וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכורדים: גילינו מנהרה של דאעש בגבול סוריה-טורקיה

לוחמי המיליציה הכורדית YPG חשפו מנהרה בבנייה, באורך של כ-400 מטרים. מאז כיבוש כובאני, הכורדים מצליחים להדוף את דאעש ביעילות, וכ-2,000 פליטים סורים הצליחו לשוב היום לבתיהם. הקרב על בירת דאעש מתקרב?

צילום: רויטרס, עריכה: ליאור קירשנר

כוחות של המיליציה הכורדית-סורית YPG גילו מנהרה באורך של כ-400 מטרים שנחפרה ככל הנראה על ידי "המדינה האיסלאמית" (דאעש) סמוך לגבול הטורקי – כך מסר אתמול (שני) דובר המיליציה רדור חליל. הוא הוסיף כי הלוחמים איתרו את המנהרה, שהייתה בשלבי כרייה, לאחר ההשתלטות על עיירת הגבול תל אבייד בשבוע שעבר. לדבריו של חליל, לא ניתן היה לקבוע לאן המנהרה הייתה מיועדת להוביל.

כמו כן, גורמים ביטחוניים באזור הגבול מסרו כי יותר מ-2,000 פליטים סורים שנמלטו לטורקיה שבו היום למדינתם, לאחר פתיחת מעבר הגבול שהיה תחת שליטת "המדינה האיסלאמית" עד לכיבוש החזית בתל אבייד. גם לאחר ההשתלטות, מעבר הגבול נותר סגור במשך כמה ימים בשל סוגיות ביטחוניות.

עוד בוואלה חדשות:
תדהמה בסכנין: משפחה מוכרת בעיר מתכננת לעבור לסוריה
עליית מדרגה: דרוזים תקפו אמבולנס צבאי שהוביל פצועים סורים
לקראת חורבן? "דאעש מילכד את עתיקות העיר תדמור"

כוחות כורדים בעיירה תל אבייד, סוריה, יוני 2015. רויטרס
יצליחו להניס את דאעש מבסיס גדוד 93 של צבא סוריה? כוחות כורדיים בתל אבייד/רויטרס

בתוך כך, הכוחות הכורדיים המשיכו היום להתקדם בסוריה, באזורים שבשליטת דאעש. בסיוע תקיפות אוויריות של הקואליציה, התקדמו הכוחות עד למרחק של כשבעה קילומטרים מעין עיסא, עיירה מצפון ל"בירת" דאעש בסוריה, א-רקה. מאז ההשתלטות על העיר האסטרטגית כובאני בתום לחימה שארכה כארבעה חודשים, נראה כי הכוחות הכורדים מתקדמים יחסית במהירות.

על פי ארגון זכויות אדם סורי שמושבו בבריטניה, אנשי YPG נלחמים כעת בדאעש על השליטה בבסיס צבאי שמדרום-מערב לעין עיסא. לוחמי "המדינה האיסלאמית" השתלטו על הבסיס, ששימש בעבר את גדוד 93 של צבא סוריה, כבר לפני כשנה. על פי ההערכות, כיבושו תסלול את הדרך לשליטה מלאה על עין עיסא - ומשם לא-רקה.

(עדכון ראשון: 20:31)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
כוחות כורדים בעיירה תל אבייד, סוריה, יוני 2015. רויטרס
כוחות כורדים בעיירה תל אבייד, סוריה, יוני 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully