וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש יוצא למלחמת הישרדות - ויורה לכל הכיוונים

16.2.2015 / 18:15

במלחמה על תשומת הלב התקשורתית, הארגון הביא את המצרים "להוריד כפפות", לאחר הוצאתם להורג של 21 קופטים בלוב. ההפסדים הקשים באזורים שנחשבו עד לא מזמן למעוזי הארגון, המצוקה הכלכלית והמתיחות הפנימית דחפו אותו למאבק, אולי אבוד מראש

צילום: רויטרס, הטלוויזיה המצרית; עריכה: גדי וינסטוק

המעשה המחריד של הוצאתם להורג של 21 מצרים קופטים בלוב בידי אנשי "המדינה האיסלאמית" (דאעש), רק בשל היותם נוצרים, כבר רחוק מלהפתיע. נראה שלוחמי דאעש עושים בימים אלה כל מה שרק ניתן על מנת לזכות בתשומת לב תקשורתית, נוכח המהלומות והתבוסות הצבאיות שהם נוחלים בשדות הקרב בעיראק, ובמידה מסוימת גם בסוריה.

פעילות דאעש ברחבי לוב אינה חדשה או מפתיעה, וכך גם הפעילות של חיל האוויר המצרי, שחידש היום (שני), בשיתוף עם הכוחות הלוביים, את ההפצצות על עמדות של דאעש בעיר דרנה, שבמזרח לוב. כבר בחודש אוגוסט שעבר הפציצו מטוסים מצריים יעדים של קבוצות טרור איסלאמיסטיות בשטח לוב, אולם אז נמנעו המצרים מלהודיע כי הם אלה שאחראים לתקיפה.

עוד בוואלה! חדשות:
הסרטון שמוכיח: דאעש הגיע לאפריקה, ובמלוא אכזריותו
"נכבוש את רומא": דאעש ערף ראשיהם של 21 נוצרים
"הסיוט שלכם מתחיל": דאעש פרסם סרטון המאיים בפיגועים בצרפת

עד לשם הגיעו המצרים. דרנה, לוב:

מנגד, הבוקר מיהר דובר צבא מצרים להכריז כי מטוסי חיל האוויר המצרי פעלו נגד דאעש בלוב. במובנים מסוימים, מצרים הולכת בעקבות ירדן. גלי התקיפות של חיל האוויר הירדני נגד יעדים של הארגון בעיראק וסוריה הוכיחו עצמם כיעילים מבחינה צבאית, ולא פחות מכך גם מבחינה תקשורתית.

פעילותו של חיל האוויר המצרי בעומק לוב, כ-300 קילומטרים מהגבול, מצטרפת להתמודדות של הצבא המצרי בשתי חזיתות נוספות, בסיני ובגבול סודאן. המשימה המורכבת, שאליה מתווספת ההתמודדות עם טרור מבית, מציבה אתגר לא פשוט עבור הצבא ועבור הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי.

ארגוני הטרור משנים את תצורת פעולתם ואת מיקומם ללא הרף, ו"המדינה האיסלאמית" אינה האיום האיסלאמיסטי היחיד שמאיים על קהיר. קבוצה נוספת, שנחשבת אלימה במיוחד, היא הארגון השיעי "אנסאר א-שריעה", שפועל נגד תומכי דאעש בלוב. על פי הדיווחים בכלי תקשורת מקומיים, הוצאתם להורג של הקופטים הובילה לזעם רב גם בקרב אנשי "אנסאר א-שריעה", וקרבות ירי התפתחו בין הקבוצות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

בירת דאעש בעיראק לקראת שחרור

בעיראק ובסוריה, מנגד, דאעש עובר למגננה. עידן הכיבושים הסתיים והארגון נאלץ להיאבק על הישרדותו אפילו במקומות שעד לפני שבועות בודדים נחשבו למעוזי הארגון. הבוקר, דווח כי המליציות הכורדיות הפועלות באזור עיירת הגבול כובאני שבסוריה הצליחו לכבוש כפר נוסף מידי "המדינה האיסלאמית". בגזרת מוסול – העיר השנייה בגודלה בעיראק – התקדמות הכוחות הכורדיים והעיראקיים משמעותית אף יותר. כעת, הכוחות הלוחמים נגד דאעש מרוחקים 40 קילומטרים בלבד מ"בירת החליפות" בעיראק.

הדיווחים על האבדות הכבדות שספג דאעש בעיראק ממשיכים להיערם. רק הלילה, למשל, נהרגו 25 מאנשי הארגון מאש המיליציות השיעיות העיראקיות, ממערב לסמארה. מהלומה קשה אף יותר קשורה לפגיעה בצמרת הארגון. על פי דיווחים בכלי התקשורת הערביים, איבד הארגון בהפצצות הקואליציה העולמית את מושל מחוז מוסול, רדוואן אל-חמדוני, יחד עם שלושה בכירים נוספים.

אובדן המפקדים הבכירים בעיראק הוביל למתיחות מחודשת בין כמה ממנהיגי הארגון ממוצא עיראקי, לבין אלה שהגיעו ממדינות ערב האחרות והתברגו להנהגה הצבאית של "המדינה האיסלאמית". על פי דיווחים מסוימים, המתיחות הפנימית הובילה לחיסול דמויות מרכזיות בארגון, כמו איסמעיל אל-חתוני בעיראק, ככל הנראה בידי מתחרים ממדינות זרות.

בנוסף לכל זאת, הארגון נתקל לאחרונה בבעיה כלכלית בעקבות אובדן מרבית הכנסותיו ממכירת נפט, וייתכן שמכאן מגיעה ההחלטה להשקיע מאמץ רב יותר בזירות אחרות, בהן לוב וסיני. הוצאתם להורג של הקופטים הנוצרים לא השיגה דבר מבחינה צבאית, מלבד ההחלטה המצרית "להוריד כפפות" במאבק נגד הארגון. המצרים לא נלהבים לפעול על אדמת לוב, אולם הכאוס המוחלט שם והפעילות הנרחבת של דאעש, הותירו את קהיר ללא ברירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully