וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתקפה של דאעש בצפון סוריה: הטבח השני בממדיו במדינה

ארגון "המדינה האיסלאמית" תקף אתמול שני אזורים בצפון סוריה ורצח 146 אזרחים. בעיר כובאני התפוצצה מכונית תופת ו-20 כורדים הוצאו להורג, וחלקים מהעיר אל-חסכה שבשליטת ממשל אסד נכבשו

עריכה: שניר דבוש

146 אזרחים נהרגו עד כה במתקפה של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) שהחלה אתמול ועדיין נמשכת בעיר כובאני שבצפון סוריה – כך דיווח היום (שישי) ארגון זכויות האדם הסורי, שמושבו בלונדון. אתמול פתח הארגון במתקפה משולבת נגד צבא סוריה והכורדים במטרה להשיב את היתרון ההתקפי בשדה הקרב אחרי שורת הפסדים שנחל לאחרונה באזור.

במסגרת המתקפה נכבשו חלקים בעיר אל-חסכה, שנמצאת בידי כוחות המשטר של בשאר אסד והותקפה העיר כובאני. לפי הדיווח, מדובר בטבח השני בממדו שעשה דאעש על אדמת סוריה, אחרי הטבח של מאות בני השבטים הסונים במזרח המדינה בשנה שעברה.

עוד ידיעות מהעולם:
צרפת: מתקפת טרור במפעל גז, גופה כרותת ראש נמצאה במקום
שיחות הגרעין לקראת הכרעה: "ייתכן שנחמיץ את תאריך היעד"
מלחמות, חובות ומהגרים: המשברים שמאיימים לפרק את אירופה

תקיפת דאעש בעיר כובאני שבסוריה יוני 2015. רויטרס
עשן מיתמר מתקיפת דאעש בכובאני, אתמול/רויטרס

מתקפת דאעש המשולבת פעלה בשני מישורים. באחד השתלטו כוחות דאעש על שני אזורים באל-חסכה. הם גירשו תושבים, הוציאו חלק מהם להורג ועצרו אחרים. בחלק השני של המתקפה התפוצצה מכונית תופת בכובאני, בסמוך למעבר הגבול עם טורקיה. מיד אחרי הפיגוע החלו קרבות בין לוחמי דאעש ללוחמים הכורדים במרכז העיר. כמו כן, הארגון הסורי לזכויות אדם הוסיף כי 20 כורדים, ובהם נשים וילדים, הוצאו להורג ביריה בעיירה מדרום לכובאני.

אחד מראשי המפלגה הכורדית בטורקיה, HDP, האשים את ממשלת טורקיה במתקפה בכובאני ואמר כי ה"טבח", כלשונו, נבע מתמיכה ארוכת שנים של הממשלה בדאעש. הוא אף אמר כי יש "סיכוי גדול" שהתוקפים נכנסו לעיר דרך טורקיה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
0

המתקפה של דאעש הגיעה לאחר שבועיים שבהם התקדמה המיליציה הכורדית בסוריה, YPG, בעומק השטח של "המדינה האיסלאמית", כשהיא זוכה לגיבוי הקואליציה הבינלאומית. הכורדים הצליחו לסלק את הארגון הקיצוני מעיירת הגבול תל אבייד שבצפון ושעטו דרומה לעבר מעוזים נוספים של דאעש במחוז א-רקה, שעיר בירתו נחשבת גם ל"בירת החליפות האיסלאמית" שהקים. ההישגים של המיליציה הכורדית באים בתגובה לכיבוש העיר רמאדי שבמערב עיראק והעיר תדמור שבמרכז סוריה בידי הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully