וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווחים: צבא עיראק נכנס לתיכרית והודף את דאעש מהעיר

אי-פי

11.3.2015 / 10:38

כ-30 אלף חיילים, רבים מהם חברי מיליציות שיעיות המוכוונים בידי איראן, נכנסו לחלקים מעיר הולדתו של סדאם חוסיין. לוחמים שיעיים הצטלמו ליד רכבים שרופים של דאעש, ובהם גופות חרוכות. "המערכה טרם הסתיימה"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

צבא עיראק השתלט ביממה האחרונה על העיר אל-עלם ונמצא בדרכו לכיבוש העיר הסמוכה תיכרית, מקום הולדתו של סדאם חוסיין. מדובר במתקפה הכבדה ביותר שמוביל הצבא נגד "המדינה האיסלאמית" (דאעש), מאז השתלט הארגון בקיץ שעבר על חלקים נרחבים מצפון עיראק.

כ-30 אלף חיילים, כשליש מהם חברי המיליציות השיעיות המוכוונות בידי איראן, יצאו בשבוע שעבר למתקפה באזור תיכרית. בשנה שעברה ניסו כוחות הממשלה להשתלט על תיכרית, אך נהדפו בידי מחבלי הארגון האיסלאמיסטי. אם כיבוש העיר יושלם בימים הקרובים, תהיה זו תנופה מוראלית משמעותית עבור צבא עיראק, שצפוי להתקדם לאחר מכן במעלה החידקל, בניסיון לכבוש מחדש גם את העיר מוסול. בעוד שארה"ב אינה מעורבת בלחימה בתיכרית, הכוחות האמריקניים צפוים לקחת חלק משמעותי יותר במערכה על מוסול.

על פי דיווח ב"ניו יורק טיימס", הכוחות העיראקיים כבר כבשו חלקים גדולים בעיר, ואנשי דאעש נסוגים מהאזור. עוד דווח כי כוחות הצבא מכתרים את משרדי המושל בתיכרית ואת אחד מארמונותיו לשעבר של סדאם חוסיין. עם זאת, גורמים רשמיים בעיראק הזהירו כי המערכה בתיכרית טרם הסתיימה, והביעו חשש כי דאעש מילכד מבנים בעיר, או שאנשיו עשויים להפעיל מחבלים מתאבדים נגד הכוחות שנכנסו לשכונותיה.

לקריאה נוספת
דאעש הוציא להורג את "סוכן המוסד הישראלי"
הבולדוזרים של דאעש מוחקים את ההיסטוריה
מיוחד || הכירו את הגנרל האיראני שמחסל את דאעש

כוחות עיראקיים באל-עלם שבפאתי תיכרית – עיראק, 10 במרץ 2015. רויטרס
חברי מיליציה שיעית ליד רכב של דאעש, שהופצץ באל-עלם, אתמול/רויטרס

בשכונת קודסייה שבצפון תיכרית נמשכה אמש לחימה עזה בין הכוחות, ואנשי דאעש הפעילו מטעני חבלה בגשר המקשר בין תיכרית לאל-עלם, כדי להאט את התקדמות כוחות הצבא העיראקי דרומה. עם זאת, עדי ראיה של סוכנות הידיעות רויטרס דיווחו כי עשרות משפחות, שנמלטו לאחרונה מהעיר אל-עלם, שבו ביממה האחרונה לבתיהם, ורבים מהתושבים שחטו כבשים לאות שמחה. ברחבי העיר נראו כלי רכב שרופים של דאעש, שככל הנראה הושמדו מירי מסוקי צבא עיראק, וחברי המיליציות השיעיות הצטלמו לצד הגופות החרוכות.

ראש העיר אל-עלם, ליית' אל-ג'ובורי, הכריז כי העיר נמצאת תחת שליטת כוחות "חשיד שעבי" - מיליציה שיעית, ששמה מתרגם ל-"הגיוס העממי". ג'ובורי אמר לרויטרס כי "אנחנו רוצים שאל-עלם תהיה כן השיגור למתקפה לשחרור מוסול ותיכרית".

בשבוע שעבר דיווח האו"ם כי 28 אלף בני אדם ברחו מתיכרית בשל הקרבות העזים בעיר. כמה מהתושבים שנמלטו אמרו כי יותר משהם מפחדים מהקרבות, הם מפחדים מה יעלה בגורלם אם העיר תעבור מידי דאעש, לידי המיליציות השיעיות שבפיקודו של מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני. לפני כמה שבועות הורה ראש ממשלת עיראק, חיידר עבאדי, לפתוח חקירה במחוז הסמוך, דיאלה, אחרי שעדי ראייה סיפרו כי לוחמים שיעים הוציאו להורג 72 אזרחים סונים לא חמושים, באחד הכפרים ששוחררו מידי הארגון הקיצוני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
כוחות עיראקיים באל-עלם שבפאתי תיכרית – עיראק, 9 במרץ 2015. רויטרס
מסוק של צבא עיראק באל-עלם, שלשום/רויטרס
כוחות עיראקיים באל-עלם שבפאתי תיכרית – עיראק, 9 במרץ 2015. רויטרס
לוחם שיעיים בגבול בין אל-עלם לתיכרית, אתמול/רויטרס
כוחות עיראקיים באל-עלם שבפאתי תיכרית – עיראק, 9 במרץ 2015. רויטרס
לוחמים שיעיים עם דגל "דאעש" שהסירו מאחד הבניינים באל-עלם, שלשום/רויטרס
כוחות עיראקיים באל-עלם שבפאתי תיכרית – עיראק, 10 במרץ 2015. רויטרס
לוחם שיעי מתפלל בהפוגה מהקרבות, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully