וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים בעיראק: דאעש ניסה למלכד מכונית בנשק כימי

15.3.2015 / 12:37

לפי הצהרת הכורדים, דגימות שנאספו מגופת מחבל מעלות חשד כי רכבו מולכד במכלי כלור. הבית הלבן: "הטענות מטרידות מאוד". המיליציות השיעיות מעריכות: תוך יומיים נגיע למרכז תיכרית

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

הרשויות בעיראק טוענות כי השיגו ראיות לכך שאנשי דאעש הצטיידו בגז כלור, כדי להשתמש בו כנשק כימי נגד הלוחמים הכורדים הנאבקים בארגון הקיצוני בצפון המדינה. כוחות הביטחון בחבל הכורדי האוטונומי הודיעו כי לוחמי ה"פשמרגה" אספו דגימות אדמה וביגוד מגופו של מחבל מתאבד, שהיה מעורב בניסיון פיגוע ב-23 בינואר. לטענת הכורדים, בדיקות שנערכו ב"מעבדה אירופית" העלו כי "הדגימות הכילו רמות כלור, המוכיחות שימוש בגז כבנשק".

לפי הצהרת הכורדים, המכונית הממולכדת התפוצצה בכביש המחבר את העיר מוסול והגבול הסורי, אחרי שהלוחמים הכורדים ירו לעברה (הפיצוץ מתועד בסרטון). איש מלבד הנהג המתאבד לא נפגע, אך כעשרה לוחמים כורדים חוו תסמיני בחילה, הקאות, סחרחורת וחולשה. במכונית נמצאו "כ-20 מכלי גז".

בארגון למניעת נשק כימי (OPCW), האחראי על פירוק מאגרי הנשק הכימי של סוריה, אמרו כי עיראק לא הגישה בקשה רשמית לחקור את הטענות בדבר שימוש, לכאורה, בנשק כימי מצד לוחמי דאעש. פקחי ה-OPCW כבר קבעו כי משטר אסד השתמש בכלור באופן שיטתי במהלך מלחמת האזרחים בסוריה. עם זאת, ממשל אובמה לא האשים ישירות את הנשיא אסד באחריות למתקפות שדווחו בשנה שעברה, והעביר החודש את הטיפול בסוגיה למועצת הביטחון.

הקרב על תיכרית - כותרות אחרונות
דיווחים: צבא עיראק נכנס לתיכרית והודף את דאעש מהעיר
הבולדוזרים של דאעש מוחקים את ההיסטוריה
מיוחד || הכירו את הגנרל האיראני שמחסל את דאעש

כוחות הביטחון העיראקיים בעיר תיכרית – עיראק, 13 במרץ 2015. AP
חבר במיליציה השיעית "גדודי אימאם עלי" משגר רקטה לעבר עמדות דאעש בתיכרית, ביום שישי/AP

אליסטר בסקי, דובר המועצה לביטחון לאומי בבית הלבן, אמר כי וושינגטון מודעת לטענות שמשמיעים הכורדים, אך מסר כי ארה"ב אינה יכולה לוודא את מהימנותן. "מדובר בהאשמות מטרידות מאוד, ואם צד כלשהו עשה שימוש כזה (בנשק כימי), עליו לשאת באחריות", מסר.

אמש נמשכו הקרבות העזים בין צבא עיראק לבין אנשי דאעש בתיכרית, עיר הולדתו של סדאם חוסיין. כוחות הביטחון העיראקיים, מלווים באלפי לוחמי המיליציות השיעיות, נכנסו לעיר ביום רביעי, והשתלטו על השכונות הגדולות בצפון העיר ובדרומה. עם זאת, במרכז העיר נותרו כמה כיסי התנגדות, ואנשי דאעש טרם נסוגו ממנה לחלוטין. מפקד מיליציית באדר, האדי אל-עאמירי, העריך כי יחלפו עוד יומיים לפחות עד שכוחות הביטחון העיראקיים יכנסו למרכז תיכרית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כוחות הביטחון העיראקיים בעיר תיכרית – עיראק, 13 במרץ 2015. AP
טנק של צבא עיראק בכניסה לתיכרית, בסוף השבוע/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully