וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוניסיה: 20 תיירים נהרגו במתקפה על מתחם הפרלמנט

18.3.2015 / 17:30

חמושים פרצו למוזיאון הלאומי בבירה תוניס ולקחו כמה בני ערובה מערביים. כוחות הביטחון כיתרו את המקום וחיסלו שני מחבלים בתום קרב יריות, שבמהלכו נהרג שוטר. יתר החטופים שוחררו, אך ככל הנראה 3 מהתוקפים נמלטו

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

20 תיירים ואזרח מקומי נהרגו היום (רביעי) במתקפה של חמושים על המוזיאון הלאומי של תוניסיה בסמוך לפרלמנט בבירה תוניס. החמושים לקחו גם כמה בני ערובה, בהם תיירים מערביים, והתבצרו במקום. כוחות הביטחון כיתרו את המקום וחיסלו שני מחבלים בתום חילופי אש, שבמהלכם נהרג שוטר. כל השבויים שוחררו בשלום, אך ככל הנראה שלושה מהתוקפים הצליחו להימלט ומתנהל מצוד אחריהם. המקום נחשב ליעד מועדף בקרב תיירים שמגיעים למדינה הצפון-אפריקנית. עד כה, אף ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע.

ראש הממשלה חביב א-סיד מסר כי בין התיירים ההרוגים אזרחים מפולין, מאיטליה, מגרמניה ומספרד. "זה רגע מכריע בהיסטוריה שלנו ומכריע עבור העתיד שלנו", מסר א-סיד.

בזמן המתקפה, חברי הפרלמנט דנו בחקיקה חדשה שמטרתה להילחם בטרור, והם פונו מהמקום. לדברי אחת המחוקקות, החמושים היו לבושים במדי צבא. "זאת מתקפת טרור במוזיאון ברדו", נמסר ממשרד הפנים של תוניסיה. עוד נמסר כי "לפחות שני טרוריסטים חמושים ברובי קלצ'ניקוב היו מעורבים במתקפה".

שוטרים מחוץ לפרלמנט בתוניסיה בעקבות מתקפת חמושים, 18 במרץ 2015. רויטרס
שוטרים מחוץ למתחם הפרלמנט, היום/רויטרס

המתקפה עלולה לפגוע בענף התיירות של המדינה, שמתבססת על על תיירים זרים המגיעים לאתרי הנופש השונים. תוניסיה, מבשרת "האביב הערבי", נותרה יציבה יחסית ליתר מדינות ערב, אולם המצב הביטחוני הכאוטי בלוב השכנה העלה את החשש מפני התפשטות האלימות אל שטחי המדינה.

ההתקפה היום הייתה הקטלנית ביותר נגד אזרחים מערביים במדינה מאז 2002 - אז ביצע ארגון אל-קאעדה פיגוע התאבדות בסמוך לבית כנסת באי ג'רבה ובו נהרגו 21 בני אדם.

(עדכון ראשון: 14:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully