וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש פתח במתקפה משולבת נגד הכורדים וצבא אסד בצפון סוריה

לאחר שורה של הפסדים, פתח היום ארגון "המדינה האיסלאמית" במתקפה נגד צבא אסד ונגד הכורדים בצפון המדינה. בעיר כובאני התפוצצה מכונית תופת ו-20 כורדים הוצאו להורג. במקביל, ארגוני המורדים הודיעו על מערכה חדשה בדרום המדינה

עריכה: שניר דבוש

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) פתח היום (חמישי) במתקפה משולבת נגד צבא סוריה והכורדים בצפון המדינה במטרה להשיב את היוזמה ההתקפית בשדה הקרב אחרי שורת הפסדים שנחל לאחרונה באזור. לוחמי הארגון הקיצוני תקפו את העיר כובאני שעל גבול טורקיה וחלקים בעיר אל-חסכה שנמצאים בידי כוחות משטר אסד. במקביל, קואליציה של ארגוני מורדים בדרום המדינה פתחו במערכה לכיבוש העיר דרעא מידי צבא סוריה.

ההתקפה של דאעש הגיעה לאחר שבועיים שבמהלכם המיליציה הכורדית בסוריה (YPG) התקדמה בעומק השטח של "המדינה האיסלאמית", כשהיא מגובה על ידי הקואליציה הבינלאומית. הכורדים הצליחו לסלק את הארגון הקיצוני מעיירת הגבול תל אבייד שבצפון ושעטו דרומה לעבר מעוזים נוספים של דאעש במחוז א-רקה, שעיר בירתו נחשבת גם ל"בירת החליפות האיסלאמית" שהקים. זאת אחרי שבחודש שעבר נחלה המערכה האווירית שמובילה ארצות הברית מאז השנה שעברה שתי מפלות, כשדאעש כבש הן את העיר רמאדי שבמערב עיראק והן את העיר תדמור שבמרכז סוריה. ואולם, המתקפות היום מצביעות על הטקטיקה החדשה שאימץ הארגון – פתיחת חזית חדשה לאחר שאיבד שטחים במקום אחר.

פצועה בתקיפות שערך ארגון "המדינה האיסלאמית" בעיר כובאני שבצפון סוריה , יוני 2015. רויטרס
פצועה מהקרבות שהתחוללו בעיר כובאני שבצפון סוריה, היום/רויטרס

הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי כוחות דאעש השתלטו על שני אזורים באל-חסכה שבשליטת הממשל. הטלוויזיה הממלכתית במדינה טענה כי לוחמי דאעש גירשו תושבים מאזורים אלו, הוציאו חלק מהם להורג ועצרו אחרים. עוד נטען כי לוחמים רבים בשורות הארגון נהרגו בקרבות עם צבא סוריה. העיר אל-חסכה, שהשליטה בה מחולקת בין הכורדים לבין משטר אסד, היא אחד האזורים האחרונים שנותרו בידי נשיא סוריה במחוז שבצפון-מזרח המדינה, הגובל עם עיראק ועם טורקיה. רוב המחוז נמצא בשליטת הכורדים.

צבא ארצות הברית דיווח כי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית פגעה אתמול במטרות של ארגון "המדינה האיסלאמית" בעיר אל-חסכה. בתקיפות נוספות, נפגעו מטרות באזור חאלב ותל אבייד.

במקביל, בשעות הבוקר התפוצצה מכונית תופת בכובאני, בסמוך למעבר הגבול עם טורקיה. מיד אחרי הפיגוע החלו קרבות במרכז העיר בין לוחמי דאעש ללוחמים הכורדים. לפחות 35 בני אדם נהרגו ויותר מ-70 נפצעו בתקריות השונות. כמו כן, הארגון הסורי לזכויות אדם הוסיף כי 20 כורדים, בהם נשים וילדים, הוצאו להורג ביריה בעיירה מדרום לכובאני.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

הכורדים טענו כי לוחמי "המדינה האיסלאמית" הגיעו לעיר מכיוון מערב בחמישה כלי רכב שונים, שעליהם התנוסס דגל "צבא סוריה החופשי" – שמשתף פעולה עם ה-YPG – כחלק מפעולת הסוואה. הטלוויזיה הסורית האשימה את טורקיה בכך שאפשרה את מעבר לוחמי דאעש אל כובאני, אולם אנקרה הכחישה זאת.

כמו כן, אחד מראשי המפלגה הכורדית בטורקיה, HDP, האשים את ממשלת טורקיה במתקפה בכובאני ואמר כי ה"טבח", כלשונו, נבע מתמיכה רבת שנים של הממשלה בדאעש. הוא אף אמר כי ישנו "סיכוי גדול" שהתוקפים נכנסו לעיר דרך טורקיה.

כובאני, עיר שהיו בה 400 אלף תושבים עם רוב כורדי בולט, נשלטה בידי הכורדים מאז 2012. בספטמבר 2014 נפלה העיר לידי דאעש ויותר מ-100 אלף תושבים הפכו לפליטים שחצו את הגבול לטורקיה.

לוחמי המורדים הסורים מתכנסים לקראת תחילת המתקפה לכיבוש העיר דרעא, יוני 2015. רויטרס
לוחמי המורדים הסורים מתכנסים לקראת תחילת המתקפה לכיבוש העיר דרעא, היום/רויטרס

בתוך כך, 51 ארגוני מורדים מתונים ואיסלאמיים הודיעו היום על פתיחתה של מערכה לכיבוש העיר דרעא שבדרום המדינה. אם העיר תיפול לידי המורדים, תהיה זאת עיר המחוז השלישית שיאבד אסד במהלך מלחמת האזרחים, אחרי שלוחמי דאעש כבשו את העיר א-רקה וקואליציית מורדים אחרת את העיר אידליב. במערכה, שזכתה לשם "סופת הדרום", משתתף גם ארגון ג'בהת א-נוסרה, לצד ארגוני מורדים אחרים. מושל מחוז דרעא טען כי כוחות המשטר הצליחו להדוף את המתקפה, אך הארגון הסורי לזכויות אדם טוען כי קרבות עזים עדיין מתנהלים באזור.

במסגרת המתקפה זלגו שלוש פצצות מרגמה לירדן ואדם אחד נהרג. הפצצות פגעו בעיר הירדנית רמת'א הסמוכה לגבול וגרמו לנזקים למבנים.

עוד ידיעות על הקרבות בסוריה:
הלינץ' בפצועים הסורים: שלושה חשודים נוספים נעצרו
הכורדים: גילינו מנהרה של דאעש בגבול סוריה-טורקיה
לקראת חורבן? "דאעש מילכד את עתיקות העיר תדמור"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully