וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירדן: "נמחק את דאעש ונרדוף את לוחמיו בכל מקום שיהיו"

שר הפנים חוסיין אל-מג'לי, הצהיר כי בעקבות רצח הטייס, עמאן לא תנוח עד ש"שתשמיד" את ארגון "המדינה האיסלאמית" לחלוטין. לדבריו, "התקיפות שבוצעו עד עכשיו הן רק ההתחלה"

צילום מסך

שר הפנים של ירדן, חוסיין אל-מג'לי, הצהיר היום (שבת) כי עמאן תרדוף אחרי לוחמי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) "בכל מקום שבו יהיו, וכי היא "תמחק ותשמיד אותם לחלוטין". דבריו של שר הפנים הם חלק משרשרת איומים שמשמיעה הממלכה נגד הארגון הקיצוני מאז שפרסם ביום שלישי האחרון את הסרטון המתעד את שריפתו למוות של הטייס מועז אל-כסאסבה. השלטונות בעמאן קבעו כי הטייס הוצא להורג כבר לפני יותר מחודש.

אל-מג'לי, שהתראיין לעיתון "אל-ראי", אמר כי ירדן תאתר את החמושים בכל מקום שבו יסתתרו. לדבריו, גלי התקיפות האוויריות שביצע חיל האוויר מאז יום שלישי הם "רק תחילת התהליך להשמדתם ולמיגורם המוחלט". חיל האוויר של ירדן תקף מאז יום רביעי מטרות של דאעש בעיר מוסול שבעיראק ובמעוז הארגון א-רקה שבסוריה, ועל פי דיווחים עשרות חמושים נהרגו בתקיפות.

מסע הכיבוש של דאעש || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
מלך ירדן דורש נקמה בסגנון קלינט איסטווד, העם פחות
האמריקנית שנחטפה על ידי דאעש: "מזדהה עם העם הסורי"
"מוות לדאעש": אלפים הפגינו בירדן בעקבות רצח הטייס

ירדן זועמת על רצח הטייס: "לדאעש אין שום קשר לאיסלאם". רויטרס
מועז אל-כסאסבה, כפי שנראה בסרטון הוצאתו להורג/רויטרס

אתמול טען הארגון כי קיילה ג'ין מולר, אזרחית ארצות הברית שנחטפה על ידיו בשנת 2013 בסוריה, נהרגה במהלך ההפצצות של ירדן בעיר א-רקה שבסוריה. עם זאת, גם בארצות הברית וגם בירדן טענו כי הם לא יכולים לאשר את הדיווח הזה.

הלילה פנו הוריה של מולר לארגון בדרישה שיצור עמם קשר. בהצהרה שמסרו הם הביעו תקווה כי בתם עדיין בחיים והפצירו באנשי "המדינה האיסלאמית" להתייחס אליה כאל אורחת. "החדשות הללו מדאיגות אותנו, אך אנחנו עדיין מקווים שקיילה בחיים", מסרו קרל ומרשה מולר, שהזכירו כי הם יצרו בעבר קשר עם אנשי דאעש. לטענתם, הם החליטו לשבור את שתיקתם בנושא בתם לאחר שנפוצו הדיווחים שלפיהם היא נהרגה אתמול. "שלחנו לכם הודעה פרטית ואנו מקווים שתשיבו לה. אמרתם לנו שתתייחסו אליה כאל האורחת שלכם, וככזאת האחריות לביטחונה ולשלומה הטוב נמצאת בידכם", מסרו ההורים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
קיילה ג'ין מולר, אזרחית ארצות הברית שמוחזקת בידי דאעש בתמונה שצולמה בשנת 2013 בזמן שהותה בסוריה. רויטרס
קיילה ג'ין מולר, בתמונה שצולמה בסוריה בשנת 2013/רויטרס

אתמול הפגינו אלפי ירדנים ברחובות הבירה עמאן וקראו למלך עבדאללה להגביר את המתקפות נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" בעקבות רצח הטייס. ההמונים התאספו ליד מסגד חוסייני הגדול וצעקו "מוות לדאעש". בין המשתתפים הייתה גם המלכה ראניה, שהחזיקה תמונה של הטייס שנשרף למוות.

בתגובה על הריגתו של אל-כסאסבה, הוציאה ירדן להורג מחבלת של דאעש שהייתה כלואה במדינה מ-2006. המחבלת, סאג'ידה א-רישאווי העיראקית, נכלאה בשל מעורבותה בסדרת פיגועים בעמאן ב-2006, שבה הרגה עם בעלה עשרות בני אדם, ונידונה למוות כבר עם כליאתה לפני קרוב לעשור. עם זאת, הוחלט לזרז את התהליך לאחר פרסום הסרטון של דאעש. כמו כן, הוצא להורג גם זיאד אל-כרבולי, מחבל של אל-קאעדה שהיה כלוא בממלכה.

ראניה מלכת ירדן בהפגנה בעמאן נגד דאעש בעקבות רצח הטייס הירדני, 06 בפברואר 2015. רויטרס
המלכה ראניה במהלך הפגנות תמיכה בתקיפות נגד דאעש, אתמול/רויטרס

א-רישוואי נכלאה בעקבות מעורבותה בסדרת פיגועים בעמאן ב-2006, שבה הרגה עם בעלה עשרות בני אדם. היא נפצעה בפיגוע שבו לא הצליחה להפעיל את מטען החבלה שנשאה על גופה. אל-כרבולי, גם הוא מעיראק, הורשע בשנת 2008 בגין רצח אזרח ירדני. כמו א-רישאווי, גם הוא נחשב למקורבו של מנהיג אל-קאעדה בעיראק לשעבר אבו מוסעב א-זרקאווי, שחוסל בשנת 2006.

דאעש דרש את שחרורה של א-רישאווי בתמורה לשחרור העיתונאי היפני קנג'י גוטו, אך בעמאן סירבו לאשר את העסקה כל עוד לא ימסור הארגון הקיצוני אות חיים מהטייס שמטוסו התרסק בא-רקה שבסוריה בסוף חודש דצמבר. לאחר שלא הושלמה העסקה הוצא גוטו להורג ביום שבת האחרון, אך ירדן הבהירה כי אל-כסאסבה כבר נשרף למוות ב-3 בינואר, ולכן כל המשא ומתן עם "המדינה האיסלאמית" היה מניפולציה של הארגון.

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully