וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי 200 הרוגים: הכורדים הדפו שוב את דאעש מכובאני

27.6.2015 / 14:29

הכורדים הצהירו כי טיהרו את העיר שבצפון סוריה מלוחמי הארגון, שפתח במתקפה ביום חמישי וטבח באזרחים רבים. "סורקים את השכונות, אך העיר שקטה כרגע". ארדואן מאיים: "נמנע בכל מחיר הקמת מדינה כורדית בצפון סוריה"

עריכה: שניר דבוש

לוחמי המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) הכריזו היום (שבת) כי הם הצליחו לטהר את העיר כובאני מלוחמי ארגון המדינה האיסלאמית" (דאעש) בתום יומיים של קרבות בעיר שבצפון סוריה. לטענתם, 60 מלוחמי הארגון נהרגו בעימותים, שהתחדשו לאחר כמה חודשים של שקט בכובאני. העיר כותרה בידי כוחות דאעש במשך כארבעה חודשים ואף נכבשה בידיהם בחלקה, אולם בחודש ינואר נהדפו לוחמי הארגון הקיצוני בזכות סיוע של כוחות הקואליציה.

רדור חליל, דובר ה-YPG, מסר כי שמונה לוחמי דאעש ברחו צפונה לכיוון הגבול עם טורקיה בתום הקרבות. "עדיין מתנהלות סריקות בשכונות השונות באזורים שבהם הם יכולים להתחבא. העיר שקטה כרגע", מסר בהודעה שפורסמה באתר ה-YPG. המיליציה הכורדית תיארה את המתקפה של דאעש, שאיבד לטובתה בתקופה האחרונה שטחים נרחבים בצפון סוריה, כ"משימת התאבדות" ולא כניסיון מחודש לכבוש את כובאני.

לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, כוחות המיליציה הכורדית פוצצו הבוקר בית ספר שבו הסתתרו לוחמי דאעש ובעקבות זאת נראה באוויר עשן סמיך. לדברי הארגון, שיושב בלונדון ועוקב אחרי מלחמת האזרחים בסוריה באמצעות רשת של פעילים בשטח, יותר מ-200 אזרחים נהרגו בכובאני ובפאתיה במתקפה שהחלה ביום חמישי האחרון, מה שהופך את המתקפה לאחד ממעשי הטבח הגדולים ביותר של דאעש על אדמת סוריה.

עשן מיתמר בשמי כובאני, צפון סוריה, 27 ביוני 2015. רויטרס
עשן מיתמר מכובאני, הבוקר/רויטרס

במקביל, בצפון-מזרח סוריה, לוחמים הכורדים בלוחמי דאעש בעיר אל-חסכה, שמצדם מתעמתים גם עם כוחות המשטר. הארגון מנסה להשתלט על השטחים שבשליטת הנשיא בשאר אסד בעיר, המחלוקת בין הכורדים לצבא סוריה. העיר, שבה מתגוררים כורדים, נוצרים וערבים, ומחוז אל-חסכה כולו, חשובים לכל הצדדים משום שהם שוכנים בין השטחים שבשליטת דאעש בעיראק ובסוריה ומשתרעים עד לגבול עם טורקיה בצפון.

המתקפה על העיר תבחן את יכולתו של צבא סוריה להחזיק באזורים הרחוקים ממעוזי המשטח שבמערב המדינה. דובר ה-YPG טען כי נראה שכוחות המשטר מצליחים להחזיק בעמדותיהם כשהארגון הסורי לזכויות אדם דיווח במקביל שמתנהלים קרבות עזים בעיר. המתקפה על אל-חסכה החלה ביום חמישי, במקביל לתקיפת כובאני באמצעות מכוניות תופת, והאו" מעריך כי מאז נמלטו מהאזור יותר מ-120 אלף איש.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן בפרלמנט באנקרה, 23 ביוני 2015. רויטרס
מאיים על הכורדים. נשיא טורקיה ארדואן/רויטרס

בתוך כך, נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן הבהיר כי ארצו לא תאפשר לכורדים להקים מדינה עצמאית בשטחים שכבשו בצפון סוריה. באזהרה חריפה שהעביר הלילה, האשים נשיא טורקיה את הכורדים בטיהור אתני באזורים ששחררו מידי דאעש בסמוך לגבול עם טורקיה.

"אני פונה לקהילה הבינלאומית ואומר כי יהיה המחיר אשר יהיה, לעולם לא נאפשר הקמת מדינה חדשה מדרום לגבולנו בצפון סוריה", צוטט ארדואן על ידי כלי התקשורת במדינה במהלך ארוחה לשבירת צום הרמדאן. הוא טען כי הכורדים "משנים את המבנה הדמוגרפי" של אזורים הנמצאים ליד הגבול, שבהם חיים גם ערבים וטורקמנים. טורקיה מתמודדת זה שלושה עשורים בהתקוממות מזוינת של המחתרת הכורדית (PKK), שלטעתנה קשורה קשר הדוק ל-YPG.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully