וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנקמה של דאעש: עשרות הרוגים בפיגוע במזרח לוב

לטענת הארגון, המתקפה הגיעה בתגובה להפצצת חיל האוויר המצרי בעיר דרנה, שנשלטת על ידי דאעש. מדובר בפיגוע משולש שאחד ממוקדיו היה ביתו של יו"ר הפרלמנט. מרבית ההרוגים היו אזרחים שהמתינו בתחנת דלק

צילום: רויטרס, הטלוויזיה המצרית; עריכה: גדי וינסטוק
הפצצה של דאעש בעיר אל-קובה שבמזרח לוב 20.2.2015. אתר "ברקה", צילום מסך
הפיצוץ באל-קובה, היום/צילום מסך, אתר "ברקה"

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הפיגוע הקטלני בעיר אל-קובה שבמזרח לוב, שבו נהרגו לפחות 45 בני אדם ו-70 נוספים נפצעו. על פי הודעה שפורסמה בחשבון טוויטר המזוהה עם הארגון, המתקפה היא תגובה להפצצת חיל האוויר המצרי בעיר דרנה, שנשלטת על ידי דאעש. "עשרות בני אדם נהרגו ונפצעו בנקמה על שפיכת דם המוסלמים בעיר דרנה", נמסר בהודעה.

גורמי רפואה וביטחון בעיר מסרו לסוכנות הידיעות הצרפתית כי היה זה פיגוע משולש שכוון נגד מטה המשטרה בעיר, נגד ביתו של יו"ר הפרלמנט של הממשלה המוכרת על ידי הקהילה הבינלאומית ונגד תחנת דלק. לדבריהם, יו"ר הפרלמנט עקילה סלאח עיסא לא היה בביתו בזמן הפיצוץ. הגורמים הוסיפו כי מרבית ההרוגים היו בתחנת הדלק, שם השתרך תור ארוך של רוכבי אופנועים.

עוד בנושא:
דאעש יוצא למלחמת הישרדות - ויורה לכל הכיוונים
הסרטון שמוכיח: דאעש הגיע לאפריקה, ובמלוא אכזריותו
"נכבוש את רומא": דאעש ערף ראשיהם של 21 נוצרים

לוחמי דאעש שביצעו את הפיגוע בעיר קובה שבמזרח לוב. אתר "ברקה", צילום מסך
ה"שהידים" שביצעו את הפיגוע באל-קובה/צילום מסך, אתר "ברקה"

אל-קובה נשלטת על ידי המיליציה של הגנרל לשעבר חליפה חפתר, שמסייע לממשלה הרשמית במלחמה נגד המיליציות במדינה. היא נמצאת במרחק 30 קילומטרים ממערב לעיר דרנה, שאותה הפציץ חיל האוויר של מצרים ביום שני, בתגובה להוצאה להורג של 21 אזרחים מצרים נוצרים בידי דאעש. על פי הדיווחים, עשרות חמושים של "המדינה האיסלאמית" נהרגו במהלך התקיפה.

לוחמי דאעש בעיר סירת, שבלוב, 18 בפברואר 2015. טוויטר, צילום מסך
לוחמי דאעש בעיר סירת שבלוב, השבוע/צילום מסך, טוויטר

כמה שעות לאחר ההוצאה להורג אמר נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי בטלוויזיה הממלכתית, כי לארצו יש את הזכות להגיב בכל צורה שבה תחפוץ. סיסי הזהיר כי "קהיר תבחר את האמצעים המתבקשים ואת הזמן הנכון כדי לנקום את הרציחות". בנוסף, הוא הכריז על שבעה ימי אבל במדינה.

גם לוב הביעה התנגדות להוצאה להורג שהתרחשה על אדמתה והודיעה באותו יום על הצטרפותה לחיל האוויר של מצרים במתקפה נגד דאעש. מסאקר אל-ג'ורושי, מפקד בחיל האוויר של לוב, מסר כי בין 40 ל-50 פעילי דאעש נהרגו בתקיפה בדרנה. עוד הוא הוסיף, כי מעבר לפגיעה בפעילים, נפגעו במתקפה גם מרכזי תחמושת ותקשורת.

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש
  • לוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully