וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי בוקו חראם טבחו בנשותיהם כדי ש"לא יינשאו לכופרים"

עשרות נשים נרצחו בצפון-מזרח ניגריה על ידי בעליהן לפני שהאחרונים יצאו לקרב מול צבא ניגריה, משום שחששו כי הן ישובו לחברה וייאלצו להינשא מחדש. "כך הן יישארו דתיות אדוקות עד שהשניים ייפגשו שוב בגן עדן ויתאחדו"

קבוצת נערות שנמלטו משבי בוקו חראם. מיידוגורי, ניגריה, יוני 2014. AP
"הטרוריסטים אמרו שהם לא יסכימו שהנשים שלהם יינשאו לכופרים". נשים שנמלטו משבי בוקו חראם/AP

עשרות נשים שנחטפו והוכרחו להינשא ללוחמי בוקו חראם נטבחו בידי בעליהן, לפני שאלה יצאו לקרב בצפון-מזרח ניגריה – כך מסרו אתמול (חמישי) עדי ראייה רבים לסוכנות הידיעות הצרפתית. לדבריהם, הלוחמים האיסלאמיסטים "חששו שייהרגו בידי חיילי צבא ניגריה", והרגו את הנשים על מנת למנוע מהן "להינשא לכופרים".

שריפאטו בוקרה, בת 39, אמרה: "הטרוריסטים אמרו שהם לא יסכימו שהנשים שלהם יינשאו לכופרים". לדבריה, אשר תואמים את דיווחיהם של עדי ראייה נוספים, טבח הנשים אירע לאחר שלוחמי הארגון קיבלו מידע על מתקפה צבאית העתידה להתרחש בעיירה באמה, שבמדינת בורנו.

מתקפה של בוקו חראם על כנסייה במדלה, ניגריה. רויטרס
"המפקד אמר כי מוטב שיהרגו אותן, וישלחו אותן לגן עדן". מתקפה של בוקו חראם על כנסייה בניגריה/רויטרס

הם החליטו להימלט לעיירה הסמוכה גווזה לפני הגעת כוחות הצבא, אולם החליטו לפני כן "להרוג את נשותיהם, כדי שאף אחד אחר לא יינשא להן". בוקרה סיפרה כי בעלה נהרג על ידי לוחמי הארגון לפני כארבעה חודשים, אולם היא ניצלה מנישואים בכפייה, בגלל שהייתה בהיריון מתקדם. לדברי סלמה מחמוד, עדה נוספת לטבח, האיסלאמיסטים פועלים כך משום ש"אם הם יהרגו את נשותיהם, הן יישארו דתיות אדוקות עד שהשניים ייפגשו שוב בגן עדן ויתאחדו".

פאנה איסאמי, בת 52 שברחה מהעיר באמה למידגורי כדי להימלט מאותו טבח, סיפרה כי מעשי הזוועה הגיעו לאחר שהמפקד העליון של בוקו חראם בעיר הורה ללוחמים לפעול כך. "הוא הודיע להם שהצבא עומד להשתלט על העיר וכי החיילים יהרגו אותם וייקחו את נשותיהם בחזרה לחברה, שם ייאלצו להתחתן עם כופרים", סיפרה. "המפקד אמר כי מוטב שיהרגו אותן, וישלחו אותן לגן עדן". יגאנה מייראמבה, בת 58, סיפרה לסוכנות הידיעות הצרפתית כי חלק מלוחמי בוקו חראם סירבו לפעול כפי שהורה המפקד, ונמלטו מהמקום יחד עם משפחתם למחוז השכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully