי המתקפה של דאעש ושל שבטים סונים באל-אנבאר בינואר אשתקד.

ביום שישי התייחסה ארצות הברית לכיבוש העיירה בידי דאעש וטענה כי מדובר בפעם הראשונה מזה כמה חודשים שבה "המדינה האסלמית" משתלט על שטח חדש. עם זאת, העיירה סמוכה לבסיס עין אל-אסד, שם מוצבים כ-320 נחתים אמריקנים שמאמנים את כוחות הביטחון של עיראק. ביום שישי ניסו לוחמי דאעש להסתער על הבסיס, אך הם נהדפו על ידי צבא עיראק ועל ידי כוחות הקואליציה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully