וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תדהמה בסכנין: משפחה מוכרת בעיר מתכננת לעבור לסוריה

22.6.2015 / 18:00

בני זוג ושלושת ילדיהם נסעו לבקר משפחה ברומניה, שם סיפרו על כוונתם להגיע לסוריה. הם השאירו את הטלפונים ועלו על אוטובוס לטורקיה - ומשם ינסו לחצות את הגבול. "זו משפחה מכובדת, קשה להבין את הרקע למעשים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדובר בתקדים שאסור שיקרה". אב המשפחה שמתכננת לעבור לסוריה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סערה מרעישה את תושבי סכנין: זוג תושבי העיר מתכנן לעבור לסוריה יחד עם שלושת ילדיהם. הזוג, בני 40 ו-35 נסעו לפני כשבוע לבקר בני משפחה ברומניה יחד עם ילדיהם בני השש, ארבע ושנה וחצי. כשהגיעו לביקור הם עדכנו את בני משפחתם כי בכוונתם להגיע לסוריה. בתום הביקור המשפחתי, עלתה המשפחה על אוטובוס לטורקיה ומשם, על פי החשש, ינסו לחצות את הגבול לסוריה. המשפחה השאירה את מכשירי הטלפון שלהם אצל משפחתם ברומניה ולכן לא ניתן ליצור עימם קשר.

בשל החשש כי המשפחה תממש את כוונתה ותעבור לסוריה – אמו של בעל המשפחה ושני בני משפחה נוספים נסעו לאינסטבול כדי לאתר את המשפחה ולנסות לשכנע אותם לשוב לביתם שבישראל. בסכנין ציינו כי מדובר "בהלם ובתדהמה", ותיארו את המשפחה כ"משפחה טובה ומכובדת".

הבעל שעובד כנגר זכה לשבחים בקרב חבריו לעבודה שציינו כי הוא "נגר מקצוען". תושבים נוספים העיר הביעו אף הם פליאה: "המשפחה חייה בכבוד, ללא מצוקה כלכלית, קשה להבין מה הרקע למעשה שלהם". הם הוסיפו כי הזוג מעולם לא התבטא בפני חברים או משפחה על רצונם להגיע לסוריה. מנגד, היה מי שציין שהאישה היא דתיה אדוקה, מה שעשוי לרמז על הרצון למעבר.

מאזן גנאים, ראש עיריית סכנין, התפלא גם הוא לנוכח הבשורה. "מדובר בתדהמה בקרב משפחתם ובקרב תושבי העיר בכלל", אמר. "זה מקרה חמור. מדובר בתקדים שאסור שיקרה. יש דאגה גדולה ואנחנו מקווים שהם יחזרו ולא יחצו את הגבול לסוריה". לדבריו, המשפחה ככל הנראה עדיין לא חצתה את הגבול לסוריה. "כרגע אין לנו תשובות לשאלות, התדהמה גדולה וכולם מחכים שבני הזוג יצרו קשר וישובו עם ילדיהם למשפחתם", אמר.

עוד בוואלה!NEWS:
הסעיף המכעיס בדוח האו"ם: "השימוש במנהרות - פעולה לגיטימית"
דוח האו"ם על "צוק איתן": "ישראל והפלסטינים ביצעו פשעי מלחמה"
מחאת יוצאי אתיופיה: עשרות מפגינים וחסימות כבישים בתל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully